Dårlig "journalistik"...

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Schwert, 29/9/14.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg har i en tidligere tråd i dag hypotetisk spurgt om der er agurketid på Check In!

    Lad os sige at jeg vil lade tvivlen komme dem til gode, jeg er overbevist om at alle "journalister" på denne side er taget på ferie, og overladt nøglerne til hele molevitten til en førsteårs praktikant!!!

    http://www.check-in.dk/-lillenorskby-skal-have-ny-stor-lufthavn

    Hvordan kan man fuldstændig ukritisk skrive en historie, der i bedste Ekstra Blads stil får nordmændene til at fremstå som en flok landsbytosser der anlægger en ny regional lufthavn ved en by med 20.000 indbyggere (i Århus ka' vi ikke engan få en!!) På mange områder er der da landsby tosser mange steder i det udstrakte land, tro mig jeg ved det, med rundt regnet halvdelen af mine 125+ rejsedage årligt i dette smukke land. Men Check In FÅ NU FAKTA LIDT I ORDEN før i skriver sådan en gang pladder!!!!

    FAKTA:
    • I de sidste 20 år har der været en debat om hvor i den sydlige del af Norland der skal bygges en ny lufthavn
    • Det er ikke et spørgsmål om at den ligger ved Mo iRana, men om den skulle ligge der, ved Sandnessjøen eller ved Mosjøen
    • Hele dette område har været "udsultet" i bedste udkants stil, da man kun kan flyve ind til enten Trondheim i Nord Trøndelaget eller Bodø i Norland. For de der ikke er bekendt med de enorme afstande i de norske fjelde, skal det siges at der mellem disse to lufthavne er omkring 700 km (fra København til Trondheim er der ca. 1000 km, og der stiller man vel ikke spørgsmål ved om man skal flyve!!)

    Jeg ved ikke om jeg bare er almindeligt "mandags sur i dag" men den slags mangel på rettidig omhu når man skriver sådan en historie irriterer mig grænseløst. Alt de havde behøvet at gøre på "redaktionen" var egentligt at "Google" problemstillingen.......

    Det er sgu' en OMMER!!!

    /Schwert
     
    Flemming Poulsen og PeterA "Synes godt om" dette.
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    UPDATE:

    Tja - det er ikke nemt når man ikke kan modtage kritik! Kopi af det faktuelle indhold i ovennævnte postede jeg som kommentar på Check In, det faldt åbenbart ikke i god jord - VIPS - 5 minutter senere var min kommentar blevet slette fra artiklen, det kan man da kalde "selektiv editing" eller taler vi Sovjet metoder - UHA - må heller pakke en varm trøje hvis jeg før jeg ser mig om bliver deporteret til Sibirien.....

    Dejligt at Bonusfebers redaktører @flemming og @henrik - er så fintfølende ;););)
     
    Senest redigeret: 29/9/14
    Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Schwert - det er fordi de sover endnu, bare vent... :eek:
     
    jakobv84 og Schwert "Synes godt om" dette.
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    Helt enig. Studsede også lidt over den manglende baggrund til historien. Følger sideløbende med dette forum flyprat.no, og der kan man finde god baggrund, som du fint i punktform ridser op. Det var også et noget useriøst angreb på SVG-IAH-ruten, da check-in forleden skrev om, at en kilde havde oplyst, at SAS har givet oliebranchen en løftet pegefinger. Hvor mange seriøse medier forholder sig kun til en enkelt kilde (hvis der overhovedet fandtes en)?
     
    Senest redigeret: 29/9/14
    Schwert "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    IT.. den IT.... når du køber en Apple Laptop, så løser alt sig skal du nok se... ;-) :eek:
     
    Flemming Poulsen og Schwert "Synes godt om" dette.
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Har en iPhone en iPad og en MacBook Air, så går ikke ned på AppleGear min ven :cool::cool:

    (Det var på min tynde Win klient på kontoret det svigtede)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side