..... Eller i denne søde juletid!! Hvad i himlens navn vil SAS med Cimber?? Faktum er ihvertfald at der er tilgået en fondsbørs meddelelse om købet. Nogle gamle CRJ 200 "sig selv" som værende tæt på eneste kunde (frem til foråret) og en masse stumper som kuratorerne kæmper om, jo DET lyder som en god handel. /Schwert
Måske deres licenser og adgang til deres overenskomster (som sikkert er billigere end SAS' egne)? Og på sigt overføre flere ruter til Cimber, ansætte flere derinde og spare penge på løn... det er mit bud.
Ja, så lige på news at Sydbanks luftfarts ekspert mener at det er platformen (billigere overenskomster) der er værdien, så vi får måske et: "Scandinavian Wings" hvilket måske vil give meget god mening. Materiellet man har købt er det ihvertfald ikke
De gør vel bare det samme som mange andre selskaber - senest Lufthansa og Air France/KLM - med at etablere nye selskaber der på andre aftaler skal drive regional/national trafik. Igen en måde at gøre det hele mere effektivt på. Om det så virker må tiden vise, da det kræver meget stram styring for at det ikke skal gå galt med servicen og fagforeninger etc.
Som regel mener ansatte og aktioner altid det modsatte, Og sjovt nok plejer ledelsen altid lytte til aktionerne. Jeg har ingen aktier i SAS og der står heller ikke SAS på min lønseddel så det er hip som hap for mig. Lige så snart SAS annullere deres ændringer i UB og jeg vinder mindst 3 gange i julekalender så jeg glad igen
Det de vil med dem er da, at sælge deres fly, og flytte egne regionalfly over i cimber, så piloterne på de fly kan arbejde på de overenskomste, som der nu engang er i cimber - altså en god deal for SAS
Cimber har ingen fly. De er leasede - og såvidt jeg ved var det vist SAS selv der hjælp til med denne leasingaftale, da Cimber ingen penge havde efter konkursen... Disse leasingkontrakter udløber forøvrigt til foråret...
Ja, okay, jeg tror i hvort fald ikke på at de vil beholde cimbers crj-200 fly... Måske de vil beholde en enkelt eller to ATR-72´ere, til at flyve CPH-BLL
Tja, det kan nu også være meget fornuftigt - Dog er ATR fly billige i drift, og ret ideelle til så små flyvninger
Nu er der jo ret stor forskel på nyt og gammelt, hvilket jeg beskrev i denne tråd: http://forum.bonusfeber.dk/threads/atr72-vs-atr72-nu-kører-det-for-sas.318/
Jeg kan kun være enig i din anden tråd! Jeg har dog aldrig fløjet men en Cimber ATR, og vidste derfor heller ikke noget om standen. Jeg har også selv både fløjet med gode og dårlige variationer af flyene, og det er helt korrekt at der er stor forskel. Men hvis de virkelig er så dårlige som du beskriver er jeg helt enig; Nyt, Nyt, Nyt måske de skulle anskaffe sig nogle nyt ATR maskiner?