Dom i Primera Air-sagen

Poster i 'NYHEDER' oprettet af obs, 4/4/16.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ekeren, Kristian og Beaglen "Synes godt om dette"
  2. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    542
    "Synes godt om" modtaget:
    1,874
    Point:
    93
    Hov ja, jeg fik også lige skrevet noget om denne meget spændende dom fra Højesteret og jeg kendte ikke så meget til sagerne i forvejen, men kunne ud fra domsreferaterne fra byretten og fra Østre Landsret (og med min juridiske viden om emnet i øvrigt) godt læse mig frem til, at der ville blive afsagt dom til fordel for flypassagererne - og det blev der. Jeg vil forresten godt give dig ret i, at DSB godt kunne være bedre til at oplyse om togpassagerernes rettigheder. Ifølge én af mine bekendte, der er togfører hos DSB, SKAL de oplyse passagererne om deres rettigheder. Min mor var engang forsinket på en rejse fra København til Aalborg, hvor hun måtte skifte tog i Aarhus og hun ankom med over en times forsinkelse til Aalborg. I Aarhus havde hun tilfældigt hørt to damer snakke om kompensationsmuligheder og jeg fik efterfølgende hjulpet min mor til en kompensation på 75 kr., selvom reglerne for kompensation var gemt godt af vejen på DSBs hjemmeside.
     
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    DSB plejer at være gode til at refundere. Det kan dog oftest betale sig at anmode om en ny billet. Kræver bare at du kommer 30 mins senere til din endelige destination - bare Google DSB rejsetidsgaranti
     

Del denne side