Cyprus Airways lukker og slukker

Poster i 'NYHEDER' oprettet af jefi99, 10/1/15.

  1. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  2. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    RIP
     
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    Det bliver spændende at se hvordan selskabsoversigten ser ud om 5-7 år..... Tror bestemt ikke det er sidste "R.I.P" vi ser, og nok nogle sammenlægninger eller opkøb.

    Igen er SAS og Finnair en lille joker der forsat i mine øjne passer godt sammen - dog udfordret af at mange der bestemmer ikke kan forlige sig med at dette skulle ske....

    Men lad os se - 2015 er jo ungt endnu.
     
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Uden en statslig redningsvest var Transaero nok også gået under. Hos UTair fosser pengene også ud. Men i Rusland er statstilskud og statslån tilladt. Ukraine International er jo også lidt en joker.
    Jeg er også lidt spændt på, hvordan WOWair klarer sig.
    Indenfor EU, så kunne CSA være den næste, der røg i svinget. De har været truet længe, men nu har Korean jo gået ind og har indtil videre holdt dem oven vande.
    TAP Air Portugal taber vel også penge konstant, men er en vigtig spiller på trafikken mellem Europa og Brasilien, så jeg tror ikke de får lov at gå konkurs. LH har vel meldt pas som køber, IAG er nok mere oplagt - på trods af at de er i "forkert" alliance.

    Og med hensyn til Cyprus Airways, så har A3 allerede været ude med de første ruter fra LCA, men mon ikke flere er på vej. FR lader også til at have kig på at opgradere antallet af ruter til Cypern i kølvandet på konkursen.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  6. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Det er vist et mirakel at Tarom også flyver... nogen andre jeg ikke ville satse mine penge på er AirBerlin, Air Lituanica og vores egen SAS bare for at nævne nogen få...
     
    Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  7. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    asf "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Air Berlin bliver vel holdt i luften af Etihad ligesom Alitalia...
     
    Clipper "Synes godt om" dette.
  9. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    yes, men hvis Etihad trækker sig så ser det grimt ud :-(
     
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tja med de oliepriser vi har er det ikke til at vide hvordan UAEs økonomi har det. Meeen synes Etihad virker rimeligt ambitiøse. Jeg går med en sjov følelse af de ikke er mange brikker fra at kunne blive den fjerde alliance hvis man medregner deres mange codeshares og samarbejdspartnere. Føler Emirates og Etihad efterhånden burde få endnu mere ud af deres position end de gør. Men hva fanden jeg er ikke flynørd og ved ganske lidt om branchen!
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  11. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Etihad har en økonomisk fordel men de har satset på skrøbelige selskaber der minder om Swissair inden de kollapsede men igen olien flyder stadig og sheikerne vil aldrig opgive Etihad...mon ikke Etihad har øje på SAS?
     

Del denne side