Bonusrejser med Miles and Smiles

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af RasmusP, 23/8/15.

  1. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Jeg var inde og kigge på Turkish Airlines' hjemmeside, og synes faktisk at deres Miles and More program virker en del bedre end Eurobonus. Deres Award chart er billigere og der skal mindre til at blive guld medlem og heller ikke ligeså meget til at beholde det. Derudover tilbyder de companion tickets til 70% af deres normal bonusrejse pris, hvis personen rejser sammen med en kontant betalt billet. Jeg flyver ikke selv særlig ofte med SAS, så det kunne være jeg skulle skifte til Miles and Smiles. Det virker i hvert fald umiddelbart bedre end Eurobonus.
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Alt er relativt! Det er godt at gøre overvejelsen for sig selv men at sige det generelt er bedre er svært. Du går F.eks. glip af fast track og skal betale YQ på awards selv med SAS. Det afhænger fra hver persons prioriteter og rejse mønster. Du må meget gerne komme med flere eksempler hvor det er godt. Er der nogle gode sweet spots på awards? Companion ticket er vel kun på tk metal? Men spændende hvis man F.eks. skal have den bedre halvdel med på forretningsrejse...
     
  3. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Det er lidt billigere, men er det stadig billigere når man tager højde for YQ/surcharge?
     
  4. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    TK har fasttrack i CPH...
    Skærmbillede 2015-08-23 kl. 16.15.56.png

    Jeg er selv TK-elite og er meget tilfreds. 37.000 miles skal optjenes på 2 år og det er til at klare for mig når jeg gerne vil vedligeholde status både hos OW og *A.

    Når man ikke helt op på de 37.000 kan man købe op til 10.000 statuspoint, så man ikke mister sin status (det er godt nok ikke billigt).

    Desuden giver TK 150% på SAS-plus og det er på de sydeuropæiske destinationer mere end SAS selv giver. Eksempelvis giver CPH-AGP T/R 3000 miles med SAS og 4599 med TK.

    Ift. rewards, så er jeg ikke så erfaren men 100.000 miles for en tur til Australia/New Zealand/Oceania med *A (80.000 for TK), må siges at være god valuta for pointene (150.000 for business).

    Men ja - det kommer an på mange parametre, hvilket bonusprogram der passer dig bedst. TK er ikke et dårligt valg i mine øjne.
     
    Senest redigeret: 23/8/15
    RasmusP, Ulrik og Kristian "Synes godt om dette"
  5. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Jo det er rigtigt at companion tickets kun er med TK, men de plejer alligevel at være nogle af de billigste på de langruter, som interesserer mig.

    Hvis der skulle være et minus ift. SAS, så er det manglen på muligheden for en familiekonto med TK. Eller de har muligheden for familieoptjening, men det kræver at man fx sender et ægteskabsbevis til dem for partnerkontoen. Ved heller ikke om de ville acceptere et ægteskabsbevis for samme køn...
     
  6. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Deres surcharges og fees er 30 USD for indenrigs og 53 USD for internationale flyvninger.
     
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Men det er billigere end hos SAS hvor 1000 statuspoint koster 850 DKK. TK tager kun $70 (ca. 475 DKK) så vidt jeg kan se.

    Det samme gælder f.eks. CPH-EWR på SAS Plus Saver. SAS giver 4000 point (+ eventuel bonus) mens TK vil give 5850 point.

    Generelt ser det faktisk ud til at man i flere tilfælde optjener flere point med Miles & Smiles end i EuroBonus.

    Jeg ser også at Elite er gældende i 2 år, og man får soft landing fra Elite til Classic Plus. Det gør man vel ikke hos SAS (Guld -> Sølv)?
     
    Senest redigeret: 24/8/15
    Ekeren "Synes godt om" dette.
  8. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Jo, SAS har også soft landing, selvom de ikke skriver det som en specifik benefit. Og tror de færreste lægger mærke til den da de fleste EBG kvalificerer sig til EBS året efter..
     
    obs "Synes godt om" dette.
  9. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg samler lige p.t Eurobonus fra mit MC og familie konto men mine egne flyvninger bliver registreret via M&S. Håber at jeg kan få guld hos dem. Det jeg kan se af fordele hos M&S er at de ikke har en skærings dato. Det hedder de sidste 12 måneder. Samt når man først bliver guld hos dem så gælder det i 2 år. Da jeg udelukket rejser privat så kan det godt være svært for mig at vedligeholde guld hvert år. Så det eneste jeg ser som ulempe hos M&S er deres familie konto og indsamling af point via kredit kort.
     
  10. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Jeg har familiekonto (kone og to børn), og det fungerer fint...
     
  11. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg viste faktisk ikke de have familie konto. Jeg må lige tjekke det.

    @Ekeren ved du om THY har samarbejde med nogen som ligner OT??
     
  12. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Det har de desværre ikke. Kun med point.
     
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  13. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Jeg havde igennem et par år TK M&S som mit "nummer to" program efter EB. Primært valgt på det tidspunkt fordi de var de eneste *Alliance program der havde et familieprogram (http://www.turkishairlines.com/en-int/corporate/news/news/the-whole-family-is-smiling) efter BMI DC's tragiske bortgang.

    Optjening, awardrejser og status har som alle programmer sine fordele og ulemper som afhænger af ens personlige rejsemønster. Personligt nød jeg godt af attraktive awards til Mellemøsten og Afrika, og gode muligheder for at finde 4 sæder på longhaul C awardrejser til hele familien. Ulempen var høje brændstofafgifter og dårlig optjening på Business Class (max 150%).

    Men een ting skal man være opmærksom på med TK M&S; deres online og callcenter services kan være meget tunge at arbejde med, f.eks kræver udstødelse af *Alliance awards at man fysisk indfinder sig på et TK billetkontor for at få udstedt billetten, og man skal forberede sig på månedlange korrespondancer eks. om dokumentation for familieforhold for at få oprettet familie kontoen.

    "Påskeæg" feature: Elite og Elite Plus har mulighed for at overtrække pointkontoen med 10k hhv 15k. Lækkert når man lige mangler den sidste sjat for at kunne booke en Award.
     
    Ekeren og Kristian "Synes godt om" dette.
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  15. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Der er sket lidt ang. de problemstillinger du opstiller.

    - Det tog mig under en uge at oprette familiekontoen (skulle dog fremsende kopi af vielsesattest pr. e-mail).
    - Det er nu (heldigvis) ikke længere nødvendigt at møde op i billetcentret som det var tidligere, man kan klare det hele pr. telefon. De gange jeg har kontaktet dem ifm. sædereservation eller lign. har der været fin service - intet at bemærke.

    Jeg er sikker på at TK også har sine dårlige sider - jeg er bare ikke stødt ind i dem endnu ;)
     
  16. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    TK har fasttrack i CPH, men jeg synes nu at SAS FastTrack er væsentligt bedre placeret især hvis man ankommer med metro/tog og vil bruge SAS Loungen. Ellers kommer man da på noget af en tur o_O
     
  17. tgj

    tgj Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    Jeg er TK guld også, fordi jeg havde en flyvning til BKK, der gav ganske få miles på LH/SK. En tur (D), var nok til kvalifikation til TK guld, så fik 2 år fra status match og 2 år fra denne tur. Mit main problem har været at deres call center folk er pænt svære at forstå.
     

Del denne side