EBG nedgraderet til EBS

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Clipper, 6/6/16.

  1. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Jeg har været guldkunde et par år hos SAS, og ifølge min app samt login er jeg fortsat guld kunde til 31/3-17.
    Jeg modtog med undren mit nye Mastercard, hvor jeg nu er Sølvmedlem. Jeg kontaktede Mastercard da jeg mente det var en fejl. Mastercard kontaktede SAS som bekræftigede at jeg var guld kunde.
    De har nu efterfølgende meddelt at jeg er Sølv og de havde givet mig yderligere 3mdrs 'gratis' guld status.
    Da jeg i god tro købte 2 HKG ture som jeg lige har overstået samt været i NYC med SAS føler jeg mig lidt røvrendt...
    Min optjeningsperiode udløb 31/3-16 og havde åbenbart ikke optjent nok point.
    Tænkte at i det mindste man fik en mail fra SAS med ny status og de som goodwill gav 3mdr mere som guld, men intet hørt eller set. Kontaktet SAS da jeg mener, at jeg er blevet vildledt og de viser et produkt jeg ikke har til den dato der står.
    Har I andre lignende erfaringer?
     
  2. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Så du har kvalificeringsperiode 1/4 - 31/3 ? Så burde du kun være guld til 30/6-2016 da SAS giver 3 måneder ekstra, og det burde også være udløbsdatoen for dit gamle Mastercard.

    Eller har du i virkeligheden kvalificeringsperiode 1/1 - 31/12 ? Hvad står der på oversigten på SAS' hjemmeside?
     
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Min nuværende kvalificeringsperiode er 1/1 - 31/12 2016 mens mine nuværende kreditkort udløber i 03/17

    Min oversigt på hjemmesiden:
    upload_2016-6-6_11-11-51.png

    Hvordan ser det ud hos dig @Clipper ?
     
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Jeg forstår reglerne lidt på en anden måde. Hvis man har guld-status og ikke tjener point nok, til at beholde guldstatus, så:
    • Mister man guldstatus ved udløb af optjeningsperioden. Dvs ikke længere optjening af de ekstra 25%
    • Guldkortet gælder 3 måneder efter optjeningsperioden (så man kan stadig komme ind i lounge på kortet).
    Jeg synes optjening m.m. fremgår klart, hvis man logger in på SAS hjemmeside.

    Men jeg vil dog medgive Cipper, at SAS kunne sende en opgørelse hver måned, som andre selskaber gør.
     
  5. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Min optjeningsperiode var 1/4-31/3-16 så passer med at det så udløber helt 30/6-16
     
  6. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    1/4-31/3-16 :) var ikke klar over man fik 3mdr ekstra...
     
  7. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Jeg har nu fået mine 25% ekstra for turene til NY og HK selvom jeg reelt ikke har været guld, men jeg synes det er misvisende at jeg står til at være guldkunde til 31/3 næste år når jeg ikke er det. Jeg undrer mig bare over det og at man ikke får sin nye status med det samme (og det kan ses)
     
    tbh og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Grace perioden (3 måneder) har været brugt så længe jeg har haft interesse i eurobonus (ok.. så gammel er jeg heller ikke).. Men det er da helt klart for dårligt hvis de noget sted (App/hjemmeside) har vist forkert udløb af dette. Dog mener jeg hverken app eller hjemmeside viser udløb for mig, men kan godt huske at app'en gjorde en gang.. Og alt for ringe at de kunne finde ud af at informere dig om at du er i grace perioden i første omgang!
    Kommunikation har de sjælendt været gode til hos SAS...

    Har du styr på hvor mange point du tjente sidste periode? Hvis det ikke er mange kan man betale sig fra det lidt endnu tror jeg (til 1kr/100 point per 1 point, så kun hvis det er meget få og du får gavn af det!).
    Men du må da have nået en god bid af vejen til at komme tilbage?
     
    Clipper og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Umiddelbart havde jeg 38500 point... På app samt sas.dk kan man under Eurobonus se optjening og udløbsperiode :)
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    ok. Så vil det "koste" dig 6500 kr el. ≈ 60.000 pts at forblive guld. Hvis du havde opdaget det før havde jeg nok taget et mileage-run.. men så er det jo spørgsmålet om det er det værd!
     
    Clipper og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ja ok så er det for meget der mangler til at det kan betale sig. Specielt når du må være halvvejs allerede...
    Jeg kan kun se optjeningsperiode, både på app og hjemmeside. Ved ikke om det er anderledes på iPhone?
     
    Clipper "Synes godt om" dette.
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    samme på iPhone. Har tidligere kunne se udløbsdato på kort, men det blev fjernet i en opdatering for et stykke tid siden.
     
    Clipper "Synes godt om" dette.
  13. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Havde nok rykket EWR til tidligere... Surt når det drejede sig om 3 uger :-( Nåh men så kan jeg jo prøve at være en del af pøblen igen... Haha
     
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Vær opmærksom på, at du så skal betale årsgebyr for dine kreditkort, når du ikke længere er EBG. Du må overveje, om du bruger kortene så meget, at det er pengene værd (det kommer også lidt an på, hvor mange abonnementer, du betaler med dine kort. Jeg betaler efterhånden en del, så jeg ville nok betale lidt for at slippe for at skulle lave om alle steder). Men du skal også være opmærksom på, at hvis du nu opsiger kortene (for senere at få dem gratis, når du bliver EBG), så skal du igennem en ny ansøgningsprocedure. Og det koster jo også lidt tid.
     
    Clipper, tbh og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  15. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ved nærmere eftertanke kan jeg huske, at jeg på et tidspunkt oplevede uoverensstemmelse mellem realiteterne og den status som app'en viste. Jeg husker ikke helt situationen, men app'en viste i hvert fald ikke den rigtige dato for udløb af status. Det kunne tyde på at @Clipper har været ramt af noget lignende.

    Men kommunikation har jo aldrig været SAS' stærke side...:rolleyes:

    OT: I den forbindelse kommer jeg lige til at tænke på, om ikke de måske skulle overgå til udelukkende at kommunikere på svensk og engelsk, så de kunne skære ned på antal sprog. De har åbenbart svært ved at håndtere multiple sprog og valutaer m.m., hvilket jeg har oplevet i forskellige sammenhænge. Det er åbenbart grunden til at de f.eks. siger at "1 krone er 1 krone", hvilket jeg har sort på hvidt fra deres support...
     
    Clipper "Synes godt om" dette.
  16. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det lyder meget rigtigt. Jeg skal dog ikke kunne sige om man mister de 25% bonus i grace-perioden.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Jeg har allerede optjent 33000 på 2 mdr så er godt på vej til guld igen :)
    Men for lige at skifte lidt emne så virker det til at Guld er for nemt at få og for mange der har det.., jeg har ofte oplevet at guld loungerne i de skandinaviske lufthavne er proppet i rush hour, det giver ikke meget sær status og synes egentligt de burde lave en separat lounge til EBD og Pandion men det koster jo også penge ;-)
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Men en sådan lounge skal jo være bedre end guld-stuen (eller i hvert fald lige så god) - ellers giver det ikke mening.
     
    Clipper "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    På et tidspunkt hørte jeg et rygte om, at der i SAS er et mål om at x% af Eurobonusmedlemmerne har guld status. Det giver da lidt mening - og så kan man rette lidt på optjeningskriterierne, hvis det bliver nødvendigt.

    Hvis man i øvrigt sammenligner med Skyteam, så kræver de blot 30 one-way flyvninger (SAS kræver 45) eller 50.000 point (SAS 45.000). Man skal nok lave en meget dybere analyse af optjeningstabellerne for at vurdere, om det er for let at optjene guldstatus hos SAS.


    Min sidste kommentar: Hvis, der er for mange guldkunder i loungen, har SAS vel reelt 2 muligheder:
    • Begrænse adgangen (d.v.s. gøre det sværere at opnå guldstatus)
    • Udvide kapaciteten

    Jeg er simpelthen ikke klog nok til at lave denne vurdering. Men det er generelt et problem, hvis guldkunderne får et andet produkt, end de forventer. Og jeg har da også været skuffet nogle gange, når kapaciteten i guldstuen ikke slår til.
     
    Clipper "Synes godt om" dette.

Del denne side