En af grundene til at Norwegian kan sælge billige billetter

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Henrik Olsen, 19/3/14.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    TV2 har haft gang i kuglepennen og lavet følgende artikel omkring Norwegian og deres måde at ansatte kabinepersonale og piloter på.

    http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014-03-18-derfor-er-dine-norwegian-billetter-så-billige-0

    Grafik fra TV2:

    [​IMG]

    Dette vil alt andet lige ændre på spillereglerne stille og roligt og medfører regelændringer i de enkelte lande for at beskytte egen arbejdskraft som vi ser på mange andre områder som fx. håndværkere og børnechecks....

    Hvad tror i der sker?
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Hvis folk er indforstået med at støtte selskaber (i flybranchen og udenfor) på et fuldt oplyst grundlag, så har jeg intet problem med det. Det gælder Norwegian, og det samme gælder Qatar's slavelignende ansættelsesbetingelser, som for nyligt afsløret i svenske medier.

    Personligt er jeg stærkt selektiv, når jeg shopper flyrejser, og pris er kun en blandt mange faktorer. Når jeg fravælger Norwegian og Ryanair er det ikke på grund af deres kreative selskabsstrukturer eller deres personaleansættelsesvilkår, men primært deres ringe service, særligt i tilfælde af irrops.
     
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Nu bliver det spændende - Lufthansa blander sig (og lige om lidt kommer EU på banen når Dr. Luftwaffe siger noget):

    http://www.newsinenglish.no/2014/03/17/lufthansa-lashes-out-at-norwegian/

     
  4. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg har mange grunde til at fravælge lavprisoperatørene, selskabskonstruktionerne er ikke en af dem, når man finder det nødvendigt at lave disse sindrige konstruktioner, er det alene et svar på den overdrevne magt fagforeningerne har fået (men det er en helt anden debat ;););)
    Jeg fravælger Norwegian på grund af deres åbenlyse mangel på respekt for kunderne, deres evne til at "flyve under radaren" når det kommer til ordet "passenger rights"
    Jeg fravælger Ryanair af samme grund som ovenstående, når man dertil lægger det sikkerhedsmæssige aspekt, kunne ikke ´"ti vilde" få mig op i en af deres maskiner. Kabine personalet kan ofte ikke (eller ihvertfald i meget begrænset omfang) gøre sig forståelige på engelsk, og indrømmet, mit polske eller hvad det nu er, er ikke hvad det har været - hvilket jeg egentlig heller ikke finder nødvendigt på en flyvning fra BLL til PRG! Lagt sammen med det faktum, at en pilot kan sætte sig i venstre sæde på en Ryanair maskine med bare 1500 timer på bogen - tja - (Emirates 8000 timer og mener det er 6000 timer hos SAS) så længe alting går som det skal, og flyet nærmest flyver sig selv fra A til B er alt sikkert fint, men den dag der opstår et alvorligt problem vil jeg godt nok helst have der sidder en erfaren mand med komandoen, og ikke en grønskolling, der oven i hatten kan være "små sløj" fordi han ikke har råd til at blive hjeme, da han er "selvstændig erhvervsdrivende" ((IMHO :eek::eek::eek:))

    /Schwert
     
    Henrik Olsen og jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side