Din drømmejordomrejse?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 5/9/15.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Jeg var på jordomrejse i 2013. Turen gik fra København til Tokyo, videre til Sydney og køretur til Melbourne. Derfra til Invercargill i New Zealand og køretur op til Christchurch. Fly videre til Los Angeles og køretur til San Francisco. Fly til Las Vegas og køretur over Grand Canyon til Phoenix. Og så ellers hjem til København.

    Fantastisk oplevelse, og jeg gør det gerne igen! Jeg drømmer jævnligt om det, men turen oppe i hovedet ændrer sig hele tiden i forhold til mine øvrige rejser. Jeg kan jo godt lide at rejse nye steder hen...

    Men her er så en opgave: Hvor går DIN drømmejordomrejse hen? Der må max. være ti destinationer. Dog må du gerne gøre nogle stop på max. 24 timer på vej fra den ene destination til den anden. Men det skal være 'logiske' mellemlandinger. Ikke noget med 24 timer på Færøerne på vej fra København til Athen! Og der skal selvfølgelig begrundelser på tingene - bare enkelte ord på, hvorfor du vil besøge stederne.

    Jeg skal nok komme med mit eget svar, når jeg har kogt det ned til ti destinationer :)
     
    mhsalv, jefi99, Flemming Poulsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Nå, jeg lægger ud alligevel. Så kan jeg altid rette, hvis jeg får bedre ideeer:

    BGO-LIM - Fordi jeg ikke har været i Peru, og jeg har ikke hørt nogen tale dårligt om landet. Derimod har jeg altid hørt godt om Macchu Picchu. Det må jeg opleve. New York er en mulig mellemlanding med en lynindkøbstur på Manhattan.
    LIM-USH - Jeg har undersøgt Ushuaia i forbindelse med at jeg var i Chile. Det er så vidt jeg husker den sydligste kommercielle lufthavn på kloden, og med lidt held kan jeg vel komme til at røre Antarktis derfra. Billederne derfra ser også frygteligt idylliske ud.
    USH-ANC - Jeg har efterhånden været mange steder i USA, men ikke i Alaska. Jeg er i øvrigt heller ikke så glad for varme, så det skræmmer mig heller ikke at komme derop. Og så må jeg jo se, om jeg kan få øje på Rusland derfra - som Sarah Palin påstod!
    ANC-HNL - Hawaii skal vel opleves på et tidspunkt her i livet. Jeg har ellers tidligere købt en tur dertil til en vanvittig fejlpris på under 3000 kroner, men jeg kunne ikke få fri, så pengene var spildt.
    HNL-ICN - Det er nok mest det historiske, der interesserer mig ved Seoul. Grænsen til Nordkorea. Anden verdenskrig. Koreakrigen.
    ICN-AKL - New Zealand er jo bare helt fantastisk, men jeg har kun oplevet sydøen, og næsten kun den østlige del af den. Her kunne turen så gå i bil fra Auckland til Wellington.
    WLG-RGN - På et tidspunkt må jeg opleve det land, som har været så meget igennem, men som nu ser ud til at være på vej mod demokratiske tilstande, selv om der vist er overgreb mod visse mindretal. Burma/Myanmar er også - som funfact - et af tre lande i verden, der sammen med USA bruger Fahrenheit og andre underlige mål.
    RGN-??? - Den her må jeg udfylde senere, men det skal være Mongoliet, Khazakstan, Georgien eller deromkring...
    ???-JNB - Jeg har endnu ikke været i Afrika, og jeg må indrømme, at der ikke er så mange steder, jeg har lyst til at tage hen pga. uro. Sydafrika og Namibia er nogle af de steder, jeg gerne vil besøge. I denne forbindelse har jeg så valgt en tur fra Johannesborg til Cape Town - måske med noget safari undervejs, hvis jeg kan finde noget, der ikke er dyrplageri.
    CPT-MLT - Så slutter jeg lige med afslapning på Malta. Det kunne også være Cypern, hvor jeg heller ikke har været.
    MLT-BGO - Hjem...
     
    mhsalv, Flemming Poulsen, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Jeg kunne virkelig godt tænke mig at gentage en jordomrejse, som jeg havde for mange år siden i mine yngre dage : BA CPH-LHR, stærk storm i Heathrow, så det føltes som om flyet blev slynget udenfor landingsbanen. Mit fly videre blev aflyst og jeg blev ombooked til min første destination BKK. Den nye routing blev med KLM til AMS og videre derfra med Philipines Airlines. Jeg ville gerne se så meget som muligt i BKK og allierede mig med en taxa, som jeg hyrede for ca. 3-4 timer om dagen , 3dage, mod at chaufføren viste mig seværdigheder, som jeg havde på min liste, jeg fik virkelig set en masse. Fra BKK gik turen til SIN med THAI. Jeg blev meget overrasket, jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig en by i Asien kunne være så ren, virkelig ren, og velordnet. Det var en fornøjelse at opholde sig der. Fra SIN fløj jeg med AZ til SYD. OH, hvor jeg nød den by, bl.a. en dejlig heldags sejltur, hvor man passerer lige forbi operaen, det virkede som en drøm. Jeg var flere gange henne ved operaen, en utrolig oplevelse at være så tæt på. Fra SYD gik turen til AKL, hvor jeg blot var to dage. Også her hyrede jeg en taxa til at køre mig rundt. Herfra gik turen videre til Fiji, et paradis. Mit hotel lå tæt på stranden, og en af aftenerne holdt hotellet fest for gæsterne på stranden med bål og masser af mad. Sammen med fire andre på hotellet hyrede vi en motorbåd for at sejle ud til en af de utroligt smukke ubeboede øer. På båden var der 3 lokale, og de medbragte mad, som de tilberedte til os på stranden. Det var helt vildt. Næste destination var HNL, hvor jeg ikke havde forudbestilt hotel, ups, det var ikke så godt, for alt var fuldt, men en shuttle chauffør sprang af bussen ved hvert hotel han havde på sin route for at høre om der var noget ledigt for 4 nætter, og yes, det lykkedes, jeg fik et værelse højt oppe med udsigt over Waikiki Beach ! De 4 dages i HNL var ren afslapning. Derefter fløj jeg til LAX, én overnatning og sidste leg var med SAS fra LAX til CPH, ja det var dengang SAS fløj på LAX via SEA.
    Hvis jeg kunne gentage denne jordomrejse ville jeg så absolut til en koncert i operahuset i SYD.
     
    mhsalv, Christian Løn, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Går faktisk og overvejer at sælge lejligheden og tage et år ud ad kalenderen til næste år og tage på en jordomrejse :)
    Men Nicki; 10 destinationer er sgu ikke meget så du gør det svært men så må jeg skære kraftigt ned og satse på EuroBonus point samtidig :)

    Først vil jeg tage SAS til Tokyo, som jeg gerne vil opleve med en afstikker til Kyoto samt Hiroshima (gerne med Shinkansen) og dernæst tilbage til Tokyo. 2 dage i Tokyo samt 2 dage på de andre byer.

    Dernæst med ANA til Sydney i 3 dage, som er et must og en drøm siden jeg var lille. Har altid gerne villet se operahuset så en sejltur rundt om operahuset og harbour bridge med skyline, så er jeg godt tilfredsstillet.

    Dernæst vil turen gå til Buenos Aires med LAN i 3 dage og spise den største bøf der findes :p - gerne an afstikker til Iguazu vandfaldet fordi jeg gerne vil opleve hvor stort det er...

    Rio vil blive ren afslapning med en enkelt tur til Jesus statuen, så mon ikke 3 dage er nok?

    New Orleans i 3 dage fordi der er fest og farver og forhåbentligt ægte sydstatsstemning med en tur på Missisippi river...Mmmm!

    New York bliver sidste stop med SAS hjem, med så mange dage som muligt tilbage, men der er pengene nok sluppet op ;-) men NY er ynglingsbyen (indtil videre) så den skal ikke forbigås.

    3 uger på en hurtig jordomrejse med forhåbentlig gode deals!
     
    Christian Løn, clager, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Netop. Det skal ikke være for let... Jeg sad selv med 15 destinationer og kunne hele tiden finde på flere, så det er en hård prioritering.

    Sydney kan jeg sagtens anbefale. Jeg var med en speedbåd rundt i Sydney, hvor der var fin udsigt til broen og operahuset: - man bliver pladdervåd, men det var noget mere interessant end en normal sejltur.

    New Orleans vil jeg også gerne besøge. Jeg overvejede at køre dertil i forbindelse med turen til Texas, men der var i forvejen så meget at se i Houston, Dallas, Austin og San Antonio.
     
    Christian Løn, clager, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    det ser godt ud og Sydney trækker vildt så det varer nok ikke længe før det sker - mangler bare lige en lækker error fare så gør jeg det på en forlænget weekend...hehe
    Den store jordomrejse vil nok blive ca 3 mdr i Asien primær i Kina, Japan, Sydkorea, Vietnam og Indonesien, 2 mdr i Australien og New Zealand og en md rundt i Pacific og dernæst 2mdr i Syd og central America med fokus i Argentina, Brasilien, Chile og Peru og Costa Rica, til slut og ikke mindst Nordamerika i 2-3 mdr hvor Texas, Alaska samt byerne Atlanta, New Orleans, Denver, Seattle og Vancouver er et must og så dase ferie i Caribbien før NY kalder. Jeg har valgt, at udelade Afrika da jeg skal til Cape Town i februar og det er den eneste by der tiltrækker mig umiddelbart...
     
    Christian Løn, clager og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har aldrig rigtigt drømt om en jordomrejse... men hva fanden here we go:

    Visum edition!
    1. CPH-IKA -- <24 timers stopover i Tehran. Andre har undladt mellemøsten, men ikke her.
    1½. IKA-JED -- Lidt mere tid til at være turist i Saudi Arabien
    2. JED-NBO -- Safari time
    2½ NBO-IST -- <24 timers stopover i Istanbul
    3. IST-SVO -- Rusland må da være inkluderet, og jeg vælger Moskva
    3½. SVO-DEL -- Stopover på <24 timer til at se Taj Mahal (og forhåbentligt ikke blive syg :))
    4. DEL-LXA -- Stopover på <24 timer i Tibet
    4½. LXA-PEK -- Ligesom Rusland... jeg kan ikke se en jordomrejse uden Kina
    5. PEK-FNJ -- Nord Korea kunne være spændende
    5½. FNJ-ICN -- Stopover i Sydkorea på <24 timer
    6. FNJ-TYO -- Japan synes jeg også hører sig til
    6½. TYO-SIN -- Stopover i Singapore på <24 timer
    7. SIN-SYD -- Alle kontinenter skal vel rammes!
    8. SYD-EZE -- Sydamerika? Tjek.
    8½. EZE-HAV-IAD -- Stopover i Cuba og i Washington DC begge på <24 timer!
    9. IAD-NYC -- NYC hører sig vel til
    9½. NYC-BOS -- stopover på <24 timer i Boston
    10. BOS-PDL -- afslutter ferien på Azorerne
    ... og så retur til CPH.

    Okay... ihvertfald nogle andre bud og man har masser af tid til at glæde sig mens man arbejder på visum'erne :D
     
    Beaglen, mka83, mhsalv og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Min drømme jordomrejse skulle involvere steder jeg ikke har besøgt før.
    Turen skulle være
    CPH-YVR - skulle være den flotteste by i Canada
    YVR-SCL -Sydamerikas vestkyst er ukendt land for mig men har hørt meget godt om det lange land og naturen
    SCL-PPT - fransk polynesien kender jeg kun fra Kløvedals film - skal opleves
    PPT-CHC - 1 uge på sydøen ville række til besøg i Marlborough vindistriktet og andre interessante steder i NZ
    CHC-TPE - nogen dage i det ukendte "Kina" for at se forskellene på storebror og lillesøster
    TPE-TNR - øen med verdens mest mystiske dyr må være et besøg værd
    TNR-MLA - lille england i Middelhavet skal opleves
    MLA-BEG - inspireret af en beskrivelse herinde plus hvad der siges om Serbien må byen være et besøg værd
    BEG-CPH - det var kun 8 men nok svært at sætte en fornuftigt rejseplan op
     
    Senest redigeret: 8/9/15
    Christian Løn, Nicki Lolk Sørensen og Kristian "Synes godt om dette"
  9. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Overvejer selv en jordomrejse med tre mål:
    - besøge nye og spændende steder (jeg har ikke selv været meget i Asien og aldrig i Australien)
    - opleve nye fly og produkter på business class
    - køre en mileage run der giver mening (for mig er det BA Gold)

    Så jeg venter på næste "ex-Oslo -> Hawaii udsalg" og så kombinere med flyvning fra Hawaii til Asien/Australien med en tur der kunne se sådan ud (lidt længere end 10 segmenter, men jeg forventer fx ikke at skulle ude og "se" Oslo eller London). Ideelt skal det passe med at finde et godt tilbud ex-EU til HNL og også HNL til Asien/Australien.

    Her er rejseplan og TP (alt er business class, booket under First i USA-segmenterne):

    CPH-OSL
    OSL-LHR (40TP)
    LHR-JFK (140TP)
    JFK-LAX (210TP)
    LAX-HNL (210TP)
    HNL-NRT (140TP)
    NRT-HKG (40TP)
    HGK-SYD (140TP)
    SYD-HNL (140TP)
    HNL-SFO (210TP)
    SFO-MIA (210TP)
    MIA-LHR (140TP)
    LHR-CPH (40TP)

    I alt 1660 TP

    Så man kan godt betale for nogle af segmenterne med miles hvis turen bliver for dyr (eller flyve Y/Y+), og stadigvæk få en pæn sjat TP. Forestiller mig at bruge ~3 uger på hele turen. :cool:
     
    Nicki Lolk Sørensen og Christian Løn "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tja den er nok svær at finde den hele som en mistake fare. Hva tænker du en samlet pris ville være? award availability til Australien fra Nordamerika er notorisk vanskelig. Men altså CPH-HNL med BA på business er jo altid under 15k, så man kan jo fokusere på den midterste del...
     
    Frequie og Christian Løn "Synes godt om" dette.
  11. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Jeg har to gange taget et halvt år ud af kalenderen, hvor jeg har rejst ud på større rejser. Jeg synes personligt, det hører ungdommen til. Altså for mig personligt, passer det ikke ind i mit liv nu. I hvert fald ikke med lange rejser. Men på den sidste tur blev jeg afbrudt i Thailand, fordi vi blev ret hårdt ramt af den store tsunami i Sydøst Asien, hvor vi var på Kho Phi Phi. Den del vi manglende kunne jeg faktisk godt bruge. Det ville have været Malaysia - Borneo - Australien - New Zealand - Fiji - Los Angeles - hjem. Så ville jeg desuden lægge en tur til Påskeøerne ind som er en af mine drømmedestinationer.
    En ret spændende oplevelse på den sidste tur, var at vi rejste igennem Rusland med tog i den Trans mongolske jernbane. Jeg er nemlig også lidt toginteresseret. Vi tog toget fra Moskva til Beijing med stop i Sibirien. Det var meget interessant at møde befolkningen et sted som Sibirien.
     
    jakobv84, tbh, clager og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  13. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    tbh og Clipper "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @jakobv84 - så får du direkte fly til din "drømmedestination": http://www.check-in.dk/cph-faar-teheran-rute#.VgD4bvmqpBc

    og endda med nogle spændende maskiner:

    "...Medlem af IATA
    Ruten vil fra starten den 3. marts næste år få to ugentlige afgange, torsdag og søndag. Den vil blive betjent med en blanding af Airbus A310 med plads til 188 passagerer og Airbus A340 med plads til flere end 300 passagerer."
     
    clager, asf og tbh "Synes godt om dette"

Del denne side