Club Carlson justerer deres hotel kategorier

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af jakobv84, 4/5/15.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ganske dårlige nyheder for de loyale Club Carlson folk på forummet da de netop har offentligtgjort de hoteller der ændrer kategori pr. 1 juni: http://www.clubcarlson.com/offers/7768765

    Det er mildt sagt grum læsning og klart (i mine øjne) en værre devaluering end hvad IHG og SPG har offentliggjort. Der er 329 hoteller der ændrer sig hvoraf de 212 går op og 117 går ned. Hvad der er vildere er at deres øverste kategori, kategori 7, går fra at have 11 til næsten 80 hoteller. Og stigningen fra kat 6 (50.000 points) til 7 (70.000 points) er ganske voldsom og når jeg kigger på listen er det da de eneste hoteller jeg ville have lyst til at bo på... Hva siger de Club Carlson loyale? Tid til at skifte eller blive I hængende?
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    Eksempelvis stiger Radisson BLU Royal i København fra 50k til 70k. En stigning på 40%. Det samme gør Radisson BLU 1919 i Reykjavik, Scandinavia i Oslo, mv.
    Det er absurd, og egentlig er jeg glad for at jeg har min loyalitet andetsteds.
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Samme her. Jeg har vist 1.000 points fra en Twitter kampagne og det er det.
     
  4. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Det er godt nok voldsomt. Har ellers booket 2 stays pga deres glimrende triple-point kampagne, men det her reducerer jo værdien af den betragteligt. Er egentlig også mest IHG-loyal (og endnu mere nu!) men de har så ikke nogen egentlig sommer-kampagne for os europæere :(
     
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    uhhh, jeg har 50.000 point, som jeg ikke har fået af julemanden... snøft...
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    Rigtig ærgeligt :( særligt når de går ud over de dyre hoteller der har meget Value for Points..
    Dog er det endnu mere ærgeligt da man på det seneste har optjent 20 % færre points end for et år siden pga en højere $-kurs..
    Men skal besøge en ven på Oxford i efteråret.. kan være jeg skal booke et Edwardian i London i god tid, så...
     
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Jeg har også brugt dagen på at være en anelse sur og tvær over denne ændre - samt lave en artikel på forsiden om det til i morgen tidlig.....

    Jeg er forsat Concierge i Club Carlson og det er min primære kæde, da det passer bedst til mit rejsemønster. Men dette her gør det meget svært at forsætte med at være trofast i Club Carlson.

    Starwood sænker deres rater i Europa og Club Carlson hæver dem.... det giver ikke mening i den verden vi lever i, hvor økonomien ikke er helt i toppen. Tror det kommer til at koste dem på omsætningsfronten og medlemmer der forsvinder til andre programmer.
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  8. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Jeg kan godt forstå at Club Carlson har haft problemer med at få det til at hænge sammen på bundlinjen:
    - Gud og hvermand kan blive Guld (via status match) uden at bo der særlig meget, og deres topniveau Concierge har meget få fordele ud over Guld.
    - Amerikanerne har fået kastet gratis nætter i nakken via deres kreditkort
    - De kører løbende nogle afsindinge bonuser; jeg har f.eks. fået 125k point i bonus (for ca. 30k i egentlig optjening på 4 ophold) bare i år.

    Der hvor kæden bare hopper af for mig er når bonusprogrammer går ind og ændrer programmernes fundamentale egenskaber for at kompenserer for nogle ekstraordinære fejlvurderinger. Og at gøre en stor del af sine hoteller 40% dyrere er i mine øjne en voldsom overreaktion på at nogle markedsføringskampagner med ekstra og gratis point er blevet for dyre for Club Carlson.

    Desværre ligner mønsteret det vi har set hos andre bonusprogrammer, f.eks. SAS EB, hvor alle vel dybest set var enige i at det ikke var smart at man kunne tjene Guld og point til en USA billet ved at flyve 5 gange til Barcelona på SAS Plus, men hvor man så slagter optjeningen på tværs af programmet for at kompensere for dette.

    Problemet for både SAS og Club Carlson er bare at vi er en gruppe af frekvente rejsende som faktisk forsøger at vælge strategisk hvor vi skal ligge vores (egne og firmaers) penge for at gøre vores rejseliv nemmest og billigst, og ihvertfald for mit vedkommende er stabilitet i programmet en væsentlig faktor. Og der dumper både SAS EB og Club Carlson pt. big time.

    Det sjove her er jo at hotelkæderne allerede har implementeret det alle flyselskaberne bøvler med pt., nemlig Revenue Based pointoptjening, og alligevel smadrer deres markedsføringskampagner den kontrol de dermed burde have med bonusprogrammernes økonomi, så de har brug for at lave denne slags julelege....
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det er et synonym på manglende forståelse imellem interne afdelinger. Hvis du ser på SPG har de aldrig slagtet deres program; jo der er justeringer af hotel kategorier (op OG ned) og nogle redemption muligheder bliver bedre og dårligere (cash & points) -- men samlet set har de et utroligt konsistent program. Måske aldrig det mest lukrative, men nok det jeg ville have det allerbedst med at have et hav af points i. Ikke mindst fordi de jo kan flyttes til massere af partnere. De er til gengæld svære at optjene og der er aldrig meget lukrative promoer! Resultat = lukrative kunder der ved de bruger det bedste program og altid booker SPG. Jeg mener i øvrigt Hyatt også falder i denne kategori.

    Så har du programmer som Hilton, Carlson og SAS som gør deres optjening alt for nem og så slagter indløsningen på den anden side. Kunder som bliver trukket ind af hurtig opjening og så skræmt væk når deres points værdi bliver komplet udhulet. Totalt yo-yo oplevelser...

    Endeligt har vi IHG; et program reelt uden nogle fordele ved at optjene status og som benytter deres points og promo optjening til at tiltrække kunder til en gennemsnitlig hotel portefølje. Jeg indrømmer gerne at jeg jager deres bonusser, men jeg er ikke sikker på de mister specielt meget på det for at være helt ærlig. Det virker som om de har et bedre samspil imellem deres marketing og finans afdeling... (men hvem ved!)
     
    Rune "Synes godt om" dette.
  10. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    @jakobv84 Accor er vel også nævneværdig, da deres point omregnet direkte til €, så de bliver ikke devalueret, selvom man herved sjælendt kan få gode deals ud af det..
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Værd at nævne i diskussionen, men programmer der giver points baseret på kr (som Norwegian eller Southwest) er svære at få "outsized" rewards for. Det at kunne indløse en begrænset mængde points for noget der meget dyrere i kontanter er vel det vi er på bonusfeber for?
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  12. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Afhængig af, hvad man går efter, så er der jo hos Carlson mulighed for at konvertere point til miles. eks 20000 points konverteres til 2000 extrapoints hos Eurobonus eller Miles & More. Så med en gavmild optjening hos Carlson kan man jo få lidt ud af det i den anden ende....hvis man altså er til det. Værdimæssigt står det nok ikke mål med overnatninger for points
     

Del denne side