Bonusrejse med Swiss/Egypt Air for EB point

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af SophieHendriksen, 27/1/18.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg har aldrig prøvet at booke bonusrejser med Star Alliance for EB point, så helt lavpraktisk hvordan gør man det?

    Jeg vil f.eks. gerne til DXB med Swiss eller Hurghada med Egypt Air.

    Ifølge https://www.sas.dk/eurobonus/pointtabeller/ ser det ud til at begge dele kun koster 25.000 point. Er dette enkelt eller retur? Altså, det ser jo helt mærkeligt billigt ud, jeg tænker egentlig der er fejl i tabellen, hvad siger I andre? Nej, har pt. ikke helt orket at spørge SAS' kundeservice...
     
    Bekgaard og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Michael Wahl, Bekgaard, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tak for svar! Når noget ser for godt ud til at være sandt....
     
    Bekgaard, PENSIONISTEN og RasmusH "Synes godt om dette"
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Gælder denne tabel ikke kun for bonusrejser med SAS?

    Enig, men husk at der kommer skatter og afgifter oveni. Jeg har aldrig booket bonusrejser med SWISS eller Egypt Air. Men, når jeg har booket bonusrejser med Lufthansa fra Billund til Beograd via Frankfurt, så har skatterne været på niveau med prisen på de billigste billetter på økonomiklasse.

    Jeg har ringet til Eurobonus, som har lavet billetten.
     
    Bekgaard, SophieHendriksen og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Der var et faneblad, der hed "Star Alliance", som der så er fejl i.... :(
     
    Bekgaard, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  6. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Når jeg trykker på linket og derefter på StarAlliance fanebladet for den korrekte zone, så får jeg også en pris på Eco på 60000 point. Det er for en retur.

    Husk, som allerede nævnt at der kommer noget skatter og afgifter.

    Husk envidere at Egypt er et “dry airline”.

    Husk der skal være frigivet sæder hos de respektive selskaber. Jeg har brugt ANAs søgemaskine til at finde ledige sæder. Der findes et par andre søgemaskiner.

    Du er nød til at ringe til SK for at booke en bonus billet med StarAlliance, indtil videre.
     
    Senest redigeret: 28/1/18
    SophieHendriksen, Bekgaard, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Jeg kan heller ikke finde en *A pris på 25.000 EB-point
     
    Bekgaard og Baadsgaard "Synes godt om" dette.
  8. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Satserne findes på det link under Star Alliance fanen som @SophieHendriksen sendte:
    Kolonne 4 retur pris


    Economy - 60.000 80.000 100.000 25.000 60.000 70.000 80.000 100.000 70.000 110.000
    Business - 90.000 120.000 150.000 50.000 90.000 110.000 120.000 150.000 110.000 160.000
    First - 120.000 160.000 200.000 70.000 120.000 150.000 160.000 200.000 150.000 210.000

    til Nord og cental Afrika og Mellemøsten - men virker forkert men foreslår at du checker med EB kundeservice.
     
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Så, nu fandt jeg også linket. Ja, under overskriften "Skatter og afgifter". Der havde jeg faktisk ikke regnet med at finde den.

    EB point.png

    Og tabellen er såvidt jeg kan se helt rigtig. For den viser, hvad en rejse koster fra en zone med Star Alliance.

    Den første tabel (under linket Europa) viser prisen fra Europa til forskellige zoner. Og her er prisen helt rigtigt angivet til 60.000 point på economy.

    Den anden tabel (under linket "Nord-/Centralafrika og Mellemøsten") viser, hvad rejser koster fra denne zone til alle andre zoner. Og det virker helt rimeligt, at prisen for en rejse på økonomi inden for zonen koster 25.000 point.

    Så vidt jeg kan se, er der ingen fejl i tabellen. Men det tog til gengæld lidt tid, inden jeg forstod, hvordan tabellen skulle læses.
     
    Baadsgaard, Frequie og THammer "Synes godt om dette"
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Haha jeg skal simpelthen lære at læse.... anyways jeg brugte faktisk noget tid på det fordi jeg syntes de var pænt forvirrende. Men tænkte 25.000 helt sikkert var for lidt fra DK. Så fint at få ryddet op i den forvirring, og tak til alle for at fortælle hvordan jeg kan bestille. Jeg hader at kontakte en kundeservice, men det bliver jeg vist nødt til her.... aargh.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    341
    Point:
    63
    Jeg prøvede at forhøre mig om en rejse til Kap Verde med Tap. Men de giver en helt anden priser end angivet i skemaet.
    Kap Verde: 100.000 T/R
    hun kendte ikke til dette skema og sagde at ovenstående var den korrekte pris.
    Misforstår jeg denne tabel?
    Er der nogen herinde der har prøvet at booke til kap Verde på point?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det lyder som om du har haft fat en en der ikke ved så meget om det.
    Da Kap Verde ligger i "Nord-/Centralafrika og Mellemøsten" ligesom Dubai, skulle prisen fra Europa være den samme.

    Det lyder som et HUCA og se om ikke du får fat i en der ved lidt mere.

    Jeg synes det er det mest frustrerende ved SK, når man skal bestille en bonus billet, Ofte får man svar som vinden blæser.

    PS: Det kunne jo være vedkommende medarbejder ikke ved hvor Kap Verde ligger....
     
    SophieHendriksen, asf, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    341
    Point:
    63
    Halløj.
    Du havde ret hun havde bare søgt på en vilkårlig dato hvor der ikke var standard billetter, så det er løst nu.
    Tak for hjælpen. :)
     
    Henry og THammer "Synes godt om" dette.

Del denne side