CPH - BNE, valg af selskab?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af mdk, 3/6/15.

  1. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg kan ikke lige finde en passende overskrift, men min situation er følgende:

    Jeg skal (forhåbenligt) et halvt år til Australien fra midt juli til midt januar.

    I den forbindelse har jeg tænkt mig at købe en, relativt, billig billet til Australien, der er dog følgende operatører hvor prisen er nogenlunde ens:

    Thai Airways
    Etihad
    Southern China Airlines
    Qatar airways/Malaysian Airlines (cph - doh, doh - kul med Quatar, kul - bne, med malaysian)
    Singapore airlines
    Qantas

    Rejsetiden er variende, de fleste har en meget lang transfer +8 timer, mens et par af mulighederne relativt korte transfers, singapore airlines med den umiddelbart bedste kombo, hvor der kun er lidt over tre timers ventetid i Singapore.

    Umiddelbart har jeg tænkt mig at rejse med Singapore airlines, hvis der stadigt er billige billetter til salg med dem, når alt falder på plads, men jeg vil lige høre jer rejseglade eksperter om der er noget jeg skal tage højde for ved valg af selskab, specielt hvis jeg bliver nødt til at vælge en billet med lang ventetid i en lufthavn. (Ekstra benplads i økonomi, nyere flåde, bedre mad etc.)


    - Jeg har kun sølv status ved SAS, og har dermed ikke lounge-adgang, uanset hvilket selskab jeg vælger, og hvilken alliance selskabet tilhører.

    - Kan man evt. statusmatche sig til en højere status ved et andet selskab i oneworld?, eller *a? (I tilfælde af jeg bliver nødt til at tage en billet med længere ventetid i en lufthavn)

    Sidst jeg var i USA havde jeg et 9 timers ophold i Chicago, hvor jeg tog en lille tur ud og så byen, inden mit næste fly afgik, er der nogle lufthavne i vil anbefale at have ventetiden fremfor andre, alt andet værende lige.

    Sidst men ikke mindst, hvordan og hvorledes i forhold til cashback på flybilletter, kan det svarer sig, og er der nogle firmaer i evt. kan anbefale.
     
    Senest redigeret: 4/6/15
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,288
    "Synes godt om" modtaget:
    6,927
    Point:
    113
    Husk lige at Malaysia Airline er gået teknisk konkurs. De flyver stadig, meeen det er alligevel et sats.
     
    Henrik Olsen og mdk "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Du kan ikke statusmatche dig til status hos OW eller *A, men de fleste tilbyder jo at du kan købe dig ind med kontanter hvis du har et langt layover. Lidt hurtige tanker:
    • Jeg ville personligt ikke vælge Southern China.
    • Med Qatar tilbyder de et hotelværelse i Doha lufthavn ved lange mellemlandinger på visse billetklasser og med diverse restriktioner; jeg er ikke ekspert på området, men det kunne du jo ringe og snakke med dem om inden du køber en billet om det er en mulighed.
    • Singapore lufthavn er skøn så der er lounge adgang efter min mening mindre kritisk.
    • Etihad, Qatar og Singapore har alle pæne economy klasser så hvis prisen var lige ville jeg nok vælge en af dem.
     
    mdk "Synes godt om" dette.
  4. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Det lyder godt mht. Singapore lufthavn, og at Singapore airlines økonomiklasse er fin, så håber jeg bare de stadigt har billige billetter når de hele, forhåbenligt, falder på plads.

    Tak for hurtige, og brugbare svar.
     
  5. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    151
    "Synes godt om" modtaget:
    302
    Point:
    63
    Man kan godt statusmatche hos Turkish Airlines til elite/*A gold gyldigt 2 år ud i fremtiden.
    (det har jeg selv gjort efter devalueringen af eurobonus)
    Man skal være OW emerald eller *A gold.
    1. Opret dig som medlem af Miles&Smiles.
    2. Derefter udfyld online form på https://www4.thy.com/customercontact/index.tkf?lang=en
    3. Udfyld så det ser sådan ud...
    upload_2015-6-3_18-59-45.png
    4. Send den sammen med et billede af dit plastikkort og flights de seneste 2 måneder.
    så har du svar inden for 48 timer.;):D
     
    skyflyerwomen "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg mente at han som Sølv ikke kunne statusmatche sig til lounge adgang. Hvis du allerede er guld et sted er der absolut muligheder!
     
  7. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Det var også det jeg spurgte til, jeg var godt klar over at jeg kunne statusmatche hvis jeg allerede var guld et sted. (Hvilket også er grunden til jeg ikke svarede Bertil, da det er irrelevant det han skrev..)
     
  8. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    151
    "Synes godt om" modtaget:
    302
    Point:
    63
    Det må du undskylde jeg læste det ikke så grundigt.
     
    skyflyerwomen "Synes godt om" dette.
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg havde valgt Singapore Airlines. Du får i øvrigt SG$40 vouchers, hvis du booker på singaporeair.com - den kan bruges til loungeadgang, duty free shopping, eller restauranter. Se http://www.singaporeair.com/jsp/cms/en_UK/promotions/transit-promotion.jsp

    PS De hedder Qatar og Qantas (jeg ved godt at det er flueknepperi, men det andet gør lidt ondt i øjnene)
     
  10. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Mange tak for informationen! - Den promotion havde jeg ikke set.

    Qatar og Qantas er hermed rettet, jeg skal ærligt indrømme at jeg altid har skrevet Quantas, mens Qatar var en en hurtig rettelse fra Quantas til Qatar der gik galt - så det blev til to fejl i stedet for en.
    - Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det, ellers var jeg vedblevet med at skrive Quantas!
     
  11. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Den SQ promotion har faktisk kørt i mindst 3-4 år. Den har en begrænset gyldighedsperiode, men er blevet forlænget hvert halve år, mange gange...

    QANTAS = Queensland And Northern Territory Aerial Services
     
  12. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    Kristian "Synes godt om" dette.
  13. Allan Holm Petersen

    Allan Holm Petersen Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Hos Qatar Airways gælder det følgende:

    1. Der er mere end 8 timers ventetid
    2. Der er ikke andre afgange med mindre end 8 timers ventetid
    3. Det må ikke være en promotion fare

    Ellers evt. ring til dem og tal med dem ang. afgange... Jeg har dog været ude for jeg havde 8 timer og 20 minutters ventetid i Doha hvilket gjorde de kunne give mig hotel. Det fik jeg også (fik endda voucher osv på det sendt fra billetkontoret), men en måned før afrejse ændrede QR deres afgang fra København med 25 minutter, hvilket gjorde jeg havde 7 timer og 55 minutters ventetid i stedet for. Ergo, intet hotel! :mad: (Så skabte mig lidt, og de gav mig så lounge access i et par timer til at fordrive ventetiden... Men frækt gjort af dem!:cool:)
     
  14. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,962
    "Synes godt om" modtaget:
    7,501
    Point:
    113
    Jeg rejser til Australien een til to gange årligt og BNE er en af de destinationer jeg flyver til. Jeg ville klart vælge SQ, god service i økonomi, Häagen-Dazs is, et fedt film og serie udvalg, voucher i SIN lufthavn som @jefi99 , lufthavnen i sig selv er fed med mange muligheder for at fordrive tiden, ofte er ventetiden fornuftig da de flyver 2-4 gange dagligt SIN-BNE. En anden fordel at det er one-stop, Qantas er ofte med Emirates til Dubai og videre til SYD eller Mel og derfra med indenrigs. Ofte laver de mellemøstlige selskaber et stop undervejs f.eks i BKK eller SIN.
     
  15. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Bemærk dog at en SingaporeAir billet i billig klasse giver 0 bonuspoint, mens en Semiflex til og fra BNE giver 20.200 points (næsten halvvejs mod EBG)
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nå mit A3 Gold udløb i går så har nu ansøgt om status match fra OW Emerald til TK Gold. Krydser fingrer for hurtigt svar da jeg har en SAS afgang mandag morgen...
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  17. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Jeg fik heldigvis i dag mail om jeg havde fået mit fornyet!
     
    jakobv84 og asf "Synes godt om" dette.
  18. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Nu vi er igang, så hedder det iøvrigt, China Southern Airlines - ikke Southern China Airlines :)

    Jeg ville selv vælge SQ, men som også skrevet andetsteds, så får man typisk 0 point ved de billige billetter. Som minimum skal man hos SQ op i en w-fare, før der vanker point.

    En anden mulighed kunne være at flyve TK til Singapore og tage den til BNE derfra på en separat billet. Det er dog mere bøvlet.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg kan så opdatere at der er gået en måned og TK stadigt knepper rundt i min henvendelse. Jeg er rimeligt uimponeret må jeg indrømme.
     
    clager "Synes godt om" dette.

Del denne side