DriveNow kan afleveres i P7 i CPH

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af isolCBflyer, 14/7/16.

  1. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Mest for dem i KBH som skal til CPH:
    Nu hvor taxa'erne er ved at kvæle fantastiske Uber, er det blevet nemmere med delebilen DriveNow, som jeg selv er ret stor fan af. Nu kan DriveNow kastes i et af parkeringshusene dog med et fuldvoksent gebyr på 59kr.

    http://blog.drive-now.dk/2015/09/02/parkering-koebenhavns-lufthavn/

    Nu lugter det lidt af de større tyske byer som Hamburg f.eks. hvor der er et hav af den slags ordninger.

    Så skal vi bare ha' noget mere konkurrence på den front og ned på de tyske priser, så ligner det noget!;)
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Har selv kigget på det i denne her uge. Er det godt? Virker det? Problemer? Fortæl fortæl :)
     
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Jeg har selvsagt ikke prøvet CPH afleveringen, men ellers er det piv fedt.
    Ind, kør og aflever - ja det lyder som noget ganske andet, men lad os holde os til dele....biler! :)
    Og bilen kan jo smides næsten hvor som helst i KBH, forudsat at det en lovlig parkering. ;)
    Fedt hvis man skal afsted og smage til en alkoholisk drink eller 2, så skal man ikke tænke på at bilen "mangler" dagen efter! :confused:
    Der er som regel altid en bil indenfor få minutters afstand på Frederiksberg.
    Gratis 20 minutter hvis man lader den op hvis den har under 30 km, tror jeg det er.
    Og så er kraftstejlemig sjovt at gi den fuld skrald når det skifter til grønt. Kørte fra en Masserati for nogle uger siden - den havde han ikke set komme, nå ja, drengerøven kom frem trods alt.:D
     
    Michael Wahl, obs, Kristian og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Er helt enig - det er super fedt og nemt koncept. Kan kun anbefale det og skal lige prøve at regne lidt på om det er billigere end taxa eller tæt på. For så tager jeg dælme sådanne en i så mange tilfælde som muligt.

    #giderikkedederdansketaxaermere
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Kiggede lidt på priserne. Det er jo ganske billigt.

    En time kan maksimal koste 190,-. Så med 59,- i gebyr for at stoppe eller starte i lufthavnen, så er det markant billigere at tage en DriveNow bil i stedet for en taxa.

    Har jeg læst priserne rigtigt?

    LINK: https://dk.drive-now.com/#!/rates

    I så fald mangler vi bare at SAS får startet noget EuroBonus point stuff op med dem :)
     
    SophieHendriksen, Michael Wahl, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Tsk-tsk... Er der en moderatorer til stede?!? :cool::rolleyes::D
     
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Han er helt klart til stede og har intet imod dette..... ;-)
     
    isolCBflyer, Kristian og Peter F. "Synes godt om dette"
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja gid det var så vel............. :D
     
    isolCBflyer, THammer, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Men husk @Henrik Olsen - det er kun Kbh's kommune og Frederiksberg, så fra Vestegnen kan du ikke tage den...
     
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er jeg klar over - desværre - men derfor er prisen på de maks 190,- per time vel i orden?

    @jakobv84 - forklar lige?
     
  11. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Tror hr. @jakobv84 tænker perverst...
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  12. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Korrekt med prisen. Så hvis der holder en bil inden for kort afstand kan det sagtens være noget billigere. Jeg plejer at komme af med 320-340 kroner med taxa fra Valby til CPH. En tur med DriveNow vil sikkert koste omtrent det halve inklusive gebyret.
     
  13. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Min seneste tur til lufthavnen var en billigtur da jeg havde nogle bonus minutter efter en opladning tilgode, så kun 80kr. til lufthavnen, yaa!:D
    Skærmbillede 2016-07-15 kl. 13.40.38.png

    Og det er jo fra før man kan smide den i P7, man kan smide den lige på den anden side af motorvejen på Kastruplundvej og så bare en lille gåtur over gangbroen så er man ved T2/T3.

    En stille morgen, tidligt, alt for tidligt, men ikke megen trafik til gengæld.

    Jeg har det som @Henrik Olsen kan jeg undgå de københavnske taxa'ere gør jeg det.

    Downloader man app'en kan man se udbuddet af biler, man behøver ikke registrere sig før man vil booke en bil mener jeg.

    Og undskyld mit platte oplæg, men kunne lade være... :D
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  14. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Jeg har selv været SUPER glad for Drive Now. Har brugt det mange gange når man lige skulle til middag hos nogle venner og ikke ville køre hjem (noget med alko...) :)

    Jeg læste også mailen fra DriveNow om drop off i P7 med stor interesse. Så det kommer jeg nok til at benytte mig af fremover.

    Kan kun anbefales.
    Tidligere kunne man anbefale til en ven - vennen fik så 100kr rabat og du fik 10 min gratis. Den sidste del er dog faldet væk.

    Og ja - opladning hvis bilens energiniveau er under 30% mener jeg giver 20 gratis min til næste tur :)
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Husk lige det når i kører fra en Maserati... http://finans.dk/live/it/ECE8864973/bmw-kan-huske-hvordan-du-har-koert-og-har-sladret-til-domstol

    "...I forbindelse med retsbehandlingen af dødsulykken ved retten i Köln har den tyske bilproducent nemlig udleveret data, der præcist beskriver hvor og hvordan bilisten kørte op til ulykken. Dermed kunne politiet lave en såkaldt bevægelsesprofil. Bilisten blev på grund af ulykken idømt en straf på 33 måneders fængsel.

    Bilen tilhørte delebilstjenesten DriveNow, som BMW driver i et samarbejde med udlejningsselskabet Sixt. ..."
     
  16. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    LÅÅÅRT!!!
    :(
     
    Michael Wahl og Kristian "Synes godt om" dette.
  17. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Enig - endnu mere overvågning.
    Man kan snart ikke gøre andet end at købe en gammel amerikaner bil og et sommerhus uden netværksforbindelse :)
     
    Kristian og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Husker min tid i Rumænien (2009/2010), hvor firmaet havde omkring 100 firmabiler til alle sælgerne. Naturligvis måtte bilerne kun bruges til erhvervsmæssig kørsel og alle biler var udstyret med GPS (og det vidste medarbejderne). Hver måned måtte blev nogle af medarbejderne indkaldt til møde med chefen, og skulle forklare, hvilke kunder, de havde besøgt om lørdag/søndag, hvor firmabilen havde holdt på IKEAs parkeringsplads i flere timer (eller Constanta ved Sortehavskysten).
     
    Frequie "Synes godt om" dette.
  19. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Hjem fra CPH onsdag aften uden sønderligt meget trafik - byen er jo helt død. :eek: Til Frederiksberg C, som er endnu mere død. En tur på 22 minutter. P kortet spyttede automaten ud ved bommen, så jeg måtte dutte efter hjælp, han svarede promte, tak for det, det koster at holde her og glo ;) Åbnede bommen og off we go.
    Skærmbillede 2016-07-29 kl. 21.31.48.png
    147 kr incl lufthanvsgebyr for en tur som i taxa ville være mellem 270-300 kr. Me like :D og det var fandme nemt at vade derover til P7, og stille bilen lige foran opgangen til hjemmet.

    MEN, det var ikke gået hvis flyveturen havde været på business - så havde jeg været for beruset - sikken et dilemma!!:p:D
     
    RasmusH, clager, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er da super nemt - i ædru tilstand - at bruge dette om du bor inden for deres dækningsområde. For mig på Vestegnen er det ikke så let :)

    @isolCBflyer - må jeg bruge dit regningseksempel til en artikel?
     

Del denne side