Check bagage ind dagen før?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af flyvendeFF, 26/4/18.

  1. flyvendeFF

    flyvendeFF Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    lørdag 0600 har jeg en SK afgang til Malaga fra CPH (med familie) af praktiske/logisitik årsager ville jeg gerne checke bagagen ind dagen før, men kan ikke helt lure om det er muligt (nogen steder ser det ok ud, dog ugen specifikt at nævne bagage).

    Er der nogen der har praktisk erfaring i at slippe af med sin kuffert dagen før afgang i CPH?

    Jeg er EBD hvis det skulle gøre nogen forskel.

    Takker
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,822
    Point:
    93
    Jeg havde i efteråret en flyvning med SAS hvor jeg foretog check-in på en "Self service stand" i CPH 20 timer før afgang cirka. Der var det ikke et problem at få udskrevet bag tags og efterfølgende aflevere bagage ved bag drop ;)
     
    Beaglen, Henrik Olsen, flyvendeFF og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg bor relativt tæt ved lufthavnen og har flere gange checket bagage ind aftenen før. Der er dejligt roligt på den tid, og så slipper man for check-in køerne om morgenen. :)
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. flyvendeFF

    flyvendeFF Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Fedt tak for svarene...

    Jeg droppede også en mail til diamant mailen i går aftes som de lige har svaret på: desværre det kan man ikke da de er meget kede af at have bagage natten over (citat).

    Det er ikke første gang de ikke har styr på deres stuff
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er ikke unormalt, at der er diskrepans mellem hvad der står i reglerne :rolleyes: (som kundeservice må holde sig til) og hvad der kan lade sig gøre 'på gulvet', hvor man har fat i dem der arbejder med det i praksis.
    Det gælder mange steder her i tilværelsen - heldigvis:)
     
    Beaglen, Henrik Olsen, flyvendeFF og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. flyvendeFF

    flyvendeFF Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Hahaha ja det har du heldigvis ret i
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,366
    Point:
    93
    Jeg vil nok anbefale at du gør det diskret. Selv checker ind og selv afleverer baggagen, selvom du har EBD og kan gå til disken. Hvis du møder en lufthavnsansat, vil svaret som udgangspunkt være nej af sikkerhedsmæssige årsager, og passageren har selv ansvaret, hvis baggagen ikke bliver lastet dagen efter.
    Husk dog, at eventuel special bagage kun kan afleveres på dagen.
     
    Henrik Olsen, flyvendeFF og Henry "Synes godt om dette"
  8. flyvendeFF

    flyvendeFF Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    Vi er heldigvis forbi barnevogne stadiet med ungerne så næppe nogen Odd size bagage længere - jeg giver det et forsøg og skriver lige om det lykkes
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Kermit og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Nu er det jo ikke forkert svar fra dem....som flere i tråden angiver, er de ikke meget for det, hvilket giver ret god mening.
    Scenariet er jo også, at du dropper bagage, tager hjem og bliver forhindret i at nå flyet til tiden næste dag - de skal så til at unloade jeres bagage. Det giver forsinkelser og udgifter for flyselskab.

    At du ikke er enig med kundeservice hos Diamant service eller af det er muligt at omgå procedurer, er jo ikke det samme som at de ikke har styr på deres stuff........
     
    RasmusH, Beaglen, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Som nævnt ovenfor så har jeg gjort det jævnligt. Der har aldrig været antydningen af, at bagagen blev indchecket ekstraordinært eller rent undtagelsesvist. Altid modtaget på ganske normal vis i skranken. Og i øvrigt altid med fremme på destinationen.
    Men det kunne i grunden være interessant at vide, om der i T&C står noget herom, f.eks. et tidspunkt for tidligst mulige indcheckning af bagage? Eller om det blot følger de vanlige 22 timer?
     
    Senest redigeret: 27/4/18
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side