CPH - Lusaka - Cape Town med EB

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Cycling Pig, 27/7/14.

  1. Cycling Pig

    Cycling Pig Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    Har gjort mig nogle tanker om flydelen af min næste rejse, som går fra København-Lusaka-Cape Town-København. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål, som jeg håber at få hjælp til! Umiddelbart er det nemmeste jo at søge på South African Airlines og købe hele skidtet hos dem... Jeg har dog også forsøgt at dele det lidt op, og der kunne måske være lidt at spare i forhold til at flyve hjem fra Cape Town med Turkish Airlines. Jeg er ikke så erfaren med de enkelte selskaber endnu, så har brug for lidt råd i forhold til de to?? Det er nemlig lidt af en jungle i forhold til EB-point. Jeg kan se, at billetklassen W hos SAA giver meget få EB-point, og det er den klasse, som jeg umiddelbart ender på, når jeg skal rejse til Lusaka med SAA.

    Derudover har jeg tænkt på, om der ligger nogle fordele i at booke på flyselskabernes hjemmesider i forhold til opgradering. Og er det overhovedet muligt at opgradere med point eller kr. hos andre selskaber og scorer flere EB-point, når de ikke er på optiontown.

    Det er en relativ lang tur, så tænker det er ret afgørende, at jeg får det bestilt korrekt også selvom jeg så må ligge lidt ekstra kr...

    Det skal måske lige siges, at jeg rejser slut november og start december.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    turkish skal du heller ikke have for høje forventninger til point med turkish, der giver de fleste billige også max 25% så på den konto er det højset det samme.
    hvis du googler lidt kan du finde rapporter om folk der har upgradet for 1000€ til biz i lufthavnen, men det er meget sparet med info, og nok umuligt i CPH da de ikke flyver dertil. Hvis du vil opgradere for point med EB poinbt og Star Alliance upgrades, så skal du have booking class Y eller B hvilket sikkert koster mere end en billig business billet.
    Alternativt til south african kan være ethiopian, de er i hvert fald billigere i C, men ingen anelse om hvordan deres produkt er.
    Held og lykke, lyder som en spændende tur :)
     
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113

Del denne side