Booking bogstaver

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af E02zar, 10/7/15.

  1. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Hej alle

    Jeg er ved at booke en tur fra CPH - Brisbane og så hjem fra Hong Kong til CPH.

    Hjemturen er med SAS via Stockholm så der er jeg ikke i tvivl om point.

    Dog flyver jeg med Singapore air via Singapore på udturen. Men når jeg køber turen via expedia.dk står det som SAS. Jeg er godt klar over at det ikke er SAS der flyver ruten men Singapore. Dog står bookingklassen som K og med SAS er det jo fint, men Singapore er jo nærrige med deres point.

    Hvem kan jeg forvente at få pointene af?

    mange tak og god weekend
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det er en af de største udfordringer og mest frustrerende ting mht codeshares. Det korte svar er, at du er på herrens mark. Det er næsten umuligt at gennemskue, og jeg forsøger at gå i en kæmpe bue udenom codeshares, hvis jeg ikke er 100% sikker på optjeningen - specielt på longhaul.
    Beklager ikke at kunne svare mere præcist.
     
  3. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Kan det tænkes, at det vitterlig takseres som en flyvning med SAS p.g.a. de to selskabers jointventure-lignende samarbejde? Som vel er noget andet/mere end en ordinær codeshare?
     
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Nej, operating carrier tæller, dvs SIA (selvom det er en omfattende codeshare). Mener at K giver booking-klasse Q hos SIA (så 0 points med Eurobonus, men 50 % hos Krisflier)
     

Del denne side