Delta kaster brændstof ned over skoleområde - 40 kommet til skade

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 15/1/20.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,517
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Puha, det bliver dyrt når man kender erstatningskravene i USA.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Ikke godt. Enig med @Kenneth K at det kan blive dyrt. Kender ikke procedurerne for fuel dump - og ved faktisk ikke om jeg sksl være mest overrasket over at man dumper fuel over tæt beboet område - eller at det ikke er sket før...
     
    Senest redigeret: 15/1/20
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Omkring store byer - herunder for LAX - er der designerede zoner (tyndt / ubefolket område) hvor at man må dumpe fuel og andre zoner hvor at man 'helst' ikke må flyvehøjden er også en parameter i dette.
     
    SophieHendriksen, Offlyer, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    674
    Point:
    93
    Ja der er "designated areas/tracks" til fuel dump, men det gælder stadig at nød bryder alle regler. Så hvis kaptajnen på Deltaflyet har følt, at situationen var så farlig, at tid var en betydelig faktor, så har han (i hvert fald indtil det modsatte er bevist) ikke gjort noget forkert. Jeg tror, at alle piloter i verden godt er klar over, at jetfuel A1 er noget giftigt stads, og at det ikke er smart at smide i 2.500 fods højde. Det skal gerne dumpes højere, så det kan nå at fordampe inden det når jorden. Så jeg vælger at tro, at kaptajnen på Deltaflyet har ment, at de bare skulle have flyet på jorden så hurtigt så muligt, og med en så lav vægt som muligt. På den begrænsede tid de dumpede fuel, har de jo uanset hvad ikke nået under maksimal landingsvægt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side