Costco kommer til Skandinavien

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kenneth K, 23/3/21.

  1. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,123
    "Synes godt om" modtaget:
    4,408
    Point:
    113
    T4L, obs, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    180
    "Synes godt om" modtaget:
    539
    Point:
    93
    Spændende, men tvivler dog på at de får lov*.
    Costco er et spændende koncept, hvor de (som udgangspunkt) tilbyder de priser som de indkøber varerne til, så deres fortjeneste er udelukkende baseret på medlemskabet. Pt. i USA er prisen på medlemskab $60 for basis og $120 for premium (med 2% cash back på et år).

    Tror i Danskerne er villige til at betale 350+ kr for at få "lov" til at handle i en butik? Efter at have boet i USA i nu snart to år, synes jeg tit jeg ser ting, hvor jeg tænker, det dér havde aldrig gået i Danmark, f.eks. dette princip med at betale for at få lov til at handle. Jeg synes ikke iøvrigt at deres priser er billigere end f.eks. Walmart, dog er deres enheder større (f.eks. er normalt toiletpapir i 96 enheder pr pakke)! Deres popularitet i USA synes jeg skyldes i høj grad at de har et noget større udvalg af økologiske varer, hvis efterspørgsel er i stigning.

    *Svenske Gekås ville åbne en butik i DK, men fik nej pga. størrelsen...
    https://www.tvmidtvest.dk/ikast-brande/vil-have-monster-butik-til-bording
     
    Henrik Olsen, MortenS, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,123
    "Synes godt om" modtaget:
    4,408
    Point:
    113
    Jeg har et premium medlemsskab og selvom jeg kun er derovre en 5 - 6 gange om året så køber jeg alligevel nok til at det kan svare sig for mig, eksempelvis er deres tankstationer notorisk de billigste og den der ligger klods op og ned af SFO er perfekt til at tanke lejebilen inden afleveringer samt til at fyldt kufferten med de sidste nødvendigheder inden turen hjem.

    Deres center syntes jeg nu ikke er større en foreksempelvis Bilkas varehuse så der burde være basis for et par stykker eller 5 i DK :)
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hvis man sparer mere end 350 kr. på sine indkøb på årsbasis, så tror jeg da nok at danskerne ville benytte sig af det. Vi er jo kræmmere og kører tydeligvis gerne en omvej for at spare fem kroner :) Men kræver nok at der er helt åbenlyse besparelser, som f.eks. 50 øre på en liter benzin eller to kroner på en liter mælk, og det forudsætter jo også at man har et husholdsningsbudget af en vis størrelse.
     
    Erwin Lansing, Beaglen, Bekgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,123
    "Synes godt om" modtaget:
    4,408
    Point:
    113
    For lige at følge op på denne tråd, så ser det ud til at der kommer en Costco mere i Sverige i år, denne gang lige på den anden side af øresundsbroen i Malmø.
     
    Sebastian011, Erwin Lansing, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    Det har været kendt siden 2022, at der ville komme en i Malmö. Det var meningen, at det skulle være her i løbet af 2024. Desværre ser det ikke ud til at blive i år, at den åbner. Rygterne (ifølge en Costco Malmö Facebook-gruppe) siger, at åbning er udsat til februar 2025.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,123
    "Synes godt om" modtaget:
    4,408
    Point:
    113
    Tak Peter for update
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side