CPH -> Brisbane (BNE) til September - Rejsehjælp

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af MikeValant, 15/2/19.

  1. MikeValant

    MikeValant Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Kære eksperter

    Min kæreste og jeg står og skal til Brisbane med afrejse ca 4/5. September og hjemrejse ca 18/19. September.
    Jeg har fundet diverse rejser på Momondo og søgt mere direkte ind på flyselvskaberne på rejsen (Qantas & Emirates).

    Dog er den store udfordring at jeg er 203 CM høj, og derved har behov for noget ekstra benplads, hvis jeg ikke skal 'dø' undervejs. Og jeg er nok 'tvunget' til at skulle købe det til kæresten også.

    For 2 personer syntes jeg ikke at kunne finde noget inkl ekstra benplads til under Kr. 22.000 tur/retur (såfremt man gerne vil prøve at holde sig mellem 21 og 30 timers rejse pr vej).

    Nogle som har fede idéer her?
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    En hurtig søgning med https://matrix.itasoftware.com så hvis du kan rykke til tirsdag starter den på 19.364,00 for premium eco med Slingapore der er "kun" et stop fra CPH.

    Men billigere billetter finder du hvis du søger fra eks. Frankfurt der er torsdag billigst fra 14.508 med et stop - den er i realiteten som ovenstående men ud af Frankfurt.

    Madrid Fredag 13862.
    Barcelona Torsdag 13945.
    Wien Torsdag 13278
    Dublin fredag 12747

    Så søg fra andre lufthavne end CPH, men samtidig fra en lufthavn hvor du kan komme til med eks. Norwegian eller andet billigt selskab og husk I din søgning at inkludere hvor mange stop du vil eller rejse tid, samtidig husk på ved flere stop kan du ende i et land der lige vil have et visa eller andet for at connecte.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, MikeValant og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    930
    Point:
    93
  4. MikeValant

    MikeValant Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Godmorgen @banditten og @danielstrandby
    Mange tak for jeres input.

    VIl I vurdere at premium economy er nok til at man som 2m mand sidder godt hele vejen?

    Jeg er ikke lige mester på det ITA Matrix, men de priser I gav, det ligner umiddelbart pr. person, eller?
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  5. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Har du overvejet at booke i economy og så tilkøbe sæder på forreste række? De sæder kan ofte have mere benplads end eks. premium economy-sæder.
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  6. MikeValant

    MikeValant Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Da jeg kiggede på det var der flybiletter til Kr. ca 15.000 (for 2), og da jeg begyndte at tilkøbe pladser med ekstra benplads så ramte det op i de ca 22.000
    Jeg kunne da ikke umiddelbart se nogle mulighed for mere benplads, uden at betale mange penge for det.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det er for 2 personer, hvis du bare giver dig selv tid til at læse de valg du har på ita så er det faktisk nemt, kommer der en fejl læs den for den forklare hvad du gjorde forkert.

    Jeg selv er 1.93 jeg har ikke den store kendskab til eco prem eco, da jeg fortrækker at ligge ned på længere flyvninger.

    Men når du har fundet et par ruter til BNE med god pris, så kontroller på seatguru hvordan sæderne vurderes.

    Du kan også holde øje med tilbud hos de forskellige selskaber, Qatar har nogle gange 2 for en pris på premium billetter, nu har du jo god tid til at bestille.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    Qatar ud af Kbh 2pax = 13.792kr

    Har også vedhæftet et billed af qatars priser for at vælge sæder.
    Nødudgang = 75€/max
    Om det så er pr. Segment skal jeg ikke kunne sige, men hvis du ringer og forklarer, at du er to meger høj er du måske heldig at få det gratis/billigt.
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen, MikeValant, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. MikeValant

    MikeValant Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Hej. Mange tak skal du have. Jeg kan heller ikke umiddelbart finde ud af hvad det koster. Man skal åbenbart købe biletterne først FØR man kan vælge sæder. Så fremt jeg kan se.
    Jeg vil dog prøve at ringe til dem.

    Jeg er ikke den store 'rejser' og klart første gang at jeg skal ud på en sådan rejse. Normalt har jeg kun beget mig internt i Europa (som er væsentlig mere simpelt). Derfor grundet min store inkompetence har jeg sku nok behov for en stor hjælpende hånd fra jer for at få dette i mål.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side