CPH-BUD

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af T4L, 29/3/16.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Jeg studsede over noget i dag. SAS flyver ikke fra København til Budapest, derimod er der et fly nogle dage fra Arlanda til Budapest, i hvert fald indtil juni måned. Men hvis man leder efter CPH-BUD på SAS hjemmeside bliver man kun tilbudt forbindelser via MUC eller FRA og så videre til BUD med LH. Priseksempel den 16. juni er 4.470 dkk via MUC. Men booker man i stedet for CPH-ARN og så ARN-BUD er prisen 650 dkk + 686 dkk = 1336 dkk. Det virker ret tosset at man ikke kan booke det som en billet. Nogen der har en forklaring på det?
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Næ det er underligt. Der burde være massere af tid så ikke et MCT problem. Det er ikke en billet SAS sælger. Mystisk.
     
    T4L og Ulrik "Synes godt om" dette.
  3. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Spøjst. Hvis jeg læser Expertflyer rigtigt er det ikke fordi der mangler en SK fare for CPH-BUD.

    Til gengæld kan jeg finde den på Expedia men kun hvis jeg laver en søgning på flere destinationer og eksplicit angiver CPH-ARN-BUD samt SK som foretrukket flyselskab:

    Edit: Ahem, den stiger så til 14.000 kr når man klikker videre :eek:

    2016-03-29-161011_554x452_scrot.png
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja du rammer en end-on-end billet nok. Mærkeligt at det ikke er en rute de sælger.
     
  5. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Prøv cheapoair til gengæld, de ser ud til godt at ville booke den (har haft held med en "sjov" SK routing med dem før) :cool:
     
    T4L "Synes godt om" dette.
  6. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Tak for tippet! Af ren nysgerrighed, var det noget "rigtig" sjovt med benzintab osv.? Jeg har ikke brugt dem før, men det kan da hurtigt ændre sig! :)
     
  7. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Nej benzintab har jeg desværre ikke regnet ud endnu - det var blot en optimering af bonuspoint ved at udnytte SAS Plus billetreglernes mulighed for stopover. Så AAA-CCC t/r i Go blev i stedet booket som AAA-BBB i Go ud og Plus hjem med langt stop i CCC på vej "hjem", for samme pris :)
     
  8. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Måske har det noget at gøre med at, det er en ret stor omvej, at først flyve nordpå til Stockholm, også syd på igen...
     
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Med en forholdsvis kort connection time i ARN skulle det nok være muligt at flyve CPH-ARN-BUD på cirka den samme tid som det tager at flyve til MUC eller FRA og videre derfra med LH. CPH-ARN tager 1:10 og ARN-BUD tager 2:10. Det giver 3:20 og med en connection time på eks. 50 minutter giver det i alt 4:10. Det er ikke meget mere end den korteste rute via Tyskland. Men det afhænger selvfølgelig alt sammen af afgangstidspunktet som ser ud til at variere lidt.

    En kort connection time giver selvfølgelig muligheden for at misse forbindelsen, men omvendt ser jeg flere ruteforslag som også indebærer ret korte connection times. Så hvorfor SAS ikke vil sælge en billet via ARN, tjah... De har jo heller ingen problemer med eks. at ville flyve passagerer fra CPH og OSL til ARN og videre derfra til LAX, selvom ARN er den plads som ligger allerlængst væk fra LAX.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.

Del denne side