EBG/D Giv kort væk

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Frederik Hansen, 18/11/14.

  1. Frederik Hansen

    Frederik Hansen Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Jeg er pt eb guld medlem, og kan jo give et sølvkort væk. Så snart SAS får registeret mine seneste flyvninger kommer jeg op på diamant.
    Er der nogen der ved, om jeg kan give et sølvkort væk nu som guld, og samtidigt stadig kunne give konen et guldkort når jeg bliver opgraderet. Eller bliver sølvkortet regnet som det kort jeg kan give væk i denne optjeningsperiode?
     
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    godt spørgsmål, er i samme situation!
     
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har læst på flyertalk at deres IT system registrerer det som at du har givet et sølvkort væk allerede, og derefter kun kan give et til sølvkort når du opnår diamand (imponerende for SAS IT).
    Dog var det muligt at skrive til deres support og alligevel få lov at give guldkortet væk :)

    edit:
    link: http://www.flyertalk.com/forum/sas-eurobonus/1577053-gift-gold-card-3.html
     
    emil falkentoft "Synes godt om" dette.
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Såvidt jeg ved er IT systemet lavet sådan at man kan give ét kort væk pr. optjeningsperiode. Her tages ikke hensyn til om det er sølv eller guld og om det er før eller efter man har nået et nyt niveau selv.

    Egentligt giver det jo meget god mening, at man ikke kan give både et sølvkort væk samt et guld blot fordi man runder EBD en måned inden sin optjeningsperiode slutter. For herefter at kunne give endnu et guldkort væk i den nye periode og reelt give 1xEBD og 2xEBG væk fordi man en gang bliver EBD.

    Men som tbh skriver over, så har jeg hørt at man godt kan få lov alligevel, hvis man skriver til dem....
     
  5. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Da jeg for nylig blev Diamond (og havde givet et sølvkort væk som guld), kunne jeg i systemet kun give et sølvkort væk.

    Jeg ringede til EB og fik at vide at det var en teknisk "uhensigtmæssighed", og at jeg kunne skrive til [email protected] med EB nummer og navn som jeg ville give Guld til. Og at jeg kan forvente at kunne give et Guldkort mere væk når min nye optjeningsperiode begynder om et par måneder.

    No Problem.
     
    Henrik Olsen, THammer, emil falkentoft og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Enig i denne oplevelse. Jeg gjorde eksakt det samme. Så det ser ud til at det blot "løser det backend" når dette sker. Der står heller ikke noget tydeligt om reglen om at det ikke skulle gælde når man opnår ny status.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side