EB Diners/MasterCard udløber under rejsen - umuligt at få et nyt kort tidligere!

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af PeterA, 1/12/15.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg står i den situation, at mine EB Diners- og MasterCard udløber her i løbet af januar. Jeg er imidlertid på rejse indtil 14. februar allerede fra den 11. december. Ergo vil der være 14 dage i udlandet, hvor jeg står med udløbne kort og uden mulighed for optjening ved køb, hvis ikke jeg får de nye med på min rejse. Og det tvivler jeg på, at jeg gør, hvis ikke SEB eller SAS fremrykker datoen for fornyelse.

    Derfor kontaktede jeg SEB kundeservice (som udsteder Diners og MasterCard for SAS) for at høre om de kunne fremrykke fornyelse af mine kort, men der er INTET (som hende i kundeservice sagde) der kan gøres, fordi det er SAS, der bestemmer, hvornår kortene skal fornyes. Umiddelbart bliver kortene først sendt ud efter den 16. december, når de får oversendt en fil fra SAS omkring status og det sker helt automatisk. Hvis er er noget som får mig op i det røde felt, så er det, når kundeservice fortæller mig, at der INTET kan gøres.

    Min status blev fornyet for en måned siden, så man skulle tro det kunne lade sig gøre at få fornyet sit kort bare en lille smule tidligere. Kunne de mon oversende den her fil om status lidt tidligere? Jeg kontaktede derfor SAS kundeservice som efter lidt tid på hold fik at vide....der er INTET de kan gøre, idet det er SEB, der udsteder kortene. Det blev til en længere snak, og selv om jeg beherskede mig, så var jeg afgjort klar til et langt spil Counterstrike.

    Med andre ord, så er der INTET, der kan gøres for at fremrykke udstedelse af nye kort. Man kan sende mennesker til månen og udvide landingsbaner i CPH for at gøre plads til Emirates. Men man kan ikke få fornyet sine kreditkort bare 2-3 uger tidligere! Der er nemlig INTET, der kan gøres.
     
    Senest redigeret: 1/12/15
    CHA211, PENSIONISTEN, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Jeg har selv været i en lignende situation. Den blev klaret ved at jeg meldte mine kort mistet/glemt og jeg fik derefter nye tilsendt med længere udløb.
     
    PENSIONISTEN og Kristian "Synes godt om" dette.
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ellers en fin idé, men hos SEB sagde de, at hvis de laver nye kort, så får et erstatningskort samme udløbsdato i 01/16.
     
    Senest redigeret: 1/12/15
    PENSIONISTEN og Kristian "Synes godt om" dette.
  4. simonga

    simonga Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Jeg har flere gange fået mistet eller spærret mit EB MasterCard - har hver gang fået et kort med fornyet udløbsdato på, så det vil jeg gøre.
     
    Flemming Poulsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,472
    Point:
    93
    Samme problem her. Mine udløb 12/15 og jeg fik først mit nye diners mandag d. 1 december. Ingen held ved at ringe til dem.
     

Del denne side