Dallas / Fort Worth

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af danielbirch, 25/6/24.

  1. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    489
    "Synes godt om" modtaget:
    1,064
    Point:
    93
    Jeg har fået mulighed for en tur til Dallas/Fort Worth i oktober, da min hustru skal til en konference, og jeg sniger mig med som turist :)

    Billetten er sikret (SAS/Delta CPH-ATL-DFW til under 3.500 kr. t/r - nice :)).

    Nu skal jeg bare finde ud af, hvad jeg skal lave. Alt tyder på, at der er mere at se og opleve i Houston, Austin og/eller San Antonio - men da rejsens primære formål jo trods alt er at deltage i den nævnte konference, er vi ret bundne til at blive i Fort Worth-området.

    Nogen gode forslag eller erfaringer?
     
    Beaglen, Jeblin, isolCBflyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,405
    "Synes godt om" modtaget:
    5,890
    Point:
    113
    Pudsigt du spørger nu. Har netop været i Dallas, er også hoppet afsted med SAS´ nye rute til Atlanta.
    Smuttede hurtigt videre da Atlanta ikke står specielt højt på min bucket list.
    Men det gjorde til gengæld Dealey Plaza og museet på sjette sal i Texas Schoolbook Depository. Kæmpe ønske fra min side.
    Så hvis du er lidt til historie og den sag, så de Aller varmeste anbefalinger herfra. Jeg begyndte på museet og kværnede det tæt igennem. Forholdvis oldschool museum når man tænker på hvor vilde museer kan være i USA. Men som sagt, hvis man er interesseret i JFK assassination, med hvad dertil hører af sidehistorier. Så er det spændende. Jeg synes det var ret vildt at stå lige præcis der hvor så stor verdens historie har udspillet sig, og man har set de klip af Zapruder filmen så mange gange.
    Jeg gjorde det, at først museum, så havde jeg booket en minivan tour her:
    https://www.fundallastours.com/
    navnet til trods, var det super super god guide som vidste alt om mordet og efterfølgende rammasjang. Så book bare touren med museet, så ender man der til slut.
    IMG_8482.jpeg

    Og kan i øvrigt sige, den er god nok med “the second shooter” på grassy knoll. Han er beskrevet som i mørkt tøj, med hvid trøje indenunder.
    Bum han står der endnu :D
    IMG_8505.jpeg

    Nå spøg tilside. Det er ca hvad jeg kan anbefale, jeg synes ikke jeg læste om alt muligt andet spændende når jeg slog Dallas op, men det er nok hvad man er til.
    Men jeg kan anbefale, hvis du/I har tiden og lysten til at hænge lidt ud i Bishop Arts District som ligger syd for center. Et lille spændende kvarter med små kunsthandlere og lidt krøllede butikker. En del hyggelige restauranter og barer, lørdag hvor jeg var der, var der musik på hvert et gade hjørne. Super stemning, nogle ret ok restauranter med god stemning imellem.
    Mest centeret omkring N Bishop Avenue. I området er også Lee Harveys par huse, dels hvor han tog billedet af sig selv med riflen, det ligner sig selv. Og dels huset han boede i da han skød JFK. god tur. :)
     
    Beaglen, CHIP, T4L og 10 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side