Booke forskellige rejser på samme bookingnummer - SAS?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af miri90, 31/7/16.

Tags:
  1. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Hej,

    Jeg står og skal booke to billetter sammen med en kammerat til Chicago i september. Jeg er bosat i midtjylland mens han er bosat i København. Planen er derfor at jeg flyver BLL-CPH-ORD mens min kammerat blot flyver CPH-ORD. Jeg er guldmedlem hos SAS og ønsker derfor at foretage denne bestilling under samme booking, så vi kan vælge sæder med det samme til os begge (min medrejsende er ikke guld-medlem).

    Kan det passe at dette ikke er muligt?

    EDIT: Woops, flyt venligst til korrekt sub-forum :/
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Jeg mener, vi tidligere har gjort det - men via rejsebureau. Så du skal nok ringe til SAS.
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Kan ikke forestille mig det kan gøres online så du skal ringe til nogen og høre ad. Prøvet at ringe til SAS...?
     
  4. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Jeg har haft ringet til SAS og de sagde det ikke var muligt.

    Medarbejderen hos SAS lød dog dvask og ikke videre hjælpsom. Ville ikke være første gang en kundeservicemedarbejder var for uvidende/doven til at hjælpe en kunde - derfor besluttede jeg mig for at spørge ekspertpaneler herinde ;-)

    Men nej ser ingen muligheder for det online hvert fald.
     
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Kommer til at tænke på en meget frygtet dame på studiekontoret på universitetet. Jeg overhørte engang, da hun var ved at instruere en ny kollega: "Hvis de studerende spørger om noget, du ikke kan finde ud af, så siger du bare, at det ikke kan lade sig gøre".
     
    Michael Wahl, THammer og miri90 "Synes godt om dette"
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Kan du ikke bare lave 2 booking og så reservere sæde. SAS skriver i deres FAQ (spørgsmål: Kan jeg selv vælge siddeplads):

    Hvis du opfylder et eller flere af nedenstående punkter, kan du bestille sæde allerede ved reservation af din rejse.


    • Flyet du skal rejse med, går til USA eller Asien
    • Du rejser i SAS Business eller i SAS Plus
    • Du er EuroBonus Guld- eller Diamantmedlem
    Hvis du opfylder ovenstående er det muligt at se din booking via Vis/Ændre Booking, her foretager du også et sædevalg. Har du lavet din booking på en anden hjemmeside, skal du kontakte dem, så de kan hjælpe dig.

    Vi kan også tilbyde dig, som rejser i SAS Go til/fra Europa (undtagen indenland og inden for Skandinavien), USA og Asien, at bestille de mest eftertragtede sæder ombord mod et gebyr.
     
  7. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Det var jeg faktisk ikke opmærksom på at man kunne ved langruter selvom man ikke har status. Så laver jeg bare to bookings og så burde det da være muligt at få to gode sæder ved siden af hinanden ;)

    Nogen anbefalinger til valg af sæde? Udturen bliver hvertfald på Go og turen står pt til at blive fløjet af en A330.
     
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg tolker det sidste afsnit som at man kun kan bestille sæder mod at betale et gebyr når turen går til europæiske eller oversøiske destinationer og ikke har status eller rejser på Plus/Biz. Men jeg kan naturligvis tage fejl.
     
  9. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Enig, det modsiger i høj grad det første afsnit.
     
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Tro mig, det er ikke hverken første eller sidste gang at SAS ikke er krystalklare i deres kommunikation. Jeg synes at de jævnt ofte har det med at formulere sig, så man som kunde har svært ved at gennemskue hvad de mener.
     
  11. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Skriv evt. til guldmailen og spør', så får man vist rent faktisk fat i en SAS medarbejder - det udliciteret SAS travel Center er centrum for uvidenhed, desværre.:rolleyes:

    Er en mulighed, at booke CPH-ORD til jer begge, og så kontakte SAS (guldmail) og tilføje en tilslutningsflyvning til dig? Eller alternativt blot købe en BLL-CPH til dig selv??
     
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Tænke også på dette - men så har du i princippet 2 bookinger. Hvis dit første fly bliver forsinket, har du selv har ansvaret hvis du mister et tilslutningsfly.

    Jeg tror også, at turen koster mere med 2 bookinger end hvis alt var samlet i en booking
     
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Du kan evt. lave de to bookinger parallelt med to forskellige browsere eller 'putere. Så skulle det være et pokkers tilfælde, hvis en anden når at reservere dit nabosæde, mens du skifter fra den ene til den anden session. Jeg har prøvet (godt nok inside Europa), og det virkede. :cool:
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  14. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Kan du ikke bare booke billetten for din kammerat når du er logget ind med din brugerprofil?

    Jeg har lige prøvet at oprette en bookning for en anden person, og når jeg er logget ind som EBG så bliver der ikke opkrævet gebyr for sædevalg.
     
    miri90 "Synes godt om" dette.
  15. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Du har helt ret, men hvis nu @miri90 har en rejseforsikring med forsinket fremmøde, tror jeg det hedder, og han overholder MCT så er der jo hjælp at hente.
    Nu kender jeg ikke tiderne fra BLL, men ORD afgangen afgår jo først 15:40, det skulle være noget uheldigt hivs ikke man kan komme fra BLL til CPH på en halv dag.

    Jeg får ikke lov til at bestille gratis pladser hvis jeg ikke rejser med, sådan som @obs Gad vide om det er en lille bitte bug?;)
     
  16. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Man kan vel ikke blive forundret hvis det skulle være tilfældet ;) Det er jo SAS og SKIT der står bag...
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Hvad koster det at reservere pladser?
     
  18. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    De grønne 299,- og de blå 199,- De mørkeblå 79,-
    Skærmbillede 2016-08-01 kl. 14.32.13.png
    Men der er faktisk nogle der er gratis, hvis man går ned bagerst i maskinen.
     
  19. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93

    Jeg kan da give det et skud hvert fald.

    Skrevet med SAS-support på chatten og de fortæller at der kun er få sæder bagerst i flyet at vælge gratis for de kunder, som ikke er guld/diamant medlemmer. Hun skriver at min kammerat skal betale for at vælge sæde sammen med mig.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    UPS - Det er jo også en slags penge :eek:
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.

Del denne side