Den dårligste måde at bruge EuroBonus point

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henry, 2/12/22.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Jeg har lige været ved at kikke på, hvordan jeg kan bruge EuroBonus point. Og vil derfor gerne give lidt eksempler på nogle meget dårlige måder.

    Hotel
    2 overnatninger på Couryard i Baku: 555 kroner eller 27.380 EuroBonus point. Det giver en værdi på 2 ører pr. point.

    EuroBonus shop
    Food Processor: 169 Euro eller 51.010 EuroBonus point. Det giver en værdi på 2,4 - 2,5 øre per point (lidt afhængig af valutakursen).

    Billeje hos Hertz
    2 dage, Ford Focus: 1.648 kkroner eller 45.678 EuroBonus point (Denne pris er for høj. Jeg bruger normalt ikke Hertz, så jeg har ikke helt styr på, hvilke rabatter vi får. Men hos Avis kan jeg med diamant rabat leje en tilsvarende bil for lige under 1.000 kroner). Det giver en værdi på omkring 2,2 øre per point.

    Hvad har I af gode eksempler på dårlige anvendelse af EuroBonus point?
     
    Beaglen, SophieHendriksen, Erobran og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Må sige det bestemt ikke er attraktive måder at bruge point på @Henry :confused:

    Personligt plejer jeg gerne at brænde mine EB point af på flyrejser, og gerne BIZ via MC Premium.
    Nu hvor den mulighed nærmest er ikke eksisterende, så kan jeg vist ikke finde andre måder der er “værre” end dem du allerede har der o_O
     
    Beaglen, NielsC, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Man må jo tage de rejser der blir udbudt, men der er da massere af muligheder for biz til USA.
     

    Attached Files:

    jespersm, Nielspg og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Jeg er helt enig. Derfor forsøger jeg også at finde bedre måder at bruge pointene på. Gerne bonus billetter - og gerne business over Atlanten eller til Japan (dengang det var muligt). Lige nu har jeg en udstationering i Tyrkiet, hvor jeg det næste år får svært ved at bruge point. Så jeg søgte alternative muligheder. Men jeg må nok vente med at bruge mine 800K point, til jeg igen kommer til Danmark.
     
    NielsC og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Hvad er din værdiansættelse af 800k point?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Når jeg bruger pointene på bonusrejser til USA eller Japan vurderer jeg de er 25 øre være (altså 200.000 kroner). Men ellers mener jeg, de har en værdi på omkring 10 ører - så sadoen på kontoen er omkring 80.000 kroner værd.

    Hvordan værdisætter du pointene?
     
    Nielspg, NielsC, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Jeg ligger på omkring samme niveau, synes dog det er ærgerligt, at der aldrig er noget biz mod østen
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Almindelige billetter betalt med MC premium + kombineret med bonus point = Fuld optjening af basis point (det er virkelig en fidus på oversøiske rejser).
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Kan du ikke uddybe? Det blev simpelt hen for kortfattet til at jeg fangede pointen - men hvis det er en fidus, vil jeg jo gerne høre om den ;-)
     
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Lige nu kan du købe gavekort til Zalando. Et gavekort på 100 kr. koster 95 kroner eller 3960 EuroBonus point.

    Det giver en værdi på¨2,4 øre pr. point. Nok en meget dårlig værdi. Men hvis du har point, som er ved at udløbe, så er det nok bedre at bruge dem på gavekort.

    Se her: https://www.saseurobonusshop.com/dk/zalando-dk
     
    PENSIONISTEN, henrik.kristiansen og T4L "Synes godt om dette"

Del denne side