BKK og Thailand med en 6-årig

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af SophieHendriksen, 30/8/16.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Nu var jeg ellers lige blevet klog på Dubais lufthavne, men med en skarp pris fra Qatar på business til BKK lavede vi turen om.

    Men - det var ligesom også meningen, at det primært skulle være bade/afslapningserie. Derfor lidt et sats at booke til BKK, da jeg ikke er så skarp på Thailand og muligheder.

    Min normale hotel-pusher (som har base i Bangkok) har anbefalet, at vi tager til Koh Samui på badeferiedelen. Det er heller ikke specielt dyrt at flyve dertil, så det kunne godt lade sig gi' sig. Men - her tænker jeg, gider man besværet med at skulle en tur mere til lufthavnen? Her tænker jeg på trafikken i Bangkok og om det er en bøvlet lufthavn.

    PS. Man må også godt skrive, hvis man har et godt forslag til noget sjovt i Bangkok med en 6-årig.
     
  2. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Koh Samui plejer at være et fint badeferiested. Men vil man undgå flyturen fra BKK kan man vist også tage til stranden omkring to timers kørsel syd for Bangkok (kan dog ikke huske hvad området hedder, men mener det hedder Hua Hin).

    Men Thailand har mange dejlige øer som nok bedre kan anbefales

    Og biz turen med Qatar kan varmt anbefales. Især på Dreamliner delen fra CPH-DOH
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har booket QR business til BKK og kører så direkte videre til Hua Hin da jeg ikke gad flyve mere (vi er min kone og jeg, svigermor, 2-årig datter og 6mdr søn). Taxa transfer er til at betale (4,000 THB for en retur) og der er massere af hotelmuligheder (vi bor Hyatt og Intercontinental på points)
     
  4. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    I kan også overveje at flyve til Krabi og tage ud på nogle af de mange øer der, hvis man holder sig Phi-phi og Ko lanta er der mange øer der har væsentligt færre turister, omvendt hvis det er luksus og lækre boutique hoteller er Ko Samui nok et godt valg.
    Bangkok med mindre børn kan godt gå an i et par dage, men larmen, varmen og trafikken sætter sine begrænsninger i rækkevidden, vores ældste foretrak poolen, men syntes også at Chatuchak markedet var spændende, til gengæld var det ren tortur at tage hende med på paladset.
     
    Henry, Beaglen og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    God læsning da jeg planlægger en tur med fruen og sønnen til næste år. Der er han 4,5 år og badeferie er et krav fra fruen også :)
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    892
    "Synes godt om" modtaget:
    2,011
    Point:
    93
    I Bangkok bør I leje en long tail boat og bruge nogle timer på at opleve klongerne (vandveje som omkranser Bangkok). En fed oplevelse, også for en 6-årig.
    Personligt vil jeg foretrække Krabi og/eller øerne syd herfor (fremfor Hua Hin), eller Koh Samui. Evt. Khao Lak nord for Phuket.
    2,5 time i bil sydøst for Bangkok lokker Koh Samet også med hvidt sand og klart vand (og en del dagsturister fra bl.a. Bangkok).
    Længere østpå når man Koh Chang, Koh Mak og Koh Kood. Det tager dog 6-7 timer i bil fra Bangkok, at nå ned til feks Koh Chang og det er måske lige tidligt nok at besøge øerne i oktober. Man kan også flyve til lufthavnen Trat (Bangkok Airways).
    Tænker også at længden af ferien spiller ind på valg af bade destination :).
     
    PeterA og Henry "Synes godt om" dette.
  7. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg besøgt Thailand på alle tider af året men i oktober kan det godt regne en del på vestkysten ved Phuket så check vejret nøje inden I booker.
    @jefi99 har sikkert også noget input om det bedste sted vejrmæssigt i oktober.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Følger også med her. Vi tager afsted med en 5 årig og en 1 årig i november. Vi flyver til Phuket. Jeg elsker Thailand, men har ikke været der med børn.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Simon Hermansen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Lyder rart, jeg var lige ved at nappe Phuket i stedet for, og det tror jeg egentlig havde været bedre også end BKK :) Nu ved jeg jo ikke, hvor meget I har rejst med jeres børn før, men vi har rejst virkelig meget med vores søn (også langt: Mauritius, Maldiverne, USA, Canada og bilferie i Europa), og min erfaring er, at der gælder de samme "regler for succes" uanset hvor man skal hen - planlægning, planlægning, planlægning og forventningsafstemning!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    +1 for Hyatt Rengency i Hua Hin. Vi har været afsted med junior her to gange. Super lækkert hotel - specielt hvis du køber Club Room eller via status har adgang til lounge. Det er en af de bedste lounger jeg har oplevet på Hyatt.

    Poolområdet er rigtigt lækker med vandflasker og overflod af rene håndklæder. Rigtig god pool-restaurant også.

    Stranden er lavvandet og der er ikke så langt til "abe-bjerget" som kan nåes via en gåtur på stranden og evt. lokalbussen retur.

    Beliggende i et roligt område udenfor Hua Hin med et lille lokalt marked ved siden af hotellet i weekender. Mange gode madmuligheder på markedet til ingen penge. 5 min fra hotellet ligger også Market VIllage, hvor det altid er et hit at tage børn med på Swensen for en kæmpe is.

    Bestil privat transfer. Det koster ikke alverden og giver mulighed for stop undervejs.
     
    Henrik Olsen, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det lyder godt! Jeg har booket points + cash med DSU og 2 værelser men kun i 4 nætter. Jeg ved ikke om det giver club adgang, men jeg er jo også diamond?

    Vi har så 5 nætter på Intercontinental Hua Hin bagefter (tømmer ud på points kontierne) også i 2 værelser (men ikke i suite tilgengæld ser hotellet godt ud :D)

    Og ja vi er 5 så det bliver en stor privat transfer T/R BKK det er 100% sikkert!
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg har været i Hua Hin og på Koh Samet flere gange, og begge steder er fantastiske. Dog er jeg ikke superimponeret af stranden i HH. Men jeg er også mere til pool end strand.
    Hua Hin har et bredt udvalg af hoteller i alle prisklasser, som beskrevet herover. På Koh Samet er det lidt mere begrænset, og ingen kædehoteller.
    Taxa koster cirka 1700-2000 baht oneway til begge destinationer.

    Hvis I gerne vil flyve, vil jeg klart anbefale Samui, men mulighederne er jo mange.
     
    Beaglen, SophieHendriksen, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tusind tak til alle for virkelig gode råd. Jeg har lige bestilt billetter til Koh Samui, men så bliver det da også lidt point på kontoen hos Eurobonus :)

    Så skal der bare vælges hoteller!
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg genopliver lige tråden her. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken lounge, man har adgang til i BKK, når man flyver QR business? Altså jeg kan finde navnet på loungen på QR website, Royal Orchid Lounge - business, men jeg kan ikke finde beskrivelse af den nogen steder.

    Årsag: Vi flyver kl. 09 om morgenen og jeg overvejede om det var nemmere med morgenmad i lounge end lufthavnshotel (vi lander fra Koh Samui aftenen forinden, så vi skal bare noget nemt i nærheden).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tillægsspørgsmål: Nogen der kender Best Western Premier Amaranth som ligger tæt på lufthavnen? Vi har egentlig bare brug for en overnatning uden så mange dikkedarer, lander fra Koh Samui 18.30 og skal til CPH kl. 09. Havde oprindeligt bestemt det var nemt med Novotel inde i lufthavnen, men blev lidt nærig.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Royal Orchid er Thai Airways' lounges. Hvis du har Oneworld status, kan du også benytte Oneworld lounges.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Okay, og ved du om den er noget værd ift. morgenmad? Ingen status hos Oneworld før vi er færdige med en her tur desværre.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det er ok. Så vidt jeg husker: Frugt, brød, croissanter, kage, kaffe/te. Cornflakes/cereals? Samt asiatiske morgenmadsretter.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Hej, jeg boede Best Western Premier Amaranth i juni efter en sen ankomst med Qatar business og derefter en tidlig morgenafgang næste dag med Thai business, så jeg har stort set taget samme tur.

    Hotellet var glimrende til prisen, og ligger vel ca 15-20minutter fra lufthavnen, så det kan du roligt booke. Hotellet har en shuttle til lufthavnen om morgenen og det var super nemt - kan dog ikke huske om det var inkluderet i prisen .

    Jeg spiste ikke morgenmad på hotellet, da min afgang var kl 7, men jeg spiste derefter i Royal Orchid lounge, som er dem Qatar også benytter. Jeg må indrømme at jeg ikke kan huske morgenmadsudvalget specifikt, men jeg husker at der var en del at vælge imellem. Jeg benyttede den store lounge lige efter indtjek på vej ud og loungen som ligger tæt på Qatar's gate på vej hjem. Begge var udemærkede uden at være prangende på nogen måde.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side