Booking af Star Alliance bonusbilletter med Eurobonuspoint

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Leo Winther Plougmann, 5/6/17.

  1. Leo Winther Plougmann

    Leo Winther Plougmann Medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    26
    Point:
    13
    Jeg synes, at det er virkeligt svært, at være tilfreds med Star Alliance og SAS vedrørende dette.

    Jeg kan se på fx Uniteds hjemmeside, at Lufthansa har frigivet billetter til dem, der kan bookes med bonuspoint i alle klasser.

    SAS forklarer, at de ikke har adgang til de samme billetter.

    Det virker for mig helt hen i skoven, at have et partnerskab, hvor det kun ved tilfældighedernes spil er muligt at booke bonusbilletter. Jeg har meget svært ved at se værdien af det.

    Jeg har været ude, at visse SAS medarbejdere, hvis de får de specifikke flynumre godt kan finde disse billetter. Det kan selvfølgelig være, at de pludselig er blevet frigivne...

    I får fik jeg så booket en billet, med SAS men med en connection til Star Alliance. Det endte med, at der var trukket en fuldstændig tilfældig antal bonuspoint, der vel mest svarede til værdien af en F billet, hvilket SAS jo ikke har. Da jeg så ringede om fejlen, skulle de bruge en dag for at kontrollere om det var en fejl... Det ville ikke have gået i FAKTA. Afbestilte straks.

    Jeg må indrømme, det nok ender med, at jeg dropper Star Alliance, og SAS. Gider simpelhen ikke noget, der skal være så besværligt... Har læst her et sted, at Star Alliance vil lave en bookingsystem til bonusbilleter. De skal være ret gode til at programmere, hvis der ikke frigives "de samme" billetter til alle partnerne.

    Hvordan er jeres erfaringer med at booking af bonusbilletter, overser jeg et ninjatrick .
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Nu er det ikke rigtig klart hvor din tur går hen, om det er one-way eller return, Eco, Biz, First. Hvor langt ude i fremtiden din flyvning er eller hvilke selskaber du har booket med.
    MEN overordnet ja, så er det fa..... besværligt at få booket en EB bonusbillet med *A.
    Der kunne man håbe på at de lærer lidt af OneWorld, i forbindelse med den nye booking site de arbejder på at lancerer.
    Ja en del af de problemer du oplever skyldes SK, men det bliver ikke mere gennemskueligt af at visse *A selskaber ikke frigiver sædet til alle *A samarbejdspartnerne (LX) og nogle kun f.eks. 14 dage ude for *A partnerne (LH) i f.eks. First.
    Desuden er der en del af SKs kundeservice medarbejderen det aner endnu mindre om at booke en EB *A billet end du selv gør. Så må man bare lægge på og prøve igen.
    Det er enormt frusterende og tidskrævende. Hvilket ikke fremgår af alt det hverve materiale de smider i hovedet på én når man signer op (de er jo trods alt også...lad os sige det som det er: kørende sælgerer!).
    Jeg har selv været heldig at (næsten) få de billetter jeg havde ønsker. Der var en enkelt strækning (FRA-CPH) hvor medarbejderen ikke ville give sig, enda selvom jeg tilbød at flyve dagen efter.
    Hang Up-Try Again!
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Som bonus detalje kan du risikere at united viser availability som reelt ikke findes. Derfor kan det være en god idé at tjekke flere steder (expertflyer, ANA's hjemmeside (det er lidt besværligt)). Og hvis du kan finde availability på e.g. CPH-LAX med luftwaffe, men ikke FRA-LAX selvom første tur går via fra, så kan der være "married segments", så de kun sælger dem sammenhængende, og så kræver det vist nok at agenten søger på samme strækning som du gjorde og ikke individuelt.
    Det er ikke nemt, og vi håber alle på bedre tider! :)
     
    Henry og THammer "Synes godt om" dette.
  4. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Ja er der connections involveret, så bliver der ikke nemmere, men ikke umuligt.
    Det kræver, lad os være ærlige, en hel del ben arbejde, som pudsigt nok heller ikke står beskrevet nogen steder!
    Jeg søger altid de enkelte legs inden jeg ringer og forsøger at bestille. Så guider jeg medarbejderen igennem hvad hun/han skal søge efter og at til slut skal de enkelte legs kobles sammen (married legs).
    Men det kan tage en helv..... tid og ikke alle agenter (sælgerer) forstår det...og så er man tilbage i en HUTA situation.
    En lille tips hvis man for står lidt udenlandsk. Ring evt til Sverige eller Norge hvis diverse tillæg regnes i lokal valuta! Det har jeg personligt sparet en del på!
     
    tbh og Henry "Synes godt om" dette.
  5. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Jeg kan kun tilslutte mig ovenstående kommentarer. SAS kundeservice er KOMPLET uduelige udi Star A bestillinger som rækker meget længere end udfra CPH.
    Jeg ringer nogle gange efter "lukketid" som vist er kl. 19 på hverdage, der får man et eller andet engelsk snakkende personale som er yderst venlige, og faktisk mere nysgerrige på hvad der kan lade sig gøre med de bonus billetter. Fordelen er også de udsteder billetten med det samme, og man ikke skal vente på SAS eurobonus afdeling vågner en dag eller to senere.

    ANA's søgefunktion er, som nænvt, den mest reelle for at vise om pladsen er tilgængelig men ikke helt så nem at bruge som Uniteds. Men ANA viser også tilgængelige Singapore Airlines billetter, det er min fornemmelse, at United ikke ser dem overhovedet. Men skal lige oprettes som medlem, men det er gratis og de spammer ikke en unødigt med salgsgejl, men skriver af og til "thank you for flying with us" ja, det har jeg så til gode.:D

    Held og lykke.
    :)
     
    Michael Wahl, THammer, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side