Jeg skal med Delta fra New York til Atlanta i morgen og har netop fået en mail, fordi jeg kan checke in. Der er dog en lille interessant bemærkning i mailen: Det skal jeg da holde øje med. Går ud fra de 20 minutter er fra dørene åbnes? Andre der har prøvet det?
Alaska har haft det længe. Delta har vist indført/kopieret det, som en del af den blodige kamp de to selskaber kæmper i SEA for tiden....
Ja men det gælder kun flyvninger indtil 31. marts og det er vist ganske vanskeligt rent faktisk at få points ud af Delta. Det er ikke "din" baggage der tæller hos dem (hvad man ellers skulle tro på deres formulering), men det tidspunkt hvor deres system registrerer at det første stykke bagage er ankommet på bagagebåndet. Den nemmeste måde at se det på er via deres mobile app mener jeg. Og bemærk at du skal være Skymiles medlem inden turen. Held og lykke, men tro ikke points'ne kommer uden du må arbejde for dem...
Nå, det endte desværre uden point Jeg har ikke været i Atlanta før og landede i gate C47. Man kunne så vente på toget, men jeg valgte at gå til bagagebåndet. Det tog lige godt 20 minutter, for der var noget længere end jeg havde regnet med! Og bagagen var klar, da jeg kom frem, så ikke noget med extra point.