Dårlig hjemrejse (BA AA SAS)

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Basse, 13/1/16.

  1. Basse

    Basse Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    13
    Hej allesammen,

    En lille brokke tråd. ;)

    Jeg er lige vendt hjem fra en CPH-LHR-LAS LAS-ORD-LHR-CPH
    Vi havde booket BA på business class.

    Udturen gik helt fint.

    Hjemturen var codeshare til Chicago og London med American Airlines og så BA til CPH.

    I LAS er business køen til bag drop ca 3 gange så lang som den almindelige, så vi vælger den almindelige.
    Da vi vil finde loungen får vi af vide at AA ikke har en lounge i LAS. :(
    Vi flyver til Chicago og pga dårligt vejr, er vi forsinket et par timer fra ORD. Vi får derfor $20 voucher til mad. Desværre er kl 21 da vi får disse vouchers, og madstederne lukker kl 21. Så de er helt værdiløse for os. Vi går ombord på flyet og finder ud af der ikke er lie-flat på AA. Det kunne jeg jo ha checket inden booking, men det havde jeg ikke lige tænkt på.
    Nå, men vi ankommer til London og skal igennem security og pas kontrol, begge steder er fast track ikke bemandet, så vi må i de lange køer igen.
    Da vi er forsinket fra Chicago er vi blevet ombooket fra vores BA fly til CPH til SAS.
    Så vi skal lige i SAS service desken og ha nye boarding kort. Vi står i kø 1 time og 25 minutter før det bliver vores tur!!

    Vi boarder SAS flyet og finder vores pladser på 1. række. Jeg kunne ikke se den mindste forskel på de sæder og economy sæderne! Er der reelt nogen forskel?!?

    Vores bagage var ikke kommet med til CPH så vi måtte vente 2 dage på den.

    Og pga ombookingen fra BA til SAS har jeg jo så ikke fået avios point for LHR- CPH.

    Jeg kunne jo ha sat mig ind i, at der ikke var lounge i LAS og at AA business sæderne ikke havde mulighed for lie-flat. Og det er jo ikke BA/AA's skyld at der ikke er bemanding på LHR fast track, at vi ik kan bruge vouchers, eller at SAS har ekstrem lang ventetid i deres service desk og derudover ikke når at får vores bagge med!
    Men jeg føler mig total snydt for den "business-oplevelse" jeg havde betalt for, og synes ikke vi lavede andet end at stå i kø hele tiden.

    Nå det så er sagt, så vil jeg sige at crew på AA var det mest veloplagte og servicemindede jeg har oplevet i lang tid.

    Undskylder hvis jeg har placeret indlägget forkert, brugt forkerte ord, udelagt oplysninger, you name it. etc. Er stadig ny. :)

    //B
     
    Senest redigeret: 13/1/16
    Beaglen, Rikke Haugen Olsen, Flemming Poulsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kolmorgen

    Kolmorgen M&M Senator

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    154
    Point:
    33
    Ah en kedelig oplevelse. Heldigvis er de fleste af de ruter som jeg bruger efterhånden blevet opgraderet til lie-flat, men jeg gruer mig også hvis jeg opdater at det er angle-lie seats.

    Vil tro at du kan få de point/miles som du oprindelig skulle have haft ved at skrive til BA. Jeg har tidligere gjort det med LH, hvis jeg er blevet ombooket - og jeg har hver gang fået de miles som jeg burde have ifølge min oprindelige booking.
     
    Beaglen og Basse "Synes godt om" dette.
  3. Basse

    Basse Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    13
    Tak for info. :) Det ku da godt være jeg lige skulle skrive en mail til BA. :)
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det lyder da godt nok som en øv-oplevelse. Jeg ville da bestemt skrive en e-mail til BA og eventuelt også AA for at gøre opmærksom alle disse ting.

    Lige et tip: IATA koden for Chicago O'Hare Airport er ORD.
    OHR er et helt andet sted og i en helt anden størrelse ;)
     
    Beaglen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  5. Basse

    Basse Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    13
    Oops... Jeg retter lige.

    Så var det godt jeg havde lavet min disclaimer.... ;)
     

Del denne side