Cathay Pacific - Hvilket Bonusprogram skal jeg vælge

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af alexanderln, 28/10/14.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Hej BonusFeber

    Jeg har netop siddet og hjulpet min søster med at booke en tur til New Zealand.
    Hun er EBS, og vi forsøgte at finde gode priser med *Alliance, men der var ingen der kom i nærheden af Cathay Pacifics tilbud på 7900 kr. til Auckland (t/r).

    Turen består af CPH-LHR Code-share med BA, LHR-HKG med Cathay og HGK-AKL med Air New Zealand (samlet rejsetid "kun" 30 timer :cool: ).
    Derfor lyder mit spørgsmål, hvilket bonusprogram der er godt at bruge med Cathay?
    Selv har jeg foreslået hende at bruge Alaska Air Mileage, da hun ikke rejser så meget, og der kan hun både banke miles ind med OneWorld og SkyTeam partners. Derudover giver Cathay Booking Class L 50 % Miles med Alaska, men eks. kun 25 % med Avios.
    De er dog ikke partnere med Air New Zealand, men der vil hun forsøge at efterregistere med Eurobonus, selvom ikke alle deres bookingklasser giver points...

    Er der andre forslag? og evt. nogle der har erfaringer med Cathays egne bonusprogrammer? (Marco Polo og Asia Miles)
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Har du booking koderne? Hvis hun primært rejser *A ville jeg umiddelbart hælde til BA da der ik kræves meget før du har en oneway et sted hen i EU
     
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Da det er Cathay Codeshares kender jeg kun bookingklassen for Cathay-ruten som er L
    Men CPH-LHR med BA giver 100 % i alle Economy-bookingklasser.
    Jeg gætter på at Air New Zealand er en Economy Discounted Booking-Klasse

    @jakobv84 Dog har jeg set at Avios kun giver 25 % miles med Cathay på Booking-klasse L :/
     
    Senest redigeret: 28/10/14
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tja personligt samler jeg mine SkyTeam rester hos Alaska bare for at gøre et eller andet og fordi jeg har lidt stående der i forvejen... men kreditterer BA direkte til BA da jeg flyver OW noget oftere trods alt. Spørgsmålet er jo om hun vil kunne opnå nok Alaska miles til det giver mening og om hun måske er bedre tjent med at optjene Avios og så kunne bruge dem. Trods alt kun 4,500 avios for en one-way til London fra CPH...
     
  5. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    @Flemming Poulsen ikke for at gå i små sko...men er det muligt at flytte en tråd? F.eks her fra hoteller til flyselskaber?
     
    Henrik Olsen og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  6. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,249
    "Synes godt om" modtaget:
    6,504
    Point:
    113
    Det giver ingen mening at bruge Avios på en tur fra CPH til LON. Afgifterne er højere end en billig billet.
     
  7. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    CX miles er ikke så værd som BA Avios. Et eksempel er, at HKG-BKK oneway koster 15k med CX Asia miles og 7.5k med BA Avios. CX har dog "rabat", hvis man booker en retur.
    Jeg er medlem af begge programmer, og har 18k Asia miles, der udløber nu til nytår. Så jeg skal have klattet dem væk på noget intra-Asia. Derfor har jeg netop konkret erfaret ovenstående.
    Jeg ville nok vælge BA Avios, men jeg kan godt forstå at du (hun?) overvejer Alaska.
     
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Den tager jeg :)
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Enig hvis du er ude i god tid -- ikke enig hvis det er mere spontant. Hvis du skal afsted på fredag så er den billigste one-way non-stop over 1.000 kr. med Norwegian eller du kan ofre 9.000 Avios + $40 og flyve business. Og hvis du skal afsted i morgen er den billigste 1-stop (uden mange timers venten) 1.600 eller du kan ofre 9.000 Avios + $83 for samme rute (på økonomi)...
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  10. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Tak for hjælpen :) - og beklager at jeg postede forummet under hoteller.

    Da Alaska har både SkyTeam og OneWorld Partners (+ Emirates) tror jeg fortsat jeg foreslår hende (min søster) at joine dem.
    @jefi99 Tak for input med Asia Miles
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side