EB for udlandsdansker i London (alternativer til EB og MC/DC/AMEX udstedt i UK)

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af SWM, 20/9/15.

  1. SWM

    SWM Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Hejsa folkens

    Jeg har brug for noget hjælp til at tweake mit bonusprogram, eftersom jeg for nyligt er flyttet til London for at bo og arbejde. Omtrent hver anden uge forventer jeg at have en returrejse til enten ARN/CPH/OSL fra LHW, og for at få det maksimale ud af mine ture har jeg bestilt et MC gennem SAS. Det er ikke helt optimalt, idet det kræver en fortsat dansk bankforbindelse, og det har jeg næppe om et år til halvandet.
    Hvad er den smarteste løsning her?
    Giver et DC/MC udstedt af en engelsk bank de samme point til EB? (her har jeg fået to forskellige svar fra SAS kundeservice og SEB, så jeg er sgu godt nok lidt i vildrede).
    Vil et engelsk udstedt AMEX også give mig point til EB?

    Billetprisen er ikke så afgørende, da det er min arbejdsgiver, der betaler (helst ikke for meget over 100+ GBP pr. tur) og Norwegian er vel det eneste reelle alternativ til SAS netværk. Er det værd at gå hårdt efter at rejse mest muligt med dem og få deres Cash Points?

    Sidste spørgsmål: Jeg kan ikke helt greje alternativerne, men mange nævner LH's M&M som mere generøst end EB. Giver det mening for mig at prøve det af? Eller er der et andet? Altså, det er jo Skandinavien jeg flyver mest til så har lidt svært ved at tro, at det giver mening med andre selskaber end SAS/Norwegian

    Søgte lidt rundt på forummet men kan ikke se, at der står så meget om EB for udlandsdanskere. Hvis emnet er beskrevet bliver et link modtaget med taknemmelighed
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg er uklar på om du skal flyve fra LHR eller LGW eller om det er ligemeget? Har du overvejet at flyve BA istedet da du har et hav af optjeningsmuligheder der...? Du kan jo samle store mængder avios sammen med engelske kreditkort og supermarkedsindkøb i Tesco osv.
     
  3. SWM

    SWM Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Ah, det gjorde jeg måske heller ikke helt klart. Jeg kan sagtens flyve fra LGW også. Og nej, jeg har faktisk ikke kigget nøjere på BA - god idé
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Okay jeg ville 100% sikkert vælge BA hvis afgangene ellers passer dig. Vi er flere der er BA loyale selvom vi bor i DK og som bosat i UK er det det klart mest logiske valg i mine øjne
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  5. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side