CAI - BKK 7400kr i F med Qatar t/r

Poster i 'REJSEDEALS' oprettet af RasmusH, 4/11/16.

  1. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Simon Hermansen, Henry, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Ja - jeg har siddet og kigget lidt på det.

    Jeg er jo lige kommet fra en tur med Emirates, som startede i Cairo. Så det vil jeg da gerne gøre igen. Men der skal være TID NOK i Cairo for at skifte, da det kan tage tid at skifte terminal osv. Jeg tog en overnatning.

    Jeg vil nok lige bruge llidt tid på at se om jeg kan sætte noget godt sammen :)

    @RasmusH - tak for at du delte det :)
     
    Henry, Kristian og RasmusH "Synes godt om dette"
  3. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Må sige jeg også er ret fristet, dog svært at retfærdiggøre overfor kone og lille baby, at tage sådan en tur :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Også kendt som WAF :oops::(o_O
     
    Senest redigeret: 4/11/16
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Men det er jo pga devaluering af det egyptiske pund, ikke sikkert kursen er så god, når der skal afregnes med Diners/MasterCard.. - måske det bedste er at købe på Visa-kortet ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    @Henrik Olsen vil du fortælle lidt mere om din erfaring med at skifte i Cairo med forskellige billetter. Der er jo tit rigtig gode prise lige netop fra Cairo, men jeg har altid været lidt tilbageholdende fordi beretningerne om lufthavnen i Cairo ikke er lige frem lysende. Kan man overnatte i nærheden af lufthavnen og er transporten dertil uden problemer?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Visse vasse, det er da bare et spørgsmål om hvad konen skal have til gengæld? *Alt* har en pris :cool:
     
    mhsalv, RasmusH, SebastianBruun og 7 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    @SophieHendriksen - der er vi helt enige - alt har nemlig en pris og der er et valg og et fravalg :)

    Jeg skal også bruge tid på at balancere det jeg gør overfor min dejlige kæreste :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Pep

    Pep VIP medlem

    Beskeder:
    206
    "Synes godt om" modtaget:
    604
    Point:
    93
    Jeg var lige i CAI og vende på en mileage run fra Saigon via Bangkok, Kuala Lumpur og Colombo. Jeg betalte 550 USD t/r i First og C for CMB-DOH-CAI retur med QR (skal have Platinum NU!). Bedste Lounge var Al Safwa i Doha som man kun har adgang til når man rejser videre i First. Jeg levede i loungerne i Cairo i 26 timer før min return flight! Vær opmærksom på at First er kun en god business class på denne strækning, dog er A330 bedre en A320'erne. I Colombo var der også tid til loungehopping i de 4 major lounges (Araliya, Serendib, Serendiva, og Executive). I Kuala Lumpur kan man sove i Slumber-rooms i First Class Loungen (adgang med MH i business class).
     
    Ali Taran, Ekeren, kc1829 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    @Pep - Det lyder helt vildt :) har du nogle billeder du kan dele af de forskellige lounges?

    (du kunne oprette dem i en separat tråd)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Pep

    Pep VIP medlem

    Beskeder:
    206
    "Synes godt om" modtaget:
    604
    Point:
    93
    Ikke rigtigt. Jeg synes der er bedre billeder på deres hjemmesider og fra internationale reviews. Cairo er et paradis for rygere. Colombo er mest exotisk, men små lounger. Al Safwa og MH's First Class loungerne er first class. Dog er der ingen sprut direkte i sidstnævnte, medmindre man går til Golden Lounge ved siden af (de har en stor, kedelig, bar). I Bangkok brugte jeg CIP Loungen (G-pieren i 2 etager), men jeg synes at Cathays Lounge er hyggeligere med New York underlægningsmusik. Så jeg holdt mig mest til den da jeg har gjort mig venner med bartenderen og hans 3 "champagner", hvoraf 1 er rigtig og to er australske. De sidste er faktisk de bedste...
     
    Henrik Olsen, Henry, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Nogen på FT skriver at det bliver endnu billigere hvis man flyver ud af Luxor i stedet for Cairo. Men så vidt jeg kan se er der ingen direkte fly fra CPH til LXR.
     
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    men der er indenrigs imellem CAI-LXR...
     
  14. Vinz

    Vinz Medlem

    Beskeder:
    27
    "Synes godt om" modtaget:
    85
    Point:
    13
    Jeg er en af dem, som bookede en t/r fra CAI-BKK med QR F. Jeg vil gerne spørg jer om anbefalinger til at rejse fra CPH-CAI.

    Jeg kan selvfølgeglig vælge det kedeligt måde og flyver med AF til omkr. 2,500 DKK. Men er der nogle, som har en bedre, lidt mere spændende ide?

    Jeg rejser ud af CAI d. 13. Feb. og kommer tilbage den 18. Feb.
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Har du set på at dele den op f.eks. i ATH? Kommer selvfølgelig også an på om du har fleksibilitet til en/et par dag(e) i CAI på turen, og preference a flyselskab.

    Ser ud til at det egyptiske pund er faldet lidt mere. QR har "rettet op" så deres F koster 12.500, EK 10.500 for F en vej (evt. via HKG) og C en vej, men MS C til BKK er nede på 3521 i følge kayak. Stadig ikke dårligt for 18.400 EB point, men det blegner lidt i forhold til weekendens "udsalg".
     
    clager og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side