Billigst fra BKK -> CPH slut marts?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af PeterA, 23/2/16.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Hej folkens,

    Jeg skal med min kæreste og datter (under 2 år ) one-way fra BKK til CPH den 29. eller 30. marts, men priserne er som bekendt lidt i højsæson-mode pga påskeferien. Nogen tips til rejseroute?

    Har selv haft kig på Air India fra BKK-FCO og Norwegian derfra. Kan gøres for under 3K og giver 50% bonus til EB på Air India (flyver 787).

    Andre idéer?
     
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Hvad med Condor 29.3 BKK-FRA-CPH til dkk3500/person - måske lidt lettere end via Indien med en baby
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Puha med baby ville jeg godt nok også foretrække en let rute og ikke bare den billigste! Jeg synes Condor foreslaget fra @clager er det bedste jeg har set.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Tak for input.

    Condor giver desværre ikke en særlig attraktiv slutpris - ca 8700 kr for os alle 3. Med Air India via Rom og derfra med Notwegian kan vi gøre det for under 6000, og jeg får både point og adgang til lounge.

    En anden mulighed jeg har set på er Etihad via AUH til ATH og derfra med SAS til CPH. Den koster ca 7500 kr og er med relativt gode connections. Jeg er EY-gold til udgangen af 03/2016, så der er absolut sidste udkald med adgang til lounge osv :)

    Men Jakob, jeg ved du har vanvittig gode erfaringer med Indien. Mon det virkelig er så slemt? Der er en blot 1h15 min connection i DEL, så man mærker vel forhåbentlig ikke så meget mærke til Indiens lyksageligheder (ps. iflg flightaware er AI333 faktisk oftest on time).
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg kan få Condor til 8K for jer alle 3.
    Her er hvad du kan booke til på Condors hjemmeside
    Economy Class
    Di, 29. März 2016
    11:30 Bangkok DE
    via Frankfurt/Main SK
    21:45 Kopenhagen
    Flugpreis 2 Erw. € 923,66
    Flugpreis 1 Baby(s) € 46,18

    Steuern und Entgelte € 97,21

    Gepäck & Verpflegung
    2 x 20 kg Freigepäck
    1 x 10 kg Freigepäck
    2 x 6 kg Handgepäck
    2 x Essen & Getränke
    DE = Condor
    SK = Scandinavian Airlines
    Gesamtpreis für alle Teilnehmer € 1.067,05
     
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tja jeg ville nok personligt undgå det ekstra stop som både Air India har via DEL/FCO. For ikke at tale om bagage ud og indtjekket igen. Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres barn er, men jeg har en på 1½ som har fløjet 45k miles allerede og jeg har tilladt ekstra landinger når vi fløj C men jeg ville næppe være lige så fleksibel på Y. EY med ekstra stop giver ikke mening i min verden ifht. Condor med et enkelt stop.

    Hvorom alting er så er der ingen kvaler som sådan over i en connection i DEL og jeg mener ikke du behøver visum (men tjek det). Tror godt I kan klare den uden at blive syge bare lad være med at spise noget og hold jer til vand fra flaske.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  7. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Lidt off topic, men det her var nu en meget sjov slåfejl. :D (Undskyld..)
     
    Ali Taran og alexanderln "Synes godt om" dette.
  8. Epal

    Epal Medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    72
    Point:
    18
    Alternativt har MH billetter BKK->KUL->LHR for 2400kr(12640 thb) på deres hjemmeside med 1t 20min stop i KUL og ankomst til LHR 5.55AM.

    Måske lidt kort tid til SK/BAs afgang 6.55/7.00. Ved ikke hvad minimum connection time er?

    Dog er det vist noget med, at man med One World faktisk godt kan købe to seperate billetter og alligevel få beskyttelsen som hvis det var en gennemgående billet(http://travelsort.com/blog/american-and-oneworld-protection-on-separate-tickets).

    Hvis SAS foretrækkes dækker nogle rejseforsikringer også flyforsinkelser, hvis layover er minimum connection time + X timer.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  9. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Tak for tippet. Jeg havde faktisk godt kigget lidt på Malaysian, hvilket jo ville give en tur i A380, men problemet er også, at min kæreste kun har Schengen-visa og ikke visum til UK. Det kræver et transit visa eller EEA Family Permit, hvilket vi sikkert godt kan få, men så skal vi lige omkring en visum center først og ikke mindst vente på svar. Det er desværre for omstændigt, men en fin pris er det bestemt.
     

Del denne side