COOP - Point på hotel, ferie m.m.

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Henry, 12/9/16.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Jeg er medlem i COOP (Brugsen) - og de reklamerer også med, at man kan få point på udvalgte hotelophold og ferier.

    https://medlem.coop.dk/partnerfordele/ferie+og+rejser

    Jeg har tidligere brugt det, da jeg bestilte en lejlighed via airbnb. Og også da jeg reserverede et hotelværelse på hotels.com.

    Hvem har erfaringer og/eller holdninger til COOPs medlemsprogram i forbindelse med ferier og rejser. Er det værd at benytte sig af - eller får man bedre fordele andre steder?
     
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Har bla. brugt det på boozt.com, da det gav flere points end SAS onlineshopping. I visse tilfælde giver det vel ca ligeså meget cashback som på TopCashBack, og pointene har jo en reel værdi fordi man kan købe ind for dem :)
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Nu kan man selvfølgelig selv tjekke de forskellige rabatordninger.

    Min overvejelse for hoteller er:
    • Club Carlson hoteller (Radisson, Park Inn m.fl.) samt Marriot: Her bestiller jeg via hotellernes hjemmeside, da jeg optjener status på hotelprogrammerne. Og mine point har en værdi på omkring 8 - 10%
    • Andre hoteller: Hvis jeg bestiller via hotels.com
      • og er med i deres program, udløser 10 overnatninger en gratis overnatning => ca 9% "rabat"
      • Hvis jeg bruger mit COOP-kort, får jeg et point (værdi 7,5 øre) for hver krone, jeg bruger => 7,5 % rabat
    • Jeg har tidligere brugt "travellink.dk" og været tilmeldt deres program - men får kun 2% på flybilletter og 4% på fly & hotel. Har opgivet dette, da jeg ikke kan styre booking klasse - og derfor flere gange er endt med flybilletter, der slet ikke giver point (også flyrejser rejser på business class). Jeg gider ikke længere få "lange næser" - så vigtige er disse smårabatter jo heller ikke.
    Så mit spørgsmål til IF-erne: Holder mine betragtninger vedr. hotels.com. Eller er der nogle fælder i mine beregninger (eksempelvis at der er nogle begrænsninger på de gratis værelser, så "rabatten" blive mindre end 9%)?
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    i forhold til hotels.com skal du bare sørge for at din reward nat koster mindst gennemsnittet af de 10 der udløste bonusnatten, for at det passer.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ja, og der kommer et gebyr, så de 9% holder ikke....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ah ja, skatter og afgifter er ikke inkluderet. Det gør da bestemt COOP mere attraktivt, så har du hellere ikke kravet med mindst 10 nætter for at få noget ud af det.
     
  7. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Husk at bruge topcashback sammen med Hotels.com :)

    Accor Hotels + topcashback kan man også dobbelt dippe med :)
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Hald

    Hald Medlem

    Beskeder:
    31
    "Synes godt om" modtaget:
    73
    Point:
    18
    Er der ikke også nogle rabataftaler, som giver noget cashback på Hotels.com? Selv får jeg 9% cashback igennem LogBuy (igennem arbejdsgiver) eller 10% rabat som studerende igennem Studiz - og førstnævnte kan i hvert tilfælde fint kombineres med gratis bonusovernatninger.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Har prøvet at tilmelde mig Topcashback men synes det er totalt uoverskueligt så er endnu ikke kommet igang med det og bliver totalt spammet med mails.
    Så nu hopper jeg nok ud af det igen.

    Andre der har samme oplevelse eller kan man tweake deres email spam?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Lidt samme scenario her. Inspireret af dig har jeg lige frameldt alt deres marketing. der er en knap til det hvis du trykker unsubscrip i en email.
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  11. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Har frameldt mig alt deres marketing. Bruger dog primært Ebates da deres tracking er super hurtig, og jeg automatisk får udbetalt min cashbsck hver tredje måned. Deres Chromecast plugin fungere godt, og det samme gør deres app(s)

    Andre der har samme oplevelse eller kan man tweake deres email spam?[/QUOTE]
     
    Senest redigeret: 13/9/16
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Bip og Betal har været i beta i et stykke tid i SuperBrugsen Gilleleje og Matthæusgade (København). Sidstnævnte var indtil for nylig min lokale brugs, så jeg har afprøvet app'en at par gange.

    Og hold kæft et spild af tid :(

    Den havde besvær med at scanne varerne—det tog ofte et par sekunder, og jævnligt påstod den ikke at kunne finde varen. Prøvede man igen bagefter et par gange kunne den så godt finde varen. Derudover skal man jo aktivere sin telefon konstant, dvs. låse den op (nok nemmere for telefoner med fingeraftrykslæser).

    Man slipper ikke rigtig for at pakke sin kurv om, for man kan jo ikke rigtig pakke sin pose/taske mens man går igennem butikken medmindre man går omveje og henter det der skal nederst først. Så når man er gået gennem kassen skal man alligevel pakke alting om.

    I Matthæusgade var der sjældent mere end 1-2 i kø til de normale kasser, og så giver det slet ikke mening længere.

    Hvis de ellers kan forbedre app'en så den kan finde ud af at scanne varer hurtigt og problemfrit, og når de får indbygget betaling i den, så kan det begynde at ligne noget. Eller hvis man kunne scanne et NFC tag i stedet. Eller hvis man kunne bruge en seperat scanner, som f.eks. i Inco (det skulle man efter sigende kunne i Gilleleje, men i Matthæusgade var det kun telefon-app der var tilgængeligt).

    Beklager rant, men kom lige i tanker om hvor sur jeg blev på det for nogle måneder siden :cool:
     
    Kristian og clager "Synes godt om" dette.
  14. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Man skulle i øvrigt kunne bruge Diners Club i alle Coop butikker nu:

    "
    Nu kan du betale med Diners Club i alle Coop`s butikker
    Husk at du kan betale med Diners Club i alle Coop`s butikker i Danmark, Grønland og Færøerne. Det gælder uanset om du skal lave gæstemad, forberede den store familiefest eller du blot vil kræse for familien til hverdag.

    Hvis dit Diners Club kort er kombineret med SAS EuroBonus, så optjener du selvfølgelig Ekstrapoint på alle dine køb.

    Velkommen i Irma, Irma City, SuperBrugsen, Dagli`Brugsen, Kvickly og Fakta."

    http://www.dinersclub.dk/privat/nyhetsarkiv/nu-kan-du-betale-med-diners-club-i-alle-coops-butikker-/
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Gad vide hvad gebyret er :)
     
    Henry, RasmusH og tbh "Synes godt om dette"
  16. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    0.75 %.
    Har brugt det nogle gange ved store indkøb med bruger mit Bank Norwegian kort nu, da det er gebyrfrit :)
     
    Henry og asf "Synes godt om" dette.

Del denne side