Bookning af SAS bonus rejse ?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Mads Storm Andersen, 5/2/15.

  1. Mads Storm Andersen

    Mads Storm Andersen Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Har en del point som efterhånden jeg gerne vil have brændt af. Synes bare aldrig det rigtig er muligt.
    Nu tænker jeg på en tur til New York med kæresten. Men det er stort set umuligt at finde afgange, hvis man også gerne vil hjem på en bonus rejse. Så endnu engang kan jeg ikke bruge mine points. Kan jo vente og håbe noget åbner op, men det kan man jo ikke rigtig planlægge ud fra. Og jo kan vælge at købe de normale udbudte rejser men så snakker vi 100k vs 60k.
    Eller jeg kan book den ene vej til de billige 30k. Men så koster en EB point billet 76k hjem. Eller fordi det er en enkelt 18K kr.

    Hvordan få jeg så brugt mine points!! Giver jo ingen mening. Råd modtages gerne :)

    /M
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Kig over i tilbudstråden. Du kan flyve NYC-CPH for $320 oneway i øjeblikket! (Den står godt nok som LAX-CPH derovre, men den gælder også fra EWR). Det bliver så med AA/BA.
     
  3. Mads Storm Andersen

    Mads Storm Andersen Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Tak:) Men nu var det for at forsøge at bruge mine bonus points. Har 170k points jeg gerne vil brænde af. Problemet er at hver gang jeg forsøger at bruge dem ender det med jeg bare køber billetterne og det er jo ikke meningen med at have points:)
     
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Men jeg mente, at du kunne bruge EB point på udturen (de 30k, du nævner), og så flyve billigt hjem md BA/AA.
     
  5. Mads Storm Andersen

    Mads Storm Andersen Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Hmm, ja det var selvfølgelig en mulighed at gøre det på den måde.. Ville bare helst med SAS, er 198cm så upgrades/optiontown mulighed betyder meget for mig.
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Du kunne jo også overveje at flyve business med andre end SAS, for Eurobonus-point. Der er masser af muligheder. LH åbner tit op 14 dage før afgang, og SN har rimeligt god availability over dammen.
     
  7. Mads Storm Andersen

    Mads Storm Andersen Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Har jeg også gjort før nå jeg har rejst alene. Men nå der skal bookes hotel/ect så er den besparelse tabt hvis man først kan være sikker på sæder optil man skal afsted.
    Worst case bliver det bare 2 x SAS til normal pris + SAS upgrades. Det er trods alt "kun" omkring de 11k kr. Men det kunne være dejligt hvis det var "nemt" og der i det hele taget var bonus billetter at få. Er rimelig fleksible, men nå man ikke engang kan få en tur/retur til New York i løbet af et år er det sku lidt tåbeligt.
     
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tja hvis du kun vil med SAS ved jeg ikke lige hvad vi kan hjælpe med. Hvis du er åben for andre selskaber i Star Alliance (hvad det medfører af mellemlandinger) så er der flere muligheder og det er jo kun 70.000 points...

    Sidst jeg tjekkede havde *A flg. ruter fra EU til NYC... mon ikke en af dem har plads på økonomi de dage du gerne vil afsted... nogle har jo fuel surcharges som gør det håbløst, men stadigvæk...
    • Vienna to New York JFK (Austrian)
    • Brussels to Newark (Brussels)
    • Frankfurt to New York JFK (Lufthansa)
    • Munich to New York JFK (Lufthansa)
    • Frankfurt to Newark (Lufthansa)
    • Munich to Newark (Lufthansa)
    • Dusseldorf to Newark (Lufthansa)
    • Warsaw to New York JFK (LOT)
    • Copenhagen to Newark (SAS)
    • Oslo to Newark (SAS)
    • Stockholm to Newark (SAS)
    • Frankfurt to New York JFK (Singapore)
    • Geneva to New York JFK (Swiss)
    • Zurich to New York JFK (Swiss)
    • Geneva to Newark (Swiss)
    • Zurich to Newark (Swiss)
    • Lisbon to New York JFK (Swiss)
    • Porto to New York JFK (Swiss)
    • Amsterdam to Newark (United)
    • Barcelona to Newark (United)
    • Belfast to Newark (United)
    • Berlin to Newark (United)
    • Birmingham to Newark (United)
    • Brussels to Newark (United)
    • Dublin to Newark (United)
    • Edinburgh to Newark (United)
    • Frankfurt to Newark (United)
    • Geneva to Newark (United)
    • Glasgow to Newark (United)
    • Hamburg to Newark (United)
    • Lisbon to Newark (United)
    • London to Newark (United)
    • Madrid to Newark (United)
    • Manchester to Newark (United)
    • Milan to Newark (United)
    • Munich to Newark (United)
    • Oslo to Newark (United)
    • Paris to Newark (United)
    • Rome to Newark (United)
    • Stockholm to Newark (United)
    • Stuttgart to Newark (United)
    • Zurich to Newark (United)
     
    Senest redigeret: 5/2/15
  9. Mads Storm Andersen

    Mads Storm Andersen Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Vil ikke kun med SAS. Fordelen med SAS for mig er bare at jeg rimelig nemt/billigt kan opgradere til min. plus så jeg er sikker på min ben kan komme med over i hel tilstand.
    Hvis jeg booker hos en anden Star Alliance partner kan det blive lidt af en udfordring(bitter erfaring!!). Har efterhånden luret optiontown vs gateupgrades. Hvis optiontown fejler er der typisk sæder nok, og man kan upgrades i gaten. Er flyet overbooked gå optiontown typisk igennem. Ikke 100% men jeg har omkring 90% hitrate på den kombi.. Så jeg kigger bestemt på andre Star Alliance selskaber. Er bare irriteret(som det nok kan høres) over at det selskab jeg flyver mest med, ikke rigtig giver mig mulighed for at bruge min optjente bonus points til at flyve for.. Og ja, nu er det lige CPH-EWR jeg kigger på. Syndes ellers de gør en dyd ud af at reklamere med alle de points man kan optjene kan bruges til den ene tur efter den anden. Eneste reelle mulighed p.t er Dec 2015, her kan man både komme ud og hjem.
    Så det var også mere hvis nogle vidst noget om hvordan man ellers kunne kombinere sas bonus flights. Måske jeg bare skulle ringe og snakke med dem. Kan være man kan købe t/r hvor den ene halvdel er points og den anden betalt, det kan man hvad jeg lige kan gennemskue ikke via web?
     
    Senest redigeret: 5/2/15
  10. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Du ved godt at du kan bruge fx awardnexus.com til at søge awardsæder, ikke? Der er også andre muligheder, men mange af dem dækker ikke alle selskaber.
    Hos Flightfox tager vi et honorar for at finde pladser. Awardwallet gør det også i samarbejde med Gary Leff, og Ben Schlappig har også en tjeneste, der booker awardsæder. Vi er dog billigere ;) Og det er selvfølgelig et kæmpe plus, hvis du er fleksibel med datoerne.
    Det er enormt tidskrævende i øvrigt.
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  11. Mads Storm Andersen

    Mads Storm Andersen Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    I know, derfor jeg havde håbet på at SAS gad at lege.. Men tak for awardnexus.com hint, checker det lige.. Måske jeg vender tilbage, helt fair at tage honorar for noget der kan forkorte mit live med mange år:)
     
  12. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Lav en point plus cash billet via app på mobil. Der kan man på betalingssiden få gode priser når man trækker i point baren, tag fx. Go ud og business hjem
     
  13. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Hej Mads - og velkommen til Bonusfeber :)

    Vær opmærksom at det ikke er muligt at opgradere bonusbilletter via Optiontown. Er lidt i tvivl om man kan opgradere dem for point i gate. Har en gang for længe siden fået nej til det, da det ikke var muligt i denne billetklasse, men det er muligvis ændret siden. Måske nogen ved hvordan det praktiseres idag?

    Vær også opmærksom på at det koster heftige summer i fuelsurcharge når du rejser med de fleste Star Alliance-selskaber på bonusbilletter. Ofte kan kan købe economy til næsten samme pris på kampagnerne...
     

Del denne side