EB-points via CPH taxfree

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af SebastianBruun, 7/6/16.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Ifølge SAS's Eurobonusside http://www.sas.dk/eurobonus/partner-index-earn/ giver køb i TaxFree i Kastrup 500 ekstrapoints for 1000 kr. køb.

    Men følger man linket Mere information, ender man på http://shop.cph.dk/, og der kan jeg ikke finde et kvæk om Eurobonus - kun CPHs eget program Advantage.

    Er det et levn fra en nu udgået aftale mellem SAS og CPH- eller et hemmeligt link, jeg ikke har fundet?
     
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @SebastianBruun
    Det er korrekt, at man kan vælge om man ønsker 500 SAS EB-point eller et vist antal CPH Advantage point ved køb over 1000,-dkr i cph-taxfree.
    Når du bestiller varerne på nettet klar til afhentning bliver du spurgt om, hvilken type point du ønsker.
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  3. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Har kigget lidt på det før men konstaterede at CPH ofte kører kampagner hvor man ved køb for 1000kr eller mere får en bunke Advantage point oveni - som f.eks. nu hvor man får 8.000 point (er dog lidt i tvivl om man får 8.000 eller 10.000 i alt, det med småt er ikke helt tydeligt...). Og så bliver det mere værd end 500 EB-point, i hvert fald hvis man er enig med dem i at de er 15kr værd pr. 1.000 point.

    Det er selvfølgelig stadig en god mulighed hvis man ikke gider bikse med Advantage point :)
     
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Oho - så det er der det hemmelige link gemmer sig; jeg har ikke været så langt i processen, fordi det ikke har været aktuelt endnu.
     
  5. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    De fleste kampagner CPH kører er hvor man får f.eks. 8000 point dvs 'kun' 3000 point ekstra udover de standard 5000 point som man altid får ved online bestilling over 1000kr.
    Har dog oplevet mange varer de ikke har online men kun IRL som gør online bestilling umulig.

    Jeg er selv meget nysgerrig for om man kan få SAS point ved køb under 1000kr
    Jeg bruger pt CPH app'en hver gang jeg shopper i lufthavnen (særligt gratis kaffe upgrade i Lagkagehuset bliver brugt). Men vil hellere samle point hos SAS. Man får dog hos CPH også point på småkøbmænd i taxfree (fik 72 point i maj) :-D
     
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    jeg ville til enhver tid få Advantage-points.
    Har en del gange købt for 1100 kr. fået 100 kr online rabat og så få 5.000 ekstra Advantage points (+2,25 % som Plus-kunde) og betalt med Diner's Club og fået 150 EB-points på den måde. Så er det næsten 20 % rabat.

    Lige nu får man også 100 kr rabat ved ordre over 850 kr ved koden "SOMMER"
     
    Ulrik og Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Jeg synes faktisk, at taxfree butikker i CPH er alt for dyre. De få gange, jeg har sammenlignet priserne, har jeg oftest kunne købe varerne billigere i butikkerne udenfor - og i hvert fald på den anden side af den dansk/tyske grænse.

    Så jeg handler sjælden dér mere - kun hvis jeg har glemt en gave.
     
    AMJ og Ulrik "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Der er stort set kun to ting vi køber i taxfree:

    - aftershave, fordi det er billigere
    - godnat-whisky/cognac, fordi de kan fåes i halvliters plastflasker, vi gider ikke slæbe på alt det glas :) ,

    Men kan det kombineres med point, kan man lige så godt tage det med. Og helst i så få forskellige bonusordninger som muligt, så man ikke samler for meget 'klatgæld'
     
    isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Champagne og spiritus er nogle gange billige, men man skal kigge efter månedstilbud. Parfumen er også signifikant billigere når man medregner de rabatter man kan få oveni
     
  10. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Enig i månedstilbud. Dem kigger jeg også ofte efter.
    Skal snart have fundet et månedstilbud og have brugt mine opsparede CPH point på ;-)
    Parfumen er billigere end gadepriser men matches ofte af club Matas ved diverse tilbud/kampagner
     
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Jeg bruger cph advantage points som en slags opsparing. Sidste gang jeg indløste dem, kunne jeg shoppe for ca. 2.500,- dkr.
     
    Schwert, asf, alexanderln og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Det gik lidt hurtigt med at skrive min sidste mail. Når varene er på tilbud i danske butikker, er de oftest billigere i Danmark. Og når jeg rejser, køber jeg ofte i udlandet.

    Og så blot for at dokumentere lidt priser:

    Baileys, 1 l.
    Taxfree: 159 DKK
    Fleggaard: 119,99 DKK
    Denne uge: Tilbud, 0,7 l, Min Købmand: 99,95 (1 l = 142,79 DKK)

    Jameson Whisky, 1 l.
    Taxfree: 189 DKK
    Fleggaard: 149.99 DKK
    Denne uge: Tilbud, 0,7 l, Føtex: 119,95 (1 l = 171,36)

    After Eight
    Taxfree, 400 gram: 47 DKK
    Fleggaard, 800 gram: 54,99 DKK
    Denne uge tilbud: Fakta, 800 gram: 79 DKK


    Ja, jeg skulle faktisk oftere tjekke priser ;)
     
    asf, Michael Wahl og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Har Lufthansas "Miles and More" ikke et samarbejde med Heinemann, så man optjener Lufthansa point på køb hos Heinemann (som driver taxfree in København)?

    Men jeg kender ikke nærmere til det
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  14. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Jo det har de faktisk, mener det er 1 point pr. euro. Desværre har de ikke "vand"-kampagnen kørende længere, den var sgu lukrativ ;)
     
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Lad hellere være, man bliver så deprimeret :)
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  16. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Fik pudsigt nok en mail idag følgende fra CPH advantage
    qq
    Som noget helt nyt kan du få de varer, du køber i Lufthavnens TAX FREE-butik og i TAX FREE-butikkens onlineshop, sendt hjem til dig. Brug min. 500 kr. og få gratis fragt - vi leverer når du er hjemme igen fra ferie, eller på den dag der passer dig. Så kan du shoppe løs både online og i Lufthavnen uden at bekymre dig om overvægt.
    qq
    Men kan jo ikke nytte noget hvis dyrere end udenfor
     
    asf "Synes godt om" dette.

Del denne side