Efterårsferie i (evt) Moskva

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 21/9/15.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hey,
    Jeg skal afsted et par dage med kæresten i efterårsferien (12-17 okt), og med SAS Ungdom er det forholdsvist billigt at flyve til Moskva - hvilket ville være en lidt mere spændende destination end Berlin!

    Men har nogen erfaring med at få indrejse tilladelse til Moskva, er det dyrt og besværligt på så kort tid? Og er det overhovedet en spændende by at besøge? Bliver to unge mennesker som os ruineret eller er det fornuftigt prissat nu hvor der har været krise?

    Mvh
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Husk også, at få et brev fra din rejseforsikring ved visumansøgning!

    Jeg har været i Rusland, Moskva et par gange og det er bare besværligt. Visum, hotel der skal konfirmeres og som er hundedyrt.. Men ok, alt skal bare ikke være let, IFS som er nævnt ovenfor er ret professionelle.. Forresten kan man også bruge ALT rejser...
     
  4. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hvor lang er den proces? Tre uger skulle vel være nok? Havde egentlig håbet på et besøg hos ambassaden ville være nok :p
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg har kun været i Rusland én gang (Moskva), og det var bøvlet at få visum. Først fik jeg faxet (!) en invitation fra hotellet, og med den i hånden og en masse udfyldte blanketter, begav jeg mig mod ambassaden på Østerbro. De havde så vidt jeg husker åbent fra 9 til 12. Og jeg ankom vist 11:30, og fik at vide, at de ikke kunne nå flere ansøgere den dag, men jeg fik en gul seddel, der ville give mig ret til at snyde foran i køen dagen efter.
    Hvis det var lidt mindre bureaukratisk havde jeg nok været der lidt oftere - kunne fx. godt tænke mig at komme til Skt. Petersborg.
     
  6. Basse

    Basse Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    27
    Point:
    13
    Jeg har været i Moskva 7-8 gange, sidste i dec 14. Ja, det er langt mere besværligt end at tage til Berlin, men hvis I aldrig har været der før, så synes jeg helt sikkert I skal gøre det.
    I skal booke hotel først og få en invitation af hotellet. Så skal I have en udskrift fra en rejseforsikring hvor der står I er forsikret. I skal bruge to pas billeder og så skal der være ledige sider I jeres pas til et visum. (!?!)
    Jeg har kun fået det lavet på ambassaden, men de har vist lavet det om nu, så man istedet skal henvende sig et andet sted i Kbh.
    Anyway, det kan du google dig frem til alt sammen.
    Vil bare sige, at I da helt sikkert skal gøre det i stedet for Berlin.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  7. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg ville nok tage en efterårsferie i St. Petersborg. Alene Vinterpaladset kan I bruge 1 hel dag på. Det er meget billigt i Rusland nu der ikke længere flyder
    guld ud af vandhanerne og boycutterne kan mærkes.
    SAS kan bringe jer frem og tilbage for ca. 800kr på en friends and family hvis I bestiller senest idag.
    Med en hotelinvitation og et brev fra forsikringsselskab ser det ud til at være nemmere at få visa i visumbutikken end jeg oplevede tidligere på ambassaden.
     
    Senest redigeret: 24/9/15
    Beaglen og Kristian "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg var også positivt overrasket over Sct. Petersborg, hele byen er nærmest et stort museum eller en kulisse..

    PS; Jeg fløj med Estonian dengang og til nogenlunde samme pris
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side