Bonus kreditkort på tur rundt om jorden?

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af NSkinhoj, 29/1/19.

  1. NSkinhoj

    NSkinhoj Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Hej, jeg er i øjeblikket 19 og studerende, men om to til tre år har jeg høje forventninger til, at jeg har fået skrabet en net sum sammen til at rejse jorden rundt sammen med min udkårende. Det vil vi selvfølgelig gerne gøre så billigt som muligt, da mine midler om blot to til tre år er meget begrænsede. Og når jeg kigger på diverse (Amerikanske godt nok) internet-sider, får jeg anbefalet at få mig et kreditkort, som giver bonus på rejser. Måske kortet: chase sapphire preferred.
    Men er det en god idé, når man skal hele vejen rundt om jorden?
    Kan det overhovedet lade sig gøre, når man bor i Danmark? (Jeg har dog meget nære venner i USA)
    Er der evt. andre ting, som man kan gøre for at få en tur som denne til at løbe rundt?

    Tak om I vil give jer tid til at give et svar!
    - Niklas
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Få et revolut kort eller lignende og spar 1-3% på forbrug i udlandet (du slipper for væksle gebyr)
    Få et bank norwegian kort så du kan optjene cash points til nogle norwegian billetter på dit nuværende forbrug... Det er nok begrænset forbrug som studerende, og dermed også begrænset hvor cashpoints du kan tjene...

    Ellers er det nok ret begrænset hvad du kan gøre i DK som er det værd for dig hvis du har et forbrug som en gennemsnitslig studerende...
     
    Henry, asf og Nielspg "Synes godt om dette"
  3. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,474
    Point:
    93