Det gjorde I ikke så godt SAS

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af obs, 11/4/18.

Tags:
  1. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ret skal være ret, og en gang imellem gør SAS det OK. Men en gang imellem må man også bare tage sig til hovedet over deres handlinger og udtalelser.

Så denne tråd skal være dedikeret til de situationer hvor SAS på den ene eller anden måde har haft en mindre heldig dag. Har det specifikt noget med hjemmesiden og/eller SKIT (SAS' interne IT-afdeling) at gøre henvises til den dertil hørende tråd.

/DSGM #2

Henry, Schwert og Kenneth K "Synes godt om dette"
  2. AaB_CPH

AaB_CPH VIP medlem

Beskeder:
    544
    1,507
    Point:
    93
    Synes I er hårde ved tanten!

Troede udgangspunktet var, at tanten gjorde det SKIT, og derfor havde brug for en opløftende og anerkendende tråd? o_O

Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,242
    6,671
    Point:
    113
    Den chance vil jeg ikke spilde, så lad mig åbne tråden!

Som nævnt tidligere, giver jeg SAS altid en årlig chance, på trods for at forventerninger bliver lavere hvert eneste år, formoder tanten alligevel at skuffe gang på gang. 2018 kommer der dog (indtil videre) at være hele 3 chancer, lad os starte med den første.

Familiens Panda Fare startede i WAW, så der skulle lidt positionering til. Valget faldt på at bruge nogle EB points, som alligevel udløber til efteråret, og det blev til et par fine plus billetter. Check ind var overraskende godt (men det hører til i en anden tråd) og hurtig videre til morgenmad i stuen. Gaten var annonceret i B området, så vi havde god tid. Da vi stille og rolig var klar til at gå over til gaten, blev den hurtig lavet om til en gate i den første A finger. Undervejs blev den så lavet om 2 gange mere, og vi endte i St. Magleby, og kunne lige så godt have gået hjemmefra og sparet taxaturen tværs over Amager. Hjemkosten var derimod en busgate ved Sturup. Jeg undrede mig meget, hvor vi var på vej hen. Piloten kørte og kørte, forbi terminalen, forbi lavpris, forbi fragt, og vel snart ind i vandet! Om ikke andet fik vi set lufthavnen fra top til tå o_O

Ankommet i den gamle indenrigs, gik der nogle bekymrede ansigter rundt om flyet. Ikke længe efter planlagt boarding kom beskeden. Et af hjulene var lidt slidt og skulle skiftes. Helt ærlig! Når man finder ud af det, *efter* dagens første returflyvning, og skal lave emergency maintenance, har man altså ikke styr på sin planlagte maintenance. Det skal altså bare være i orden*. Altsammen en fantastisk start af en lang dag med 3 flyvninger, lang layover, og at skulle stå op før fanden fik træsko på. At kabinepersonalet derefter for at indhente lidt af den tabte tid beslutte, at give op på gate check af bagagen, *og* boardingkort scanneren gik i sort efter vores første kort, gjorde det til en endnu større fest :mad:

* Udført af CityJet, men SAS har stadig det endelige ansvar for sine underleverandører, så det er dem der for skæld ud ;)

Henry og obs "Synes godt om" dette.
  4. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,445
    2,960
    Point:
    113
    Tanten skal have ros når den gør noget godt for dens kunder, og ris når den gør noget dårligt for dens kunder.

Igen vil jeg indvende, at når man som SAS tager premiumpris for sit produkt så må man også levere et premiumprodukt (om ikke andet så relativt til lavprisselskaberne. Skal det være rigtig premium skal man vel se til Qatar eller Etihad eller lignende selskaber).

Henry og AaB_CPH "Synes godt om" dette.
  5. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,141
    8,227
    Point:
    113
    Jeg ved ikke om det er blevet bedre på det sidste, men du nævner selskaber der i hvert fald tidligere har haft ry for alt andet end en premium experience hvis noget gik galt

Henry "Synes godt om" dette.
  6. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,445
    2,960
    Point:
    113
    Det var muligvis også en forkert sammenligning. Men uanset det så mener jeg nu stadig at SAS' prisniveau ligger over RyanAir og EasyJet og at servicen derfor alt andet lige også bør ligge over. Det gør den nok også i mange tilfælde, men jeg synes nu stadig at SAS træder godt og grundigt i spinaten indimellem.

Daniel K og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Kenneth K

Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

Beskeder:
    1,157
    4,544
    Point:
    113
    Fløj hjem i går fra Hong Kong og fik en upgrade fra Go til Plus til mig, mine 2 døtre og svigersønnen.

Flyet var forsinket ved ankomst ca. 1,5 time og selvom der nok havde været mulighed for at hente noget på hjemturen skete det ikke så da vores tilslutningsfly til København var kl 15:20 og vi landende kl 14:56 så måtte vi næsten løbe over til gate 15A som ligger længst væk fra Arlandas udenrigs terminal. Vi var vist en 27 på Hong Kong flyveren der skulle med københaverflyet hjem så den blev selvfølgelig også forsinket, med det resultat at ingen af os fik kufferter udleveret i Kbh.

Under selve flyvningen fra Hong Kong til Stockholm var der så at sige ingen connection til internettet, kunne ikke arbejde med emails da den simpelthen timede out.

Load var på Plus ca. 20%, Eco ca. 80%, Biz så jeg ikke.

Og så var der lige rengøringen..

IMG_4507.jpg

PENSIONISTEN, tbh, Ulrik og 6 andre "Synes godt om" dette.
  8. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Klamt.

Har lige fået spørgeskema ang mit fly fra i pinsen CPH-HEL og på flyet lå der krummer på gulv og sæder, papir og servietter på gulvet. Så den fik hele armen angående den manglende rengøring som vi oplever generelt.

Schwert, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    #¤#¤%#! Nogen af kundeservice-medarbejderne hos SAS er godt nok håbløse. Fik besked om, at mit fly til LHR er aflyst. Ringer straks for at blive ombooket til et tidligere fly, da jeg har en restaurant-booking jeg helst ikke vil misse. Kundeservicemedarbejderen siger, at jeg kun kan blive sat på et fly til Oslo kl 17, og derfra videre til LHR. Da jeg siger, at jeg ser to ledige sæder på kl 15-afgangen, et i plus og et i bookingklasse E, siger han, at jeg kun kan ombookes til en SAS go-light bookingklasse.

Da jeg kommer igennem til en anden medarbejder, er de to sæder selvfølgelig væk, og jeg skal i stedet med kl. 18.30:mad:

obs og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Kunde”service” i en nøddeskal, de har ingen conduite længere, står det ikke i manualen er det et: “Desværre bla bla bla”

RasmusH og Henry "Synes godt om" dette.
  11. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    Så blev flyet hjem fra LHR også aflyst - nogen der ved hvad der er problemet? Er det pga CityJet? Kan se en af afgangene LHR - ARN også blev aflyst i dag.

Henry "Synes godt om" dette.
  12. Schwert

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Mener nu at de fleste LHR afgange betjenes af SAS Irland..............

Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  13. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    Den ene afgang var sat op til at være SAS Ireland, mens den anden var en "almindelig" SAS afgang. Tænker mere på, om de pga Cityjet mangler kapaciteten et andet sted. Der er i hvert fald et eller andet der ikke kører :) Men ok ekstra fortjeneste på 3600kr på, at skulle tage et par senere fly

Schwert og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Schwert

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Ja, City kreerer en sand syndflod ud af SAS kassen for tiden. Det værste er, at hvis SAS sender regningen videre, ender de med at stå med en kolapset underleverandør.

Dette er ikke en win-win, men en loose-loose situation :D:D:D

obs, Thorbjoern, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Jeg er meget SAS loyal, men nogle gange er det svært.

Skal til Berlin i uge 27 ikke så fleksibel så det gør noget - lidt er man vel altid.

SAS med ATR one way på GO kr 2169 og retur med ATR kun kr 1736 dvs kr 3905 for t/r dog med lounge og Fast Track.

Easyjet også TXL men med A320 retur kr. 739 med køb af sæder.

Når man tænker over det er det da helt vildt as SAS kan sælge billetter til den pris, eller ønsker at sælge da man må antage at økonomien på disse afgange er god.

SophieHendriksen, Henry, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,665
    26,829
    Point:
    113
    De lever af loyaliteten og det faktum at mange ikke ved at Easyjet kan tilbyde faktisk det samme med tilkøb. Men det er en så stor forskel at jeg godt nok ikke kan forsvare at vælge SAS.

Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  17. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,406
    5,893
    Point:
    113
    Mon ikke SAS har solgt de fleste af deres sæder, så kun nogle ganske få tilbage, og de er jo dyre de sidste pladser.
    Første uge af højsæsonen, mon ikke det spiller ind på den høje load??

Kristian og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Sikkert, men der må jo være nogle der vil betale de priser, måske connecting fra andre destinationer, eller ville jeg da tro de gerne ville sælge de sidste pladser lidt billigere for at få flyet fyldt op og penge i kassen i stedet for at vælge et konkurrerende selskab

SophieHendriksen, Kristian, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,445
    2,960
    Point:
    113
    "Storudsalg" på SAS' svenske side:

upload_2018-6-24_13-26-35.png

Enten har en redaktør eller SKIT drukket lidt for meget på Midsommarafton... 352 Svesetas for en billet till Washington.

/DSGM #2

Senest redigeret: 24/6/18
    Kenneth K, Henrik Olsen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Book for helvete! Har du prøvet om den virker?

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side