Dansk Autorent

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Jens Nielsen, 11/2/14.

  1. Jens Nielsen

    Jens Nielsen Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    2
    Point:
    3
    Dette har kun interesse for udlandsdanskere der skal paa sommerferie i Danmark.
    Saafremt du booker billeje hos paa danskautorent.dk inden 18 Feb og booker for 4 uger faar du en uge gratis. Dansk Autorent er konsekevent de billigste og de bruger Hertz til de faktiske biler..
     
    Flemming Poulsen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Hej Jens,

    Takker for dit indlæg :)

    Kan du sætte et par ord mere på dette med at leje biler som udenlandsdansker. Skal man blot kunne oplyse en adresse uden for DK eller hvordan virker dette?

    Hilsen
    Henrik
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Dette står under lejevilkår:

     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Problemet er jo, at der ikke er betalt (fuld) registreringsafgift på disse biler. Så skattemæssigt svarer det til at køre en bil på udenlandske plader. Det må du ikke, hvis du bor i Danmark. Så det er ikke nok at kunne oplyse en udenlandsk adresse. Du skal kunne bevise over for Skat, at du faktisk har bopæl i udlandet. Ellers falder hammeren, og så skal der betales registreringsafgift - det kan godt være adskillige hundrede tusind kr. på en stor bil :-(

    Jeg har faktisk prøvet en gang at booke en lejebil i DK gennem en udenlandsk broker. De lavede en fejl, for selv om jeg specifikt spurgte, sagde de, at det ikke var noget problem. Da jeg så skulle hente bilen (hos Budget i Kampmannsgade) blev de noget blege, da de opdagede, at jeg var dansker. De var nødt til at finde en anden bil til mig, for de måtte ganske enkelt ikke lade mig køre i den, som de ellers havde klar. (Det betød så at jeg fik en gratis opgradering, men jeg tror ikke, der blev sendt mange positive tanker til mellemmanden).
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side