Bonus kreditkort på tur rundt om jorden?

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af NSkinhoj, 29/1/19.

  1. NSkinhoj

    NSkinhoj Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Hej, jeg er i øjeblikket 19 og studerende, men om to til tre år har jeg høje forventninger til, at jeg har fået skrabet en net sum sammen til at rejse jorden rundt sammen med min udkårende. Det vil vi selvfølgelig gerne gøre så billigt som muligt, da mine midler om blot to til tre år er meget begrænsede. Og når jeg kigger på diverse (Amerikanske godt nok) internet-sider, får jeg anbefalet at få mig et kreditkort, som giver bonus på rejser. Måske kortet: chase sapphire preferred.
    Men er det en god idé, når man skal hele vejen rundt om jorden?
    Kan det overhovedet lade sig gøre, når man bor i Danmark? (Jeg har dog meget nære venner i USA)
    Er der evt. andre ting, som man kan gøre for at få en tur som denne til at løbe rundt?

    Tak om I vil give jer tid til at give et svar!
    - Niklas
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Få et revolut kort eller lignende og spar 1-3% på forbrug i udlandet (du slipper for væksle gebyr)
    Få et bank norwegian kort så du kan optjene cash points til nogle norwegian billetter på dit nuværende forbrug... Det er nok begrænset forbrug som studerende, og dermed også begrænset hvor cashpoints du kan tjene...

    Ellers er det nok ret begrænset hvad du kan gøre i DK som er det værd for dig hvis du har et forbrug som en gennemsnitslig studerende...
     
    Henry, asf og Nielspg "Synes godt om dette"
  3. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,474
    Point:
    93
    Det er så godt som umuligt at få et Amerikansk Kreditkort når du bor i Danmark. Jeg har nogle kammerater der har prøvet at gå meget langt for det uden at lykkedes.

    Hvis du først skal rejse om 2-3 år kan du begynde at spare sammen allerede nu. Undersøg hvad en god pris er for sådan en billet.

    Hvis du vil rejse via point så er fra DK eurobonus den bedste mulighed. Du skal have et SAS MC kort og kan på den måde samle point på forbrug. Som studerende kan det være det er begrænset hvor stort et forbrug du kan få.

    Hvis du er god til at ramme kampagner, få point via eurobonus shopping, evt. købe ting for familien via dit MC kort så kan du godt lave en del point. Det kræver du lægger noget arbejde i det dog.
     
    PENSIONISTEN, Henry og Nielspg "Synes godt om dette"
  4. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    484
    "Synes godt om" modtaget:
    1,055
    Point:
    93
    Enig med Frank - der er ingen grund til at drømme om amerikanske kreditkort, hvis du ikke er amerikaner eller bor i USA. Du skal have et SSN og en credit rating - ellers kommer du ikke engang igennem ansøgningsskemaet.
     
    Thorbjoern og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side