Dubai Ramadan 2019

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af E02zar, 12/9/18.

  1. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Hej

    Jeg planlægger en tur til Dubai start maj 2019 - her er der også ramadan.

    Er der nogen der har nogle erfaringer med hvor meget det betyder dernede? Altså om ting er lukket eller lign. Umiddelbart tænker jeg at byen bare forsætter som normalt, men hvis der er nogen der har nogle erfaringer må I meget gerne dele dem :)

    På forhånd tak
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Der var faktisk for nylig en klagesag mod rejsebureauet fra et dansk ægtepar, der havde været på rundtur i Emiraterne under ramadanen sidste år. De klagede netop over, at ramadanen havde påvirket deres tur. Omend ægteparret på mange måder var rimelig tåbelige, så er det interessante ved klagesagen for dig, at der faktisk var mange ting, særligt restauranter, som ikke kørte som normalt. Jeg har ikke lige kunnet Google sagen.

    https://www.visitdubai.com/en/articles/restaurants-open-during-ramadan

    Den artikel opsummerer meget godt, f.eks. også lidt do's and don'ts i forhold til selv at spise og drikke mm.
     
    PENSIONISTEN, Thorbjoern, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Du skal ikke regne med det er business as usual. Hvis det er rent resort går det måske, men jeg ville personligt aldrig vælge at holde ferie under Ramadanen selvom der var lidt at spare.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Kom lige i tanke om, at vi jo var i Dubai *lige* efter ramadanen i år, og der stadigvæk hang forkellige skilte mm rundt. Der var ihvertfald slet ingen alkohol, heller ikke på hotellet (Atlantis - så vidt jeg er orienteret gælder det også de andre internationale hoteller).
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Som @jakobv84 påpeger, så er det ikke business as usual i den periode. Omend at Dubai nok er det sted de er mest afslappet omkring det, så vil der i den periode være nogle restriktioner.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  6. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Tror det er denne her du tænker på:
    https://ekstrabladet.dk/ferie/dansk...for-ferie-vidste-ikke-det-var-ramadan/7211244
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeps, lige præcis den. Tak! De er lidt stenede tænket jeg først. Men så tænkte jeg bagefter, ja det er jo derfor de har købt en rejse hos et rejsebureau og ikke blot er taget på tur alene. Og derfor er jeg sådan set enig i deres klage samt afgørelsen.

    Men tilbage til topic, så beskriver de netop hvor stor en forskel Ramadanen gør.
     
    obs og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Man kan sagtens leve i Dubai under Ramadanen, man skal bare være opmærksom på, at man er "lukket inde", der sættes skodder op/gardiner osv udenfor restauranterne, man skal nok heller ikke stå med en flaske vand foran de lokale..

    Går ud fra, at det er ferie, men jeg kommer personligt ikke under Ramadanen, da der arbejdes på "halv kraft", det vil sige folk kommer senere og går tidligt, da ikke at få mad og drikker, selvfølgelig, er hårdt i varmen....
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side