EB Mastercard

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kasper C, 8/1/14.

  1. Kasper C

    Kasper C Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Hej Alle,

    Har i erfaring med EB mastercardet fra SEB? Jeg forsøgte at blive tilmeldt i november, da de gav en oprettelsesbonus på nogle tusinde point, men har ikke fået noget svar tilbage. Går ud fra, at jeg endnu ikke er så interessant for dem, da jeg stadig er studerende. Er sølvmedlem og tænker derfor, at det kunne være en fin måde at tjene ekstra point op på.

    Mvh.
    Kasper C
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    SAS Mastercard fra SEB har jeg haft i mange år - og det er et (efter danske forhold) udemærket kort. Pointoptjeningen er ikke alverden (10 point pr. 100 dkk), men det er bedre end ingenting - og med en signup bonus så er det helt fint. Årsgebyret er til gengæld lavt og antallet af brugersteder er stort når det er Mastercard.

    Idag bruger jeg det sjældent - da jeg får langt bedre optjening på andre kort, men en sjældent gang bruger jeg det som backup kort hvis jeg ikke kan betale med mit svenske SAS Amex eller SAS Diners.

    Min filosofi er at jeg som udgangspunkt vil tjene point på alt jeg bruger kort på (hvilket i praksis ikke helt er muligt), men Mastercard er ok som backup til det andre kort og giver da lidt point hist og her.

    Jeg synes du skal tage fat i dem og bede om et svar. Det skal ikke tage dem så lang tid at vende tilbage - uanset om de godkender dig eller giver afslag. Hvor deres kreditgrænser går - ved jeg ikke. Men jeg har hørt om flere studerende der har fået et målrettet tilbud om at få et almindelig Diners Card (som de så bagefter har fået ændret til et SAS Diners Card) og da det også er udstedt af SEB, så burde det være samme kreditvurdering - men men - hvem ved ;)

    Deres Mastercard bliver dog vist udstedt med en minimumskredit på 15.000 kr., mens Diners som udgangspunkt skal betales fuldt ud hver måned. Det kan måske gøre at der er forskelle i kreditvurderingen. Men tag fat i dem og foreslå evt. et SAS Mastercard, som du betaler fuldt ud hver måned - så kan det være de ser anderledes på det. Det kan ihvertfald ikke skade at spørge og have en dialog med dem.
     
    Kasper C "Synes godt om" dette.
  3. AntonK

    AntonK Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Hej Flemming,

    Du nævner dit svenske SAS AMEX - har du adresse i Sverige eller kan man få det som dansker?

    Pft.

    Anton
     
  4. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    476
    "Synes godt om" modtaget:
    1,033
    Point:
    93
    Hej Flemming, jeg er også nysgerrig på, hvad der ligger i "jeg får langt bedre optjening på andre kort" - igen: er det noget, man kan få som dansker?
    mvh Daniel
     
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    hej Daniel,

    Som bosat i Danmark er der p.t. ikke kort der giver bedre optjening end SAS Diners Club, desværre. Selv er jeg bosat i Sverige og har SAS AMEX, der giver 20 point pr. 100 SEK samt en 2for1 voucher til Eurobonus hvis man bruger mere end 150.000 sek om året. Selv SAS Diners giver 20 point pr. 100 SEK og er dermed bedre end det tilsvarende danske kort.

    Det hænger nok sammen med at Danmark er noget af et uland når det kommer til kreditkort da man politisk beskytter Dankortet og kreditkort dermed ikke er nær så udbredt som i det fleste andre lande. Og da man, som forbruger, betaler store gebyrer for at benytte kreditkort (hvilket heller ikke er tilfældet i de fleste andre lande - i Sverige er det f.eks. forbudt at opkræve gebyr overfor forbrugeren), så er der desværre nok lang vej til kreditkort får samme udbredelse som mange andre steder - og ikke mindst til at konkurrencen om kunderne bliver stor nok til at der kommer bedre bonusordninger.

    Både Norge og Sverige har et SAS Amex med gode vilkår, mens dette kort slet ikke findes i Danmark. Amex har tidligere været udbudt af Danske Bank, men de har aldrig gjort noget særligt for dette kort og slet ikke tilbudt at co-brande det med f.eks. Eurobonus.

    Vi krydser fingre for at der sker noget i fremtiden, men da man politisk holder Dankortet gebyrfrit at bruge samtidig med at kreditkort kan pålægges store gebyrer, så er det nok ikke lige om hjørnet at der kommer reel konkurrence og mulighed for bedre pointoptjening, desværre.

    Jeg tror ikke det er muligt at få det svenske eller norske kort hvis man ikke bor i Sverige.
     

Del denne side