Dobbelte Eurobonus point - bare ikke på SAS Business

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af MK1, 26/3/18.

  1. MK1

    MK1 Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    Jeg modtog i dag følgende fra SAS:

    Hej Morten

    Foråret nærmer sig, og inden vi ved af det, skal sommertøjet tages i brug. Uanset hvor din næste rejse går hen, tilbyder vi dobbelte bonuspoint (Basispoint plus lige så mange Ekstrapoint) på alle rejser fra eller til København, Oslo og Stockholm i perioden 11/4 og 10/6.* Tilmeld dig og book din rejse nedenfor – husk at oplyse dit EuroBonus-nummer, når du booker.**

    Hilsner fra SAS
    WE ARE TRAVELERS
    *Tilbuddet gælder billetter på SAS Go og SAS Plus. Pointene registreres på din konto i slutningen af rejseperioden.
    **Vi kan kun efterregistrere dine dobbelte point, hvis du oplyser dit EuroBonus-nummer.


    Må indrømme, at jeg er skuffet. I følge SAS point earn chart vil jeg på turen CPH-SFO-CPH (som jeg pt har booket i SAS Business S og C henholdsvis den ene og anen vej) optjene 21.000 point.

    Valgte jeg derimod at flyve SAS GO Flex til cirka 14.000 kroner ville jeg optjene 12.000 x 2, altså 24.000 point - det samme som en fuld C/D klasse til cirka 38.000.

    For cirka 25.000 kroner på SAS Plus ville jeg få 18.000 x 2 point - altså 50% mere end på en fuldt betalt SAS Business-billet.

    Jeg overvejer meget at flytte min booking til BA, hvor jeg så kan optjene Qmiles og Qpoints - 114 Qpoints og omtrent 18.000 Qmiles på en tur i BA Business på hhv 380 og 747. Rejsetiden lidt længere, men ikke markant... Så er det bare om BA Business er lige så god som SAS....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Ja, og Insideflyer er hurtige på aftrækkeren og skriver at dette kun gælder ved rejser til Oslo og Stockholm :confused:
     
    Nicoschon, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  3. MK1

    MK1 Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    Ja, det bliver man jo ikke klogere af?!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg er sikker på, at du skal læse det er rejserne imellem de 3 skandinaviske hovedstæder der giver dobbeltpoint og ingen andre destinationer..

    Hvad vil du optjene status eller point?
     
    THammer, Calle77, AMJ og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    593
    "Synes godt om" modtaget:
    1,781
    Point:
    93
    upload_2018-3-26_14-56-48.png
    I betragtning af at overskriften ser således ud - såvel på artiklen som i kampagne-email - så kan der vel ikke være så meget tvivl om destinationerne, selvom jeg medgiver, at følgeteksten (...alle rejser fra eller til København, Oslo og Stockholm...) er knap så præcis, som det kunne ønskes.
    Og dermed bliver overskriften på denne tråd måske også lidt misvisende, da der som bekendt ikke fås Business til Stockholm og Oslo ;)
     
    SophieHendriksen, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  6. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    @Kristian

    Der står følgende:

    Uanset hvor din næste rejse går hen, tilbyder vi dobbelte bonuspoint (Basispoint plus lige så mange Ekstrapoint) på alle rejser fra eller til København, Oslo og Stockholm i perioden 11/4 og 10/6.*

    Hvordan kan du forstå det at det kun er mellem hovedstæderne, når der står "uanset hvor din næste rejse går hen"? :confused:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. MK1

    MK1 Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    Ah?!

    "Uanset hvor din næste rejse går hen, tilbyder vi dobbelte bonuspoint (Basispoint plus lige så mange Ekstrapoint) på alle rejser fra eller til København, Oslo og Stockholm i perioden 11/4 og 10/6."

    Det må da være alle steder i verden?

    Da jeg har bosat mig i Qatar giver det ikke rigtigt mening for mig at flyve SAS længere; jeg har EBD og været flittig kunde, så havde derfor booket SAS da jeg alligevel skal rejse fra CPH til SFO i april. Men jeg kan se, at med BA optjener jeg både status og point (tæt ved nok point til en one-way upgrade DOH-CPH til J, ligesom de 114 Qpoints er tæt ved Silver status hos QRPC = priority boarding og lounge de gange jeg flyver economy, samt på award tickets som ikke giver loungeadgang hos QR.
     
    Henry og Frequie "Synes godt om" dette.
  8. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    593
    "Synes godt om" modtaget:
    1,781
    Point:
    93
    Uanset om det er Stockholm eller Oslo... :p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Sikke noget rod. Det er ikke til at sige hvad denne kampagne egentlig går ud på...
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg ved @Henrik Olsen har spurgt SAS, men er, desværre, sikker på, at det kun er imellem de hovedstæder, især med så lang kampagne, så ville det være uoverskueligt mange point til deres kunder..
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ok, vidste ikke du boede i Doha og havde QR som dit nye hovedselskab, for ellers ville jeg måske nok have prøvet på, at melde mig i BA, der skal du have Silver for, at kunne nyde Status, det er 600TP (Tier Points). din SFO tur fra CPH-LHR-SFO vil på Business give dig 40+140+140+40=360 TP (de sidste TP op til Silver kan du tage på QR business, da den giver 140TP hver vej).

    Det er svært, hvis du boede her i CPH ville du nok få mere ud af deres program og de har et udmærket "Household" Program også, så du kan få din kones/børns point og derved få flere point, læs evt mere her: https://www.britishairways.com/en-dk/executive-club/tiers-and-benefits?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. silferlood

    silferlood VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    660
    Point:
    93
    Jeg har checkat med min EB-kontakt og det gäller KUN mellem CPH-STO/OSL.
     
    Thorbjoern, Henry, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. MK1

    MK1 Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    Så er der dælme tale om enddog rigtig dårlig marketing!!!

    Uanset hvor du rejser hen, står der... Og den del der omhandler begrænsning til Go og Plus giver jo ingen mening, da der ingen business-ruter er mellem de tre byer.

    Suk!
     
    Nicoschon, Henry og Frequie "Synes godt om dette"
  14. MK1

    MK1 Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    Min hustru rejser nok frem og tilbage mellem CPH og DOH til at det giver mening, at hun har sit eget program. Og vores søn er for lille til at få sit eget - man skal være 24 måneder. Til gengæld har han en rimelig samling af blå elefant-bamser som de giver til børn hos QR - og han bliver genkendt af crew og staff ved check in.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    Så er det afklaret med svar fra SAS:

    Double points to all EB mbrs traveling to/from ARN-CPH, ARN-OSL, CPH-OSL 11APR18-10JUN18 that have signed up for the deal.

    We communicate double points for tickets booked 26MAR18-08APR18.

    Also members with tickets booked prior that period, will get double points if signing up.



    Pointene kommer som basis point for selve rejsen og dobbel point kommer som ekstra point.



    Så det er rejser fra ARN-CPH- ARN eller ARN-OSL-ARN eller CPH-OSL-CPH man får dobbel point på.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Er det hos QR man skal være 24 måneder? Normalt kan man optjene points så længe man har sit eget sæde og min datter nåede da at skrabe en ok bunke points sammen (til min BA household account) inden hun blev 2.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    Som skrevet har vi fået det dobbeltbekræftet det fra SAS - det er som vi skriveri i artiklen trods ordlyden kunne være anderledes.
     
    Henry og Calle77 "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Der skal alligevel rejses lidt for, at få OW Sapphire, nemlig QR Gold eller BA silver giver samme status.. https://www.oneworld.com/ffp/my-one...status/qatar-airways/privilege-club-gold#tier
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. MK1

    MK1 Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    4 CPH-DOH retur på C,J, 5 ture på I,R eller 6 ture på B,H,Y- det er ikke så galt. Når vi så samtidig har regionale småture oven i; Muscat, Salalah, Amman, etc - så skal det nok løbe op i Guld for hende også...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. MK1

    MK1 Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    Det tror jeg, at du har ret i. Han har ikke sit eget sæde endnu - han sover bedst i bassinets, som QR heldigvis også tilbyder på Business (1A og 1K).
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side