CPH vil udvide

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Ekeren, 15/12/16.

  1. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    RIP 12/30 :-(
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  3. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Spændende om de vil nedlægge tværbanen
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det vil de.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    SÅ er det tid til at fare i tasterne over andet end SAS!!!! o_Oo_Oo_O

    Hvad er meningen??? På nuværende tidspunkt driver man en lufthavn med små 30 mill. passagerer, det magter man tydeligvis ikke. ALEN lange køer over året i security - ALEN lange køer i paskontrollen (på visse tidspunkter) og alligevel snakker man om at udvide lufthavnen, og i den hellige ivers navn, nedlægge en af lufthavnens største aktiver - tværbanen 12/30.

    De har da HELT tabt sutten nu!! Jeg mener i forvejen, man i CPH bar bevist at man langt fra er "modne" til at løse opgaverne som "mega" hub (læs: når man end ikke kan forvalte at være en "mini" hub)

    IMHO er det ikke et spørgsmål om hvorvidt man kan få 30 mill pax igennem de nuværende fysiske rammer (hvilket jeg mener en effektiv udnyttelse ville kunne kapere) men udelukkende et spørgsmål om at "den ene hånd ikke ved hvad den anden laver" langt hen af vejen. Beviset??? Ligger øde hen i form af terminal 1 som man så behændigt har lukket. Og som en anden komiske Ali har man så efterfølgende benægtet at man kunne gøre noget som helst ekstra ordinært for indenrigs pendlerne....... Need to say more??? Hvis man RIGTIGT tog konspirations hatten på (ja ja - jeg tror også at USA gemmer en ufo på area 51, og de har aldrig været på månen ;);) ) så KUNNE man foranlediges til at tro, at hele det show var et veltilrettelagt drama, der skal overbevise politikkerne om at "CPH kan ikke overleve med mindre vi ekspanderer fysisk langt ud i Øresund.....

    NEJ - lad nu fornuften tale CPH! Lyt til jeres vigtigste to assets 1) Kunderne(flyselskaberne) 2) slutbrugerne (passagerne) - I stedet for at få storhedsvandvid, så optimer den "lille" guldklump i har, i stedet for at lege "Konen med æggene"!! Må jeg i den henseende bede jer kigge bare 400 km mod syd, så kan i se hvor galt den slags kan gå når en flok amatører vil være Napoleon (og ham gik det også galt for til sidst)

    /DEN SURE GAMLE MAND
     
    Henry og Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Min pointe - lær at kravle før du prøver at gå. Indtil nu har de IKKE imponeret mht den vækst der har været.....
    OG vigtigst af alt for mig, jeg er TRÆT af at strande et eller andet sted (med mindre de diverter til AAR ;);)) på grund af sidevind. Alene i år tror jeg at jeg er landet på 12/30 3 gange - ok er 3 gange for meget?? JA med 150 årlige rejsedage væk fra familien er EEN gang EEN for meget o_Oo_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Håber de har baggage området med i deres udvidelsesplaner.
    Man må kunne finde på noget uden at fjerne 12/30, evt. med lidt mindre shoppingcenter...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Man kan altid drømme :rolleyes: ikke om "sovjetisk planøkonomi", men effektiv infrastruktur.
     
    Henry, Schwert og clager "Synes godt om dette"
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Selv om man har landet på 12/30 betyder det vel blot at det var den bedste mulighed, ikke den eneste? Personligt går jeg bare op i at de dimensionerer rigtigt ikke kun med antal gates og antal shops, men også med parkering, check-in, security, paskontrol, lounges, osv. osv.
     
    *flyer, Henry, Michael Wahl og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    1) Jeg ÆÆÆÆÆLSKER at få ret ;)
    2) Du er også sælger - hvor er garantien for de påståede ruter (og jobs)?
    3) Hvad F.... er der galt med at lande i AAR??? Så giver jeg en omgang :cool::cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Sakset fra pressemødet:

    "17 nye langdistanceruter
    Rent konkret lover lufthavnen 17 nye langdistanceruter og 9.000 nye jobs i lufthavnen, hvis Københavns Lufthavne A/S opnår de nødvendige tilladelser til at igangsætte byggeriet."

    Hmmm - og hvorledes kan CPH love disse 17 nye spændende langruter?? Det kan de vel kun hvis de også lige stifter CPH Airways!!!

    Once again - komiske Ali ;););)
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  12. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Synes det er ærgerligt hvis de lukker 12/30.
    Og helt enig i ovenstående at man vel må kunne ombygge Terminal 1 og området deromkring til at kunne håndtere flere af de store fly på de interkontinentale ruter således at man kan udvide indenfor de eksisterende rammer
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
  14. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    @Kristian din gamle sælger!!! Du mener da ikke for alvor at CPH skulle have nogen som helst forhandlinger i gang med nogen 8 ÅR UDE I FREMTIDEN?? Come on!!

    Nu må du vist tage Kjøwenhavner hatten af og komme ned på jorden før du flyver helt væk ;);)

    Og vi ville bare ha' en "lille bitte" lufthavn på en mark uden for Aarhus til sølle 3 Milliarder - men det er Kjøwenhavner snuderne jo HELT ligeglade med...:oops::oops::oops: - SUK!!!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ha ha - neeeeej det er CPH der ikke engang kan forudse trafikken på deres hjemmeside......!!! (har de headhuntet IT chefen fra SKIT???) o_Oo_Oo_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jantelovs syndrom - nope fuck janteloven - men det ER da tankevækkende at nogen der har været så eklatant dårlige til at løse de "mindre" problemer de har haft efter de nedlagde T1 (det KUNNE dog være at man HER skulle have lavet nogle case scenarie til ejerne) skulle kunne administrere at flytte 50% flere pax årligt - just my 50Cent!

    /DSGM (der jantelov eller ej gerne vil ha' en LUFTHAVN TIL AARHUS)
     
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    @Kristian er pensionen blevet i CPH nu hvor den ikke blev flyttet til cement hurtigt nok? :p

    Jeg synes de har lovet mange forbedringer som ikke rigtigt holde, security, baggage, pas kontrol, etc har jo været under flere omgange med svingene eller begrænset effekt.. (ok når automatisk pas er åbent så går det ofte, men vi har alle set billeder.... De kan ikke engang finde ud at at sætte et nogenlunde kø system op)
    Det er ikke fordi jeg ikke gerne så ekstra trafik i CPH, men parkering/drop off, metro, ovenstående, plads i terminalen, lounges, etc etc.. Det bliver da ikke nemmere at få det til at spille .
     
    Henry, Ulrik og Schwert "Synes godt om dette"
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    I jyder får jo en jysk specialitet: motorvej der ikke er brug for. Oven i købet en rigtig lang en af slagsen denne gang!

    Jeg er helt enig, jeg forstår ikke helt negativiteten ved at udbygge CPH. De er jo kapitalsfondsejet så jeg har svært ved at se de bare er ude på at formøble offentlige midler. Jeg synes klart trenden går henimod flere store lufthavne og det er da et kæmpe boom hvis danskere ikke konsekvent skal skifte i LHR/FRA/CDG/AMS for at komme videre. Jeg bakker helt op om CPH og glad for at se de ikke kun udbygger shoppingområdet ;)
     
    Michael Wahl, Ekeren, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    I hvert fald for mig, så er det ikke at udvide CPH jeg er negativ overfor, men jeg er negativ overfor nedlægning tværbanen. "Fremtidssikring" ved at fjerne den, når fremtiden i følge metrologerne byder på hyppigere og kraftigere storme, det ved jeg ikke rigtigt. Min viden på området er jo alligevel tæt på 0, så må jo bare håbe at de "kloge hoveder" på den side der vinder har ret...

    Samtidig har jeg så nogle andre bekymringer i forbindelse med udvidelsen, men det gør ikke at jeg synes udvidelsen er en dårlig idé at udvide.

    Endnu en upopulær holdning jeg har er så at jeg ikke synes om måden CPH er privatiseret, men det er jo så en helt 3. diskussion :)
     
    CHA211, Henry, Michael Wahl og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    SPOT ON!!
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.

Del denne side