Checke bagage igennem på 2 separate billetter med Cathay/Philippine Airlines?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af PeterA, 29/9/15.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg har lavet en billet på business for 2 venner, der skal ud og besøge mig på Filippinerne på vej til NZ & AUS. Billetten går fra SVG-LHR-HKG og en uge senere videre til AKL (og retur fra MEL til CPH via HKG-DOH). Billetten var iøvrigt langt billigere end ventet. Kun 3300 USD.

    Tanken er, at de skal tage en sviptur til MNL efter ankomst til HKG. Ankomst til HKG er 16.15 med Cathay. Philippine Airlines har en afgang kl 18.10. Jeg ved Cathay interliner bagage med Philippine Airlines.

    Tror I man kan checke bagagen hele vejen igennem til MNL (fra CX->PR), så de slipper for at hive bagagen ud i HKG?

    Hvis bagagen kan checkes igennem slipper de for immigration og samle bagage op, og således er 1 time 55 min rigeligt til at connecte. Men skal de igennem immigration og samle bagage, så bliver det måske lidt tight.

    Hvad tænker I?
     
    Senest redigeret: 29/9/15
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    PeterA "Synes godt om" dette.
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ja, de hurtige. Men tak for linket. Det bekræftede, hvad jeg selv mente. Har lagt et spørgsmål ind på flyertalk tidligere, men der blev der også skrevet, at det afhænger af det selskab som opererer første flyvning - altså SAS. Og de er rimelig gode til at få den slags til at spille. Ved de interliner med PR. Mon ikke det går så.
     

Del denne side