Cuba - råd og erfaringer?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af mdk, 5/7/16.

  1. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Kære Insideflyers,

    jeg har søgt på forummet, men umiddelbart er der ikke en tråd om Cuba.
    Jeg har lagt mig fast på at tage et smut til Cuba sidst på måneden eller i starten af august.

    For at ansøge om turistvisum i Cuba kræver det at man kan oplyse hvilket hotel man har tænkt sig at opholde sig på (går stærkt ud fra der menes 1. nat, i lighed med Australien, USA mfl.), hvilket har fået mig til at intensivere min hotel/casa particular søgning.

    I den forbindelse vil jeg høre om der er nogle af jer berejste forum medlemmer der har nogle gode råd til min Cuba tur, specielt ift. om jeg bør booke alle mine overnatninger på forhånd, eller om det er en fordel at finde lokale private overnatningsmuligheder mens man er på Cuba? - Jeg kan se at Casa particular's er populære på div. blogs, men er i tvivl om mine manglende spanskkundskaber vil være en for stor hæmsko ift. at minimere tidsforbruget på at arrangere overnatning fra dag til dag.
    - Der er en del hoteller der ikke er mulige at booke online, men det er dog muligt at booke både hoteller og AirBNB/Casa particulars online gennem div. mindre bookingportaler.

    Jeg vil naturligvis gerne bruge nogle dage i og omkring Havana, men har tænkt mig at rejse øen rundt, enten med offentligt transport (Som godt nok skulle køre lidt som vinden blæser), eller i egen lejebil, så hvis i har nogle 'hidden gems' i gerne vil dele modtages de med kyshånd!

    På forhånd tak for hjælpen :)
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Jeg kan varmt anbefale dig at bruge Pototo til at arrangere din casa particulars, transfers etc. på Cuba.

    Vi brugte ham for nogle år siden og alt klappede perfekt.

    Vi bestilte også en aften, hvor vi var hjemme hos dem for at spise middag. En fantastisk oplevelse...

    Blev afhentet af hans bror i lufthavnen og kørt til Varadero og hentet igen da vi skulle tilbage til Havana. Han arrangerede også byrundtur i en superflot, nyistandsat Chevy.



    http://pototocuba.com/Pototow/
     
    mdk "Synes godt om" dette.

Del denne side