Delta, AirFrance eller KLM?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Marlene Brix, 10/8/14.

  1. Marlene Brix

    Marlene Brix Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Hej rejsebuddies

    Jeg har fundet billige billetter til New York i maj med kun 1 kort stop i enten Charles de Gaulle eller Shiphol.

    Her er spørgsmålet:
    Jeg kan vælge mellem Delta, Air France og KLM - de har præcis samme afgange og priser. Men hvilket ville I anbefale? Er der forskel på sædeplads, servering eller andet?

    Flyene over atlanten er:
    Delta - DL1019 / DL9357
    Air France - AF10 / AF1019
    KLM - KL642
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,603
    "Synes godt om" modtaget:
    26,663
    Point:
    113
    God søndag aften,

    Der er ikke så meget forskel da der er tale om code share. Det betyder at fx. Delta sælger billetter til en flyvning som rent faktisk udføres af en anden. DL1019 er rent faktisk AF10 og derfor Air France fra Paris til New York.

    KL642 er så KLM fra Amsterdam til New York.

    Men de flyruter du kommer med er lidt blandet sammen så noget driller lidt og jeg vil gerne bede om et screen dump for at hjælpe bedre :)

    Hvis du kan sende dette og datoer kan jeg komme med min vurdering af bedste forslag da flytypen også spiller ind på oplevelsen.

    Samler du point ind eller vil du også have et råd om hvilket selskab du kunne gøre dette i?

    Mvh
    Henrik
     
    Peter F., Marlene Brix og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  3. Marlene Brix

    Marlene Brix Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Hej Henrik

    1000 tak med så hurtigt reply!

    Jeps, kan godt forstå, at det er svært gennemskue de forskellige fly. Der er også mange forskellige kombinationer på Momondo - men stadig samme afgange og priser (2726,- T/R pr. pers.). Det må bl.a. skyldes, at det er code share, som du nævner. It's all greek to me! :) Har indtil videre kun rejst til USA med selskaber under Staralliance. Sidst jeg var i NY fløj jeg med SAS, men var overrasket over, at deres service var blevet devalueret så meget siden sidst, jeg var med dem.

    Her et par screen dump af mulighederne:

    upload_2014-8-10_23-46-58.png

    upload_2014-8-10_23-48-6.png

    upload_2014-8-10_23-49-4.png

    upload_2014-8-10_23-50-14.png
     
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Alle de rejser du viser ovenfor er præcist samme afgange og samme fly på hver afgang, men codeshare mellem Delta, AirFrance og KLM.

    I praksis, så er udrejsen med Air France hele vejen og hjemrejsen er med KLM hele vejen - så blandt disse er der egentligt ikke nogen valgmuligheder - udover at der kan stå forskellige flynumre på din billet. Hvis der ikke er prisforskel, så ville jeg vælge den billet, hvor det er "operating carriers" flynumre - dvs. den sidste.
     
    Marlene Brix og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det ser ud til, at der er tid nok imellem dine fly, men Charles de Gaulle lufthavnen er kendt for at være notorisk dårlig med hensyn til at skifte terminal og fly... - så noget der vil trække ned er, at du sikkert skal skifte terminal og nyt sikkerhedscheck...
     
    jefi99, Marlene Brix og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,603
    "Synes godt om" modtaget:
    26,663
    Point:
    113
    Hejsa,

    Kan se at andre tog "sagen" op og gav forklaringen at det var Code Share. Håber det hjælper dig med din beslutning :)

    Service mæssigt er både Air France og KLM meget ens på økonomi. Der er både mad og drikke til maden (inkl alkoholmuligheder til maden) og mulighed for vand etc under hele flyvningen. Flyene er også OK og deres underholdningssystemer er begge i samme "stand". Så du for den pris du skal betale så er det blot at booke og du får en billig tur til/fra USA.

    Du må også gerne anmelde den med lidt billeder hvis du har lyst, så vi alle kan se hvordan du oplever det og dermed er bedre til at give råd til den næste der spørger :)

    Hilsen
    Henrik
     
    jefi99 og Marlene Brix "Synes godt om" dette.
  7. Marlene Brix

    Marlene Brix Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Tak for begge jeres svar Henrik og Kristian. Nu SÅ meget klogere.

    Fandt et direkte fly retur med Air France for blot 31,- mere for afgang kun 2 timer senere. Altså t/r CPH-JFK for i alt 2757,- med AF begge veje. Det skyndte jeg mig at booke - efter at jeg havde tilmeldt mig Flye Blue.

    Og SÅ til the funny part: I min bekræftelse står der, at returrejsen er... operated by Delta! Ha, Ha. Det er altså ikke let.

    Men jeg har fået en skarp pris med skarpe flytider. Tjek maj måned ud for NY. Der er masser af gode deals, hvis du drømmer om en forårstur for under 3000,-
     
    Malene, Schwert og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  8. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Hej Marlene,
    Jeg forstår at du har booket nu.
    Men jeg kiggede på dine datoer, og med et simpelt lille trick har jeg fundet priser under 2400 med både Finnair og British Airways.

    I øvrigt er jeg enig med Kristian. CDG er en elendig lufthavn at skifte fly i, men når det er sagt, så er mad og vin i economy ganske udmærket hos AF, hvilket jeg ikke ville sige om DL og KL...
     
    Malene, THammer, Flemming Poulsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    @Marlene Brix - der fik du lige en prøve på hvad BF største "pris guru" er i stand til...... (@jefi99 ) man kan ikke andet end bøje sig i støvet og blive overrasket - gang på gang o_Oo_Oo_O
     
    Malene og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  10. Marlene Brix

    Marlene Brix Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Hej Jefi99

    Nooo! Argh hvor træls. Det er jo begge super gode selskaber.
    Hvad er dit "simple trick"? - hvis du vil dele? Jeg starter ud på momondo og dobbelttjekker så med de udvalgte selskaber direkte også. Intet fancy. Og åbenbart heller ikke det mest snedige.
     
  11. Marlene Brix

    Marlene Brix Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Yep, Henrik! Jeg er impressed. Men OGSÅ over dette forum.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Marlene Brix "Synes godt om" dette.
  13. Marlene Brix

    Marlene Brix Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Aj, NU stopper det! :) :)
    Kom først med i dette forum i aftes, så havde ikke spottet den lille treat med voucher. AV!
    Men måske kan det lokke nogen af jer andre til at shoppe en billet? Det er jo SUPER billigt!
     
  14. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg deler ikke den slags tricks offentligt, men skriv en PM næste gang. I det konkrete tilfælde er der tale om et såkaldt "3X-trick", også kendt som "fueldumping". Jeg brugte kun et enkelt minut på søgningen, men hvis jeg havde brugt mere tid havde jeg muligvis kunnet få prisen længere ned.

    Det er ingen hemmelighed, at jeg arbejder for Flightfox, hvor vi hjælper rejsende med at finde billigere billetter. Bl.a. ved hjælp af sådanne tricks. Det koster et fee, men jeg plejer at være large over for Bonusfebers faste brugere. Men som nævnt kun i PM.
     
    Henrik Olsen, Schwert og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  15. Marlene Brix

    Marlene Brix Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Fair nok @jefi99. Og tak, det tilbud vil jeg meget gerne tage imod en anden gang.
     
    Henrik Olsen og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  16. Malene

    Malene Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Hej alle jer som var aktive på denne tråd. I er erfarne og jeg er novice ud i denne bestil flybilletter disciplin. Dejligt at der findes foraer som dette ;-)

    Jeg sidder lige nu med samme udfordring som Marlene gjorde i 2014. Jeg har brugt dage på at researche og har ikke kunne finde den bedste, korteste billigste rejse fra Cph til NY. Nu har jeg så en ide om hvilken jeg nok vil vælge, men hvem af dem klm eller air france skal jeg så købe dem af...? Og ved I hvad en 76W er for en flytype? Er det et okay fly at flyve med?
    Det er Delta der flyver den ene vej og de skriver at de kun har 5 pladser tilbage... og vi er 4 i familien. Kan man så risikere ikke at komme til at sidde sammen? Har set lidt på det og ser ud som om at man kan vælge pladser selv gratis med Air France, så måske er det en fordel at vælge dem?
    Har I tips til at gøre rejsen billigere, så er jeg meget interesseret i at høre nærmere. Tak;-)

    Og ikke mindst Marlene, hvordan var din tur og din rejseoplevelse med Delta?
    Mange hilsner Malene
     
  17. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
  18. GFT

    GFT Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Yes KLM og Air France benytter samme fly.
     

Del denne side