Hej, er der nogen der ved, hvor mange eurobonuspoint CPH-MNL over Istanbul med Turkish giver på business? Har 23400 point nu og denne tur booket til Manila og min optjeningsperiode udløber i denne måned, så overvejer lige hvordan jeg evt. kan nå guld, hvis det kun er et begrænset antal jeg mangler. Guld vil have en ret stor værdi for mig, fordi jeg i næste indtjeningsår kommer til at rejse en del - også med familien herunder to små børn -, og samtidig har både eurobonus mastercard og diners club som jeg i så fald vil kunne beholde uden årsgebyr
Hvis du er booket i C, D eller K-klasse, så optjener du 150% af fløjne miles. Det vil give: CPH-IST 1250 miles --- oprundet til 1300. 150% x 1300 = 1950 IST-MNL 5670 miles --- oprundet til 5700. 150% x 5700 = 8650 Altså 21200 i alt (retur).
Det var sgu ikke meget. Jeg skal flytte til Manila i to år og regner med selv at flyve ca. 6 gange frem og tilbage pr år i firmaregi, heraf to ture med hele familien, så skal lige finde ud af, hvad der bedst kan betale sig mht bonuspoint. Derudover kommer der nok nogle ture i privat regi primært i Asien. Nogen gode input til hvordan jeg bør strukturere mit rejsemønster - altså valg af alliance samt bonusprogram? Min arbejdsgiver betaler flex economy billetter som standard, og jeg har rimeligt frie rammer for at vælge flyselskab. Det har pæn værdi for os at spare point sammen til opgraderinger
Du vil nok få flest point ifht pris ved at flyve via ARN/HKG med SAS. Dog er det skidt med afgangen fra HKG mht connections, da den går kl. 08.40. Jeg flyver også en del til MNL og jeg har valgt en del gange at flyve med Thai via BKK eller SAS via PEK eller PVG og connections til/fra. Har også taget SQ et par gange fra HKG, der er de billigste billetter af en eller anden grund w-fare. Det er de ikke fra MNL, hvor man skal betale mere for at få 100% optjening. Du kan således flyve ud til MNL via enten PVG eller HKG/ARN og retur fra PEK, hvor der kan forbindes med CA fra MNL. Hvis du skal flyve en del derude, så kommer du nok til at flyve med Philippine Airlines en del. Få dig derfor en guldkort hos Etihad via statusmatch af dit EBD-kort. Så får du adgang til lounges og 15 kg mere baggage hos Philippines Airlines. Jeg kommer selv igennem MNL ca 3-4 gange pr år, så vi kan sagtens tage en San Mig Light en dag!
British Airways kunne også være en mulighed hvis du overvejer OneWorld. Der kan du samle Avios og hvis du bliver booket ind på WTP (premium economy) så kan du bruge avios til at opgradere til business, men med BA ender du på to stop (HKG og LHR). Du kunne dog flyve et stop når du ikke skal opgradere med Qatar.
Tak for alle input. Tror jeg kommer til at kreditere point til Eurobonus og benytte forskellige kombinationer af Thai (over Bangkok), Turkish, Singapore Airlines og SAS via PEK lidt afhængigt af om jeg rejser alene eller med familie. Med familien er rejsetidspunkterne meget vigtige - herunder også at begrænse til kun et stop. Derved tænker jeg også at droppe ruterne via Qatar og Dubai, selvom jeg har en del point hos Emirates.