Dyre flybilletter fra København

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af RasmusP, 24/6/16.

  1. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Jeg ved at vi tidligere har haft en tråd omkring SAS og at der er dyrere at flyver fra København end at flyve fra Oslo og Stockholm.

    Men nu har jeg kigget på billetter til forskellige destinationer i Asien i efteråret og foråret, heriblandt Seoul, Jakarta, Kuala Lumpur, Tokyo, og Bangkok og billetterne er altid dyrere fra København lige meget hvilket flyselskab man vælger.

    Fx med den seneste kampagne fra LOT hvor man kan flyve til Seoul på economy, koster det ca. 3600 at flyve fra CPH med enkelt stop i Warszawa. Samme tur koster 2800 fra Hamborg, Amsterdam eller Bruxelles og 3000 fra Stockholm eller Paris selvom ventetiden i Warszawa er ca. det samme og en returbillet fra de andre byer til Warszawa er ikke dyrere end fra København.

    Det må siges at være en ret stor forskel. Jeg havde været helt med på, at købe en billet til 3200 fra CPH, men at betale 800 kr mere for at flyve fra København end fra Hamborg virker uretfærdigt.

    Andre flyselskaber er lignende prissatte, hvor det igen er dyrere at flyve med dem fra CPH end fra en anden europæisk storby, når man skal til Asien.

    Hvorfor har flyselskaberne en ide om at Københavnere er mere villige til at betale højere priser for deres flybilletter end alle andre?

    Hvad er jeres erfaringer, når I sammenligner?
     
    Kenneth K "Synes godt om" dette.

Del denne side