CPH-FOR henover Påsken

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af SophieHendriksen, 20/2/17.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Nu har jeg efterhånden brugt noget tid på dette og er ikke rigtigt nået frem til en brugbar løsning, så jeg håber, at nogen her måske kan fortælle om jeg har overset en bedre mulighed.

    Vi har nogle venner, der har en bolig i Fortaleza, hvor de bl.a. er henover Påsken, og vi overvejede om vi kunne tage forbi en uges tid-10 dage alt efter flybilletter. Dvs. datoerne er rimelig fleksible på begge sider af Påsken, men det er for at spare feriedage (min stakkels mand har jo arbejde!).

    Vores venner plejer selv at flyve med TAP over LIS, men så vidt jeg kan se, kan man ikke komme direkte fra LIS til FOR i april måned (men man kan godt i marts, dog er layover 7 timer i LIS, det er ikke særlig attraktivt). Så umiddelbart en tur med 2 stop uanset ruten så vidt jeg kan se.

    BA flyver via LHR og GIG, og så er der selvfølgelig Condor, hvor man kan være heldig med kun ét stop i FRA, men så ser det ud til at være noget charter-agtigt halløj med Thomas Cook Airlines, det er jeg ikke sikker på er en god idé?

    Er der en rute, som jeg har overset? Et rigtigt stop i f.eks. Rio eller andet sted kunne godt være fint i forhold til at sidde i en lufthavn i mange timer.

    Turen er med den 6-årige, så der er selvfølgelig også noget bekvemmelighed/besværlighed at overveje, altså jeg synes pt. det ser for bøvlet ud selvom vi rigtig gerne vil afsted.
     
    PENSIONISTEN, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @Kristian Hvordan kom du f.eks. til Rio?

    Edit: Det kan jeg selvfølgelig se på din rejselog....:) CPH-LHR-GIG.
     
    PENSIONISTEN, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  3. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    @SophieHendriksen
    Du kan stadig komme hele april direkte LIS-FOR med TAP TP35 ud TP36 hjem og vil fx 10-17.4 koste dkk28k på economy for 2 voksne og drengen på 6år som betaler 80% af voksenprisen. Langt den bedste forbindelse og i skal så finde vej på en anden billet fra CPH til LIS. Jeg har brugt LX via ZRH med god service og nemt skift, men MUC er også god med LH. Koster ca dkk8K på economy for 2 voksne og et barn. Biz billetter på denne tur vil være over det dobbelte.

    Jeg bookede en tur sidste sommer for nogen venner der skulle til Salvador Bahia , og det blev også TAP da det var den hurtigste forbindelse og stadig under dkk10k/person.
     
    Senest redigeret: 20/2/17
    PENSIONISTEN, Henry og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @clager Tak - crazy, jeg syntes ellers jeg havde forsøgt på alle ugedagene, men kan godt se at 10 og 17 virker, så må jeg gerne og sågar hele vejen fra CPH :) Men sat'me dyrt, 48 K :eek:
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Måske en sag for flightfox, @jefi99?
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Derfor skal du heller ikke booke direkte direkte fra CPH - 48K er for meget når du kan
    gøre det med LIS-FOR til 28k og tilslutning CPH-LIS til 8k altså 36k isf 48k
     
    SophieHendriksen, Schwert, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Hvis i vil gøre det billigst muligt , bonuspoint er irrelevant og i er fleksible,så flyver Meridiana fra MXP til Fortaleza, afgang d 13 apr og hjemme d 21 april, pris inkl bagage for alle tre er 2050 € og så kommer udover flybillet fra CPH til MXP.
     
  8. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,074
    "Synes godt om" modtaget:
    4,570
    Point:
    113
    @SophieHendriksen, du nævner selv Condor muligheden. 9.-16. april FRA-FOR direkte koster 800 EUR (uden extras). Det er da ikke så tosset.
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Calle77 og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Det er det der gør dette forum så fantastisk - der er ALTID (ups ;)) nogen der lige kan "kringle et eller andet"

    THUMBS UP (ja - i kapitæl-Majuskel-Versal ---- og??? o_Oo_Oo_O)

    /Schwert
     
  10. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    897
    "Synes godt om" modtaget:
    2,022
    Point:
    93
    @SophieHendriksen jeg har for efterhånden nogle år siden fløjet Condor FRA-Tobago - ganske fin oplevelse. Ok benplads og forplejning.
    Til FOR kan du lave en sammenhængende billet med LH som feeder fra CPH. Ikke en prangende connection (ventetid), men så er I da sikret ved evt. forsinkelser.
    På de lange stræk kan I også overveje deres Premium produkt (obs ikke mange pladser tilbage).
     
    tbh, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    @SophieHendriksen - jeg ville nok også prøve @jefi99 og FlightFox. De kan sagtens have et par tricks vi ikke lige har fundet.
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tusind tak til alle for fine ideer!

    @clager - ja okay, det er selvfølgelig billigere at dele den op, men det er godt nok stadigvæk mange penge for at sidde klemt nede på eco.

    @Daniel K - spøjst selskab, de var faktisk rigtig fine i prisen, men tilslutningen fra DK dræbte lidt den samlede pris. Jeg er nok også ret meget i tvivl, om jeg havde lyst til at sidde så mange timer i deres fly? Har du prøvet dem? Det så rimelig old school ud og en utrolig lang tur på vej derover.

    @Calle77 og @T4L - jeg har ikke helt droppet ideen med Condor endnu, men de er lidt bøvlede at finde en ordentlig tur med. Søger man fra CPH får man nogle ret åndssvage ideer men tager man den FRA-FOR alene og selv finder ned til FRA, ser det væsentlig bedre ud. @Calle77 meget fint at høre, du var ok tilfreds med dem på en længere tur, igen, jeg er virkelig i tvivl om jeg gider sidde der i så mange timer.

    @Henrik Olsen - ja det kunne de sikkert. Det ser dog ud til, at det er for dyrt i forhold til hvad vi ville bruge, så jeg tror ikke jeg sætter ham i gang, jeg tror simpelthen ikke vi tager afsted.

    Summa summarum, jeg tror, jeg er for nærig til at bruge så mange penge på selve turen. Det var lidt en ekstra-ekstra-tur ud af det blå, som skulle være en billig tur (gratis bolig og sådan), men hvis billetterne skal koste så meget (og vi ikke engang får nogen bonuspoint ud af det heller :eek:), så tror jeg vi dropper ideen. Så kan vi lige så godt køre sydover og stå på ski :D
     
    Daniel K, tbh, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side