EB guld vs Diamant

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Schlandy, 14/3/16.

  1. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Spørgsmål til professoren......
    har optjeningsperiode til 31/7 og for tredie gang ser det ud til jeg lander på omkring 65-70.000 point. med sas F&F tilbud på plus kan jeg hive de sidste point op til diamant for ca 8500,- nok. Med gratis årsafgift på f.eks sas amex på 1700,- nok bliver det 6800,- net.
    Spørgsmålet er - er det det værd ???
    Mine tanker går lidt på den forekommende justering i EB programmet. Kan jo betyde øgede krav til guld/diamant fra næste år, og så ville det jo være ganske behagelig at have soft landing fra diamant til guld.
    Hører gerne kommentarer fra alle de kloge :)
     
    Senest redigeret: 14/3/16
    Baadsgaard og Ulrik "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Selvom jeg ikke ville betegne mig selv som en af de kloge, så får du mine kommentarer alligevel.

    Jeg har hørt at et godt venskab, som det jo kræver at få et guldkort fra en diamant, er 5.000 NOK værd. Det må man selvfølgelig ikke, men det siger noget om værdien på et guldkort, hvis du altså har nogen at forære det til. Derudover kommer selvfølgelig værdien af de ekstra point du får, eventuelle courtesey upgrades (men det kan man jo ikke være sikker på), osv...

    Jeg kan desværre ikke spå om fremtiden, man kan jo betragte det lidt som forsikring hvis softlanding er en garanteret benefit. Jeg håber virkelig på at de ikke når at ændre kravene for diamant inden d. 31/7, det er også der min periode skifter...

    Derudover 20-25.000 point for 8500/6800 NOK.... Virker som god value, normalt ville jeg synes det var alt for mange point, men til den pris...
     
    Ulrik og Schlandy "Synes godt om" dette.
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    synes du skal gå for det
    særligt som @tbh nævner, hvis du har nogen bekendte/familie som kan gøre godt brug af et guldkort :)
     
    Ulrik og Schlandy "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg synes ikke det er pengene værd, sorry. For mange herinde er, efter min mening, forblændet af status og værdisætter det alt for højt. Jeg ville hellere bruge pengene på noget helt andet eller hvis det endeligt skal være så på, OT og så ved man da man fik noget ud af dem fremfor at håbe på courtesy upgrades. Prøv at tag et skridt tilbage og kig nøgternt på hvad du reelt får for dine penge...
     
    Henry, Schwert, Kristian og 7 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side